DOCUMENT Programa nouă pentru Evaluarea Națională 2021, Limba și Literatura Română

151.752 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Programa de examen pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2020-2021 la disciplinele limba și literatura română, limba și literatura maternă (pentru elevii aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă) și matematică a fost publicată în Monitorul Oficial nr 125 bis.

Pentru că au fost publicate programele integrale și nu doar conținuturile exceptate, sunt foarte multe pagini pentru fiecare materie, așa că am ales să le publicăm în articole separate pentru a nu se produce confuzii și pentru a putea fi găsite mai ușor de către elevi și profesori.

Iată Programa nouă pentru Evaluarea Națională 2021 la Limba și Literatura Română, așa cum a fost publicată de Ministerul Educației în Ordinul nr. 3237/2021.

Descarcă toate noile programe pentru Bacalaureat 2021 și Evaluarea Națională 2021, publicate pe 5 februarie în Monitorul Oficial. Pe baza lor se vor face subiectele de examen

Programa la limba și literatura română Evaluarea Națiuonală 2021 pentru școlile cu predare în limba maghiară:

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com


18 comments
  1. Cred ca cei din minister ar trebuii sa se gandeasca si la noi . Au facut subiectele destul de grele . Eu sunt in clasa a opta si peste doua zile sustin prima proba la limba romana . Dupa parerea mea ministerul ar trebuii sa faca subiectele mult mai usoare si la romana ,dar si la mate , pentru ca nu multi vor face fata , mai ales dupa perioada lunga din online . Si chiar celor cu meditati le este greu . Eu de exemplu am facut meditatii la mate dar tot mi se pare greu , deoarece in perioada online a fost pierduta prea multa materie si in multe sate de la tara ,la scoli predau numai profesori necalificati . De exemplu eu , sunt de la tara si in fiecare an la matematica au venit alti profesori , dar toti necalificati . De asta , eu una am avut mult de recuperat , dar tot nu am reusit sa acopar toata materia lipsa , chiar si cu meditatii cu tot . Dar eu nu sunt singura in situatia asta . Si nici nu mai spun de copii cu o situatii materiala mai putin buna , care nu si-au putut permite sa faca meditatii . Ii rog pe ci din minister sa se gandeasca la asta , sa se gandeasca la tot ce am patimit noi , aceasta generatie care nicio data nu am avut manuale la timp , a fost primi cu o programa noua, uni profesori chiar au invatat odata cu noi din noile notiunii , noi a fost cei cu noi tipuri de teste si tot noi am stat aproape doi ani scolari in online , asa ca va rog cei din ministerul educatiei si cei care elaborati evaluarea nationala de anul acesta , va rog ajutati-ne macar acum la final , faceti un examen cat mai usor posibil , ajutatine sa avem un viitor cat mai frumos , iar cand terminam sa va multumim ca ne-ati ajutat .

  2. Cel mai bine ar fi sa fie modificat ultimul subiect la LR.Toata lumea se plange de operele inutile si de comentariile acestora.Elevii inca tocesc acele comentarii,ceea ce nu este chiar bine.Trebuie sa invatam sa gandim,nu sa tocim :).

  3. Ce tot ne vaitam ca nu s-a facut scoala? Cine a vrut sa-nvete, stiind ca urmeaza un examen de evaluare nationala, a invatat. Hai, sa n-o luam in tragic! Anul cu examen este un an de sacrificiu. Mai putina plimbare vara nu ar fi stricat si s-ar fi putut recupera din materie. Dam vina pe ministere si guverne. Cati dintre dvs s-au intrebat cum se invata si cum se dadeau examenele in vreme de razboi?

  4. Eu, fiind specialista in “Lingvistica”, nu in “Literatura”, imi voi spune parerea acolo unde sunt sigura ca nu debitez aberatii, adica in “Gramatiaca LR”!
    Echipa ministeriala ar trebui sa inteleaga ca acesta “Programa” este “sufocata” de cerinte, de fapte de limba, pe care elevii n-au avut cum sa le parcurga si sa le inteleaga profund, sa si le automatizeze logic!

    Acum am analizat-o cu mai multa atentie!
    E cumplita, avand in vedere ca, si anul trecut a fost pandemie, iar scoala a fost facuta “ca vai de ea”!
    Cine nu s-a pregatit din vacanta de vara, cine nu a retinut predarea “Foneticii”, din clasa a 5-a, cine nu s-a pregatit serios, in clasele a 5-a si a 6-a, cand s-a patruns in zona “Foneticii”, a “Vocabularului” si a “Gramaticii LR”, va avea enorm de recuperat ACUM, cand mai sunt max. 5 luni.
    Ma asteptam ca Ministerul sa fie intelegator; sa recunoasca faptul ca n-au cum sa stie elevii atatea notiuni si fapte de limba, iar, daca ne gandim la elevii din comunele din RO, va fi jale in iunie !!!

    Programa e asa de incarcata, exact ca pe vremea copiilor si a nepotilor mei, care sunt trecuti de 25 de ani sau de 50 de ani, ba, in plus, am mai facut, si schimbari, care nu-si aveau rostul !
    ( Am mai scris aici ca: #Eu ajut pe tata.#( c.dir.) si #Eu ma bazez pe tata#(c.prep.) – ambele modele de limba au PREPOZTIA “pe”! Si atunci, care a fost motivatia ?)

    CE A FOST ELIMINAT:
    1. SB-subordonata Subiectiva;2. PR-subordonata Predicativa; 3.c.cv si CV -compl. si subordonata Concesiva;4.c.cdt – CDT- compl. si subordonata Conditionala;5.c.cns-CNS-compl si subordonata Consecutiva.

    ***Se cer toate Articolele, numai ca, art. dem.adjectival, e plasat la Gradele de comparatie.

    Si aici au gresit, intrucat au schimbat ordinea logica a “Partilor de vorbire”, iar “Substantivul”, care poate alcatui singur o propozitie, cu un enunt exclamativ (#Primavara !!! #), e plasat dupa Verb! s.a.m.d.

    Am speranta ca Ministerul va alege o Echpa de profesori, care vor alcatui subiectele la EN, cu multa intelegere fata de nivelul mediocru, pe care il au elevii nostri, ACUM, motivati si “cu circumstante atenuante” si mai sper ca, si profesorii de LR, se vor scandaliza, pentru ca ei a trebuit sa duca tot greul acestei etape, incercand sa predea, sa fixeze, sa exerseze …online, deoarece “Intelegerea <>este la fel ca un sport, ca un talent in muzica”, intrucat ai nevoie sa stii “teorie”, dar, ne-a-pa-rat , sa exersezi sau, e ca si cum ai invata “Teorie” ca sa iei “Permis’, dar nu pui mana pe volan!

    Mai rog Ministerul sa le dea elevilor 3 ore, ca Timp in examen; sa redacteze Subiecte FERME, nu interpretabile, iar, la “Literatura”, sa nu se mai ceara comparatii cu personaje si fapte din “Literatura universala”, sa nu mai pretinda “compuneri cu Tema: “Ce Personalitate a vizitat Scoala voastra” ( la tara, au scris ca <>”), sa nu se mai tot pretinda motivatii cu “Orele de lectura”, can se stie biiii-nee, ca nici Mircea Dinescu nu mai citeste , d-apoi copiii si mai rog Ministerul sa se elimine stresul copilului cu numararea a 150-300 de cuvinte la o “compunere”!

    Doamne, lumineaza-i si ajuta-i pe elevii romani!
    Amin!

  5. O mare bătaie de joc,nu țin cont că această generație nu au făcut școala din cl a VII a semestrul II iar niciodată nu au avut manuale la timp.Este foarte multă materie atât la română cât și la matematica.REVIZUITI.Le cereți mult prea mult în comparație cu ce au învățat.

    1. Da ia cei care dau BAC-ul ce sa mai zică, s-a scos puțin la romana, însă la matematica unde e mai greu mai ales în anii terminali nu s-a scos nimic. La urma urmei ăștia mici ca ăștia mici, însă BAC-ul este considerat examenul maturității.

      1. normal ca ti se pare ca la bac e greu, pentru ca stii deja toata materia de clasa a 8 a, dar gandeste te ca cei de a 8 a nu au invatat aproape nimic, o sa se scoata 9,50 ul cu o gramada de meditatii. Nu mai spune ca la a 8 a e usor, ca unii chiar au muncit o gramada anul asta. Vorbesti de parca capacitatea nici nu conteaza…

    2. Este foarte multă materie atât la română cât și la matematica.
      Având in vedere ca sunt clasa a VIII a si știu cât pot, nu voi fi in stare sa trec examenul cu medie mare deoarece am pierdut mult în clasa a VII a.

  6. Miruna , momentan, la o privire rapida(am multa treaba, azi!), am observat ca s-au scos subordonatele circumstantiale, adica CL , CT , CM , CZ , CDT , CS si CNS.Au ramas insa complementele circumstantiale: cl, ct, cm, cz, cdt, cv.
    O voi studia ,mai atent, “la fibra”, cand am timp si voi scrie detaliat ce am inteles ca s-au mai scos!
    Mult, mult succes!

  7. La elemente de interculturalitate sunt câteva elemente scoase, scrierea și pronunția cuvintelor de origine străină, mijloacele de îmbogățire externa a vocabularului, altceva nu îmi dau seama. Poate o sa apară cât mai repede și modele de antrenament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică

Punctuația și ortografia corecte ar fi trebuit să le aducă elevilor de clasa a VIII-a câte un punct la Subiectul al II-lea de la simularea Evaluării Naționale. Pentru mai mult…
Vezi articolul