DOCUMENT Presiuni făcute prin inspectorate, de către Ministerul Educației, pentru ca aproape 7 mii de profesori să finalizeze cursul online MATE și obligatoriu să completeze evaluarea

40.478 de vizualizări
Inspecția specială
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației le solicită profesorilor care s-au înscris la cursul online MATE să-l finalizeze, potrivit unei document trimis către inspectoratele școlare, obținut de Edupedu.ro. Luna trecută, Ministerul Educației a transmis inspectoratelor școlare să asigure participarea profesorilor din învățământul primar și gimnazial la cursul online MATE, până la data de 31 martie. Tot atunci, Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Sibiu a cerut ca profesorii de nivel gimnazial și primar, din fiecare unitate școlară, să se înscrie și să parcurgă programul de instruire online MATE.

„În prezent, conform informațiilor din Harta de formare, în platformă sunt înscriși 46.501 cursanți. Cu toate acestea, doar 37.659 de cursanți au obținut Certificatul de absolvire”, se arată în documentul Ministerului Educației.

Ministerul Educației solicită inspectoratelor școlare să transmită școlilor informațiile despre finalizarea cursului și să sprijine profesorii din fiecare unitate de învățământ: „Având în vedere importanța reducerii abandonului școlar și a formării continue a personalului didactic și didactic auxiliar, vă adresăm rugămintea de a disemina aceste informații în toate unitățile de învățământ din județele/municipiul București în vederea finalizării cursului de către persoanele deja înscrise și de a sprijini beneficiarii din fiecare unitate de învățământ din județul dumneavoastră.”

Participanții pot parcurge modulele în ritmul propriu, în funcție de timpul pe care îl au la dispoziție și de cunoștințele dobândite, singura condiție obligatorie fiind parcurgerea evaluării finale, care va genera automat Certificatul de Absolvire a cursului, după cum informează sursa citată.

Informații de context

În martie, Ministerul Educației a transmis inspectoratelor școlare să asigure participarea profesorilor din învățământul primar și gimnazial la cursul online MATE, până la data de 31 martie. O noutate era reprezentată de faptul că Ministerul acordă credite profesionale transferabile celor care finalizează aceste cursuri cu durata de 20 de ore.

Până la publicarea acestui articol, 38.176 de persoane au absolvit cursul, conform mate.edu.ro. Ținta este de 45.000 de absolvenți ai cursului.

Foto: Captură PNRR
Despre SIIIR și MATE

Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) a fost făcut în 2014 prin fonduri europene. La vremea respectivă, a costat 18 milioane de lei, conform proiecte.pmu.ro.

Potrivit sursei de mai sus, „grupul ţintă al proiectului este format din beneficiarii sistemului informatic şi din personalul ce va fi implicat în administrarea şi operarea acestuia”, proiectul urmărind formarea a doar 598 de persoane pentru utilizarea lui.

MATE (Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație) face parte din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) care este primul proiect finanțat din PNRR, și care are o valoare de 543 milioane euro, nerambursabilă. MATE este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

Ordinul nr. 6.000 din 30 decembrie 2021 a aprobat Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) și Metodologia de implementare și utilizare a modulului informatic MATE pentru prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii.

„Art. 3. — Toate unitățile de învățământ care au nivelurile de învățământ primar și/sau gimnazial vor utiliza modulul informatic MATE în scopul colectării datelor privind identificarea riscurilor de părăsire timpurie a școlii”.

Ce este abandonul școlar?

Rata abandonului școlar este diferența dintre numărul elevilor înscriși la începutul anului școlar și cel al elevilor aflați în evidență la sfârșitul aceluiași an școlar, exprimată ca raport procentual fata de numărul elevilor înscriși la începutul anului, potrivit Institutului Național de Statistică (INS).

Rata de părăsire timpurie a școlii este definită ca procentul tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 de ani care au terminat cel mult clasa a VIII-a și care au abandonat școala în acel moment, nu au mai urmat nicio altă formă de școlarizare sau formare profesională. Se mai numește abandon școlar timpuriu.

Citește și:
„Mobilizarea cadrelor didactice”, cerută de ISJ Sibiu pentru realizarea planului la hectar în formarea pe modulul MATE / Eforturi și la nivelul Ministerului Educației, prin acordarea de credite profesionale pentru operarea unui software organizațional
DOCUMENT Cursuri de formare online pentru profesori, organizate de Ministerul Educației, ca să știe să folosească SIIIR și MATE, programe esențiale cu toate datele elevilor și școlilor. Participanții pot parcurge modulele în ritm propriu, potrivit informării
Copy-paste masiv al Direcției România Educată din Ministerul Educației, prezentat profesorilor drept un „manual” – document
OFICIAL După cele gimnaziale, și toate școlile care au clase primare vor utiliza modulul informatic MATE pentru identificare copiilor în risc de abandon școlar / Ce responsabilități au învățătorii
Școlile cu clase gimnaziale sunt atenționate să folosească modulul informatic obligatoriu MATE pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar – document. Reducerea părăsirii timpurii a școlii, „cea mai importantă” prioritate pentru Ministerul Educației, potrivit ISJ Mureș
Diriginții claselor gimnaziale trebuie să parcurgă mai multe etape pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar, potrivit unui ordin oficial. La ce întrebări răspund elevii – documente
Cea mai mare problemă a proiectelor naționale de abandon școlar este că nu ajung „tocmai la elevii care au cea mai mare nevoie”, spune președinta consiliului elevilor din Hunedoara
DOCUMENT Șapte persoane din fiecare inspectorat școlar vor primi majorări de salarii de 276.000 de lei pe an, pentru că au fost desemnate să gestioneze și proiecte din PNRR, potrivit Ministerului Educației / Personalul din școli nu este plătit pentru managementul de proiect

3 comments
  1. Toate categoriile de salariați lucreaza numai pe bani si pe bonuri de masă .
    Numai cadrele didactice sunt constrânse sa lucreze contra …hârtii care sa ii ajute la …calificative.

  2. Pana acum, proiectele platite doar angajatilor la nivel de minister cu desfasurare in scoli pe munca neplatita, s-au finalizat “in dorul lelii”. Fara niciun impact semnificativ, daca excludem oarece dotari.
    Dupa cum se vede nici in urmatoarele programe nu va fi mare inghesuiala.
    Ministerul vrea sa practice sclavia. Unii cu banii si altii cu munca.

  3. Este cea mai cumplita discriminare la adresa cadrelor didactice din școli , care operează în programe se sunt desprinse din PNRR și nu sunt plătiți! Inspectorii au în fișa postului acele activități și sunt cuprinse în programul de 8 ore zilnice! La profesori programul este “hiperelastic” și ei pot munci oricât ,gratis? Depolitizarea Inspectoratelor Școlare este soluția!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING PSD cere demisia ministrului Deca, dacă nu îi redă secretarului de stat Lixandru atribuțiile retrase. Vasile Dîncu: Cred că Doamna Ministru va avea înțelepciunea să revină asupra acestei decizii, altfel suntem obligați să cerem demisia ministrului / Retragerea atribuțiilor lui Lixandru – “abuz de putere” și “act autoritarist și totalitar”

Retragerea atribuțiilor lui Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, “pentru delict de opinie este un act autoritarist și totalitar care aduce aminte de vremuri pe care le credeam…
Vezi articolul