DOCUMENT Până pe 14 decembrie, toate școlile din județul Dolj au de transmis numărul elevilor repetenți și numărul celor aflați în risc de abandon școlar la sfârșitul anului școlar 2023-2024

Foto: © Nd3000 | Dreamstime.com

Toate școlile din județul Dolj au de transmis, până la data de 14 decembrie, numărul elevilor cu situația școlară neîncheiată, numărul elevilor repetenți, precum și numărul celor aflați în risc de abandon școlar, potrivit unui document publicat de inspectoratul școlar. Datele sunt pentru anul școlar 2023-2024, după cum se arată în nota ISJ Dolj.

Concret, școlile au de completat următoarele câmpuri:

Conform sursei citate, „pentru raportarea datelor la nivel de județ, vă rugăm să aveți în vedere următoarele:

– Unitatea de învăţământ – denumiţi unitatea pentru care se face raportarea;

– completați datele per total unitate cu personalitate juridică (incluzând toate structurile arondate – nu se includ unitățile de învățământ preşcolar arondate);

– răspundeți notei telefonice chiar dacă nu ați avut cazuri de abandon/eşec şcolar pe parcursul anului şcolar trecut. Unitățile şcolare, care se află în această situație, vor completa în machetă numărul de elevi școlarizați şi vor scrie cifra 0 pe coloanele aferente numărului de cazuri.”

Documentul publicat de Inspectoratul Școlar Județean Dolj poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Rata abandonului școlar la sfârșitul gimnaziului a atins, în anul 2021-2022, cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu, însă, în mediul rural, este de aproape 3 ori mai mare, conform „Raport privind starea învățământului preuniversitar”, publicat de Ministerul Educației.

Este pentru prima oară când Ministerul Educației definește clar ce înseamnă abandonul școlar în ROFUIP. Edupedu.ro a scris care sunt situațiile când un elev este considerat un elev în situație de abandon școlar sau risc de abandon școlar, menționate în ROFUIP 2024.

Astfel, în situație de abandon școlar sunt considerați elevii din învățământul obligatoriu care au acumulat un număr de absențe nemotivate ce au condus la imposibilitatea finalizării a 2 ani școlari succesivi, conform ROFUIP 2024.

În situație de risc de abandon școlar sunt considerați elevii care nu frecventează cursurile școlare și care au absentat nemotivat la cel puțin 75% din numărul de ore de curs prevăzut într-un an şcolar la disciplinele/modulele respective.

În cazul elevilor din învățământul obligatoriu aflați în situație de risc și de abandon școlar, unitatea de învățământ are obligația de a informa instituțiile responsabile cu privire la neîndeplinirea de către părinții, tutorii, reprezentanții legali ai elevului a obligațiilor legale privind asigurarea frecventării cu regularitate şi conform programului de către acesta a cursurilor şcolare”, conform art. 118.

„Abandonul școlar reprezintă încetarea frecventării învățământului obligatoriu de către un beneficiar primar al educației, demonstrată prin absențe nemotivate care au condus la imposibilitatea finalizării a 2 ani școlari succesivi”, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Foto: © Nd3000 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Abia la peste 750 de absențe pentru un elev de gimnaziu și la peste 540 pentru un elev din clasele primare directorul este obligat să anunțe serviciile de asistență socială privind riscul de abandon școlar – măsură pusă de Ministerul Educației în ROFUIP 2024
Când este considerat un elev în situație de abandon școlar sau risc de abandon școlar – clarificările Ministerului Educației din proiectul ROFUIP 2024
Rata abandonului școlar la final de gimnaziu – de 3 ori mai mare la sate decât la nivel național, în 2021-2022 / Situație ieșită din comun la oraș: mai mulți elevi din cohortă au încheiat, în 2022, clasa a VIII-a decât s-au înscris la pregătitoare – Raport
RAPORT Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în 2023, echivalentul a 178 de clase cu câte 25 de copii / În ultimul an de gimnaziu au rămas corigenți peste 7.800 de elevi
Exit mobile version