Document oficial al Guvernului: Un milion de copii nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, ca efect direct al închiderii școlilor

9.449 de vizualizări
Foto: Captură PNRR
“Aproape un milion de copii”, adică unul din trei elevi din România, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, după decizia de închidere a școlilor, potrivit documentului Planul Național de Reziliență și Redresare, consultat de Edupedu.ro. Este un document de lucru al Guvernului, care urmează să fie prezentat Comisiei Europene în negocierea proiectelor propuse spre finanțare din fondul special NextGeneration EU, care alocă României 30,4 miliarde de euro.

La capitolul Digitalizare din document, Guvernul descrie situația actuală a Educației din România și subliniază că din cauza închiderii școlilor, fiindcă lipsește infrastructura de bază, peste 1 milion de copii nu au avut acces la Educație în ultimele luni.

“Ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid19 școlile au fost închise. Aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, din cauza accesului scăzut la infrastructura de bază.

Ca urmare au fost luate o serie de măsuri necesare pentru a sprijini procesul educațional prin achiziția de echipamente IT în cadrul POC, precum și a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line pentru 400.000 elevi și studenți”

Este pentru prima dată cănd Guvernul României publică într-un document numărul real al elevilor afectați de închiderea școlilor și de lipsa de instrumente pentru școala online. Argumentul este folosit pentru justificarea nevoilor de investiții în digitalizarea Educației.

De fiecare dată în comunicarea publică toți oficialii guvernamentali au vorbit doar despre 250.000 de elevi care nu aveau dispozitive și pentru care au fost cumpărate tablete. Aceste tablete încă sunt în curs de livrare, potrivit Ministerului Educației.

Edupedu.ro a scris în exclusivitate despre Planul Național de Redresare și Reziliență și aici puteți citi care sunt investițiile planificate de Guvern în Educație din aceste fonduri.

Comisia Europeană a averizat joi, în cel mai recent Monitor pe educație, că trecerea la învățământul la distanță în România riscă să agraveze inegalitățile deja mari.

Planul Național de Redresare și Reziliență este definit drept “documentul strategic al României cu finanțare din fonduri alocate în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență al Uniunii Europene care stabilește direcțiile principale de reformă și investiții”.

Foto: Captura PNRR


4 comments
  1. Hei,domnule se poate vedea ca profesorii nu au facut orele de curs in aplicatiile pentru invatatul online de care dispuneau si dispun si acum scolile cum ar fi classroom .Vorbesc de scoli din urban unde elevii si profesorii puteau sa faca ore,dar profesorii nu au vrut.In aplicatiile online nu poti minti ca ai intrat si ai facut ore,este monitorizat totul si in anul trecut scolar nu au vrut sa faca ore decat foarte putini profesori.Abia acum sunt obligati profesorii si se intentioneaza monitorizarea orelor de curs si se vede o schimbare pozitiva .Dar,tragedie profesorii nu doresc sa fie monitorizati.Oare ,de ce?

  2. Asta este realitatea,foarte multi elevi provin din medii defavorizate,mediul rural,familii cu multi copii,familii cu venituri reduse,familii cu nivel scazut de educatie…..etc.Insa mai e o realitate s- a demonstrat ca in perioada 11 martie -14 iunie 2020 profesorii nu au fost obligati sa -si faca datoria la clasa si 90% dintre ei nu au facut ore deloc.

    1. De unde scoti atata.. 90% din profesori nu au facut ore online! Mai bate omul campii dar nici chiar asa! Problema este ca profesorii fac ore online, dar fac ci foarte putini copii! Si asta din cauza prostiei ministerului de a inchide scolile si atrece in online, neavand solutii pentru absolut toti copiii! Guvernul este de vina! Nu mai aruncati cu noroi in profesori! Nici ei nu sunt de acord cu acest tip de “invatamant”!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce fac cei 701 elevi și 115 profesori izolați la domiciliu din cauza coronavirusului. Nu au voie să primească vizite, alimentele le sunt lăsate la intrarea în casă de rude sau prieteni, elevii primesc scutire, iar profesorii, concediu medical 75% din baza de calcul

Persoanele izolate la domiciliu în cadrul măsurilor de limitare a efectelor coronavirusului, printre care sunt și 701 elevi și 115 profesori, potrivit Ministerului Educației, trebuie să respecte anumite reguli de…
Vezi articolul

Profesoară din Bistrița-Năsăud, fost deputat USR – pe cale să devină inspector în cadrul Inspectoratului Școlar Județean, instituție pe care o dorea desființată. Explicațiile ei pentru presa locală

Profesoara Cristina Iurișniți, fost deputat din partea USR Bistrița-Năsăud, urmează să preia din 1 septembrie poziția de inspector de limbi moderne, în cadrul Inspectoratului Școlar Județean bistrițean, după cum a…
Vezi articolul

Șase din zece copii ucraineni participanți la un sondaj Salvații Copiii spun că preferă să fie organizate clase speciale în școlile românești, după programa din Ucraina / Aproape trei sferturi dintre ei au continuat educația la distanță, urmând programa ucraineană, spun mamele lor

Doar 6% dintre copiii ucraineni ai căror mame au participat la un sondaj Salvați Copiii au frecventat școli românești după ce au sosit în România, în timp ce aproape trei…
Vezi articolul