Document oficial al Guvernului: Un milion de copii nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, ca efect direct al închiderii școlilor

9.445 de vizualizări
Foto: Captură PNRR
“Aproape un milion de copii”, adică unul din trei elevi din România, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, după decizia de închidere a școlilor, potrivit documentului Planul Național de Reziliență și Redresare, consultat de Edupedu.ro. Este un document de lucru al Guvernului, care urmează să fie prezentat Comisiei Europene în negocierea proiectelor propuse spre finanțare din fondul special NextGeneration EU, care alocă României 30,4 miliarde de euro.

La capitolul Digitalizare din document, Guvernul descrie situația actuală a Educației din România și subliniază că din cauza închiderii școlilor, fiindcă lipsește infrastructura de bază, peste 1 milion de copii nu au avut acces la Educație în ultimele luni.

“Ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid19 școlile au fost închise. Aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, din cauza accesului scăzut la infrastructura de bază.

Ca urmare au fost luate o serie de măsuri necesare pentru a sprijini procesul educațional prin achiziția de echipamente IT în cadrul POC, precum și a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line pentru 400.000 elevi și studenți”

Este pentru prima dată cănd Guvernul României publică într-un document numărul real al elevilor afectați de închiderea școlilor și de lipsa de instrumente pentru școala online. Argumentul este folosit pentru justificarea nevoilor de investiții în digitalizarea Educației.

De fiecare dată în comunicarea publică toți oficialii guvernamentali au vorbit doar despre 250.000 de elevi care nu aveau dispozitive și pentru care au fost cumpărate tablete. Aceste tablete încă sunt în curs de livrare, potrivit Ministerului Educației.

Edupedu.ro a scris în exclusivitate despre Planul Național de Redresare și Reziliență și aici puteți citi care sunt investițiile planificate de Guvern în Educație din aceste fonduri.

Comisia Europeană a averizat joi, în cel mai recent Monitor pe educație, că trecerea la învățământul la distanță în România riscă să agraveze inegalitățile deja mari.

Planul Național de Redresare și Reziliență este definit drept “documentul strategic al României cu finanțare din fonduri alocate în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență al Uniunii Europene care stabilește direcțiile principale de reformă și investiții”.

Foto: Captura PNRR


4 comments
  1. Hei,domnule se poate vedea ca profesorii nu au facut orele de curs in aplicatiile pentru invatatul online de care dispuneau si dispun si acum scolile cum ar fi classroom .Vorbesc de scoli din urban unde elevii si profesorii puteau sa faca ore,dar profesorii nu au vrut.In aplicatiile online nu poti minti ca ai intrat si ai facut ore,este monitorizat totul si in anul trecut scolar nu au vrut sa faca ore decat foarte putini profesori.Abia acum sunt obligati profesorii si se intentioneaza monitorizarea orelor de curs si se vede o schimbare pozitiva .Dar,tragedie profesorii nu doresc sa fie monitorizati.Oare ,de ce?

  2. Asta este realitatea,foarte multi elevi provin din medii defavorizate,mediul rural,familii cu multi copii,familii cu venituri reduse,familii cu nivel scazut de educatie…..etc.Insa mai e o realitate s- a demonstrat ca in perioada 11 martie -14 iunie 2020 profesorii nu au fost obligati sa -si faca datoria la clasa si 90% dintre ei nu au facut ore deloc.

    1. De unde scoti atata.. 90% din profesori nu au facut ore online! Mai bate omul campii dar nici chiar asa! Problema este ca profesorii fac ore online, dar fac ci foarte putini copii! Si asta din cauza prostiei ministerului de a inchide scolile si atrece in online, neavand solutii pentru absolut toti copiii! Guvernul este de vina! Nu mai aruncati cu noroi in profesori! Nici ei nu sunt de acord cu acest tip de “invatamant”!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației, într-o adresă către inspectoratele școlare: activitățile din “Școala altfel” să se desfășoare în școală, deplasările în străinătate, excursiile și simpozioanele – să fie anulate sau suspendate

Ministerul Educației a trimis către Inspectoratele Școlare Județene o adresă prin care a recomandat ca activitățile planificate în cadrul Săptămânii „Școala altfel” să se desfășoare în incinta școlilor, pentru a…
Vezi articolul

Raed Arafat afirmă că sunt oameni care ”îşi bat joc” de măsurile dispuse de autorităţi şi reclamă că, după închiderea şcolilor, au apărut reclame la cluburi de vacanţă unde copiii ar trebui să stea împreună

Șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Rad Arafat, afirmă că sunt oameni care ”îşi bat joc” de măsurile dispuse de autorităţi şi reclamă că, după închiderea şcolilor, au apărut reclame…
Vezi articolul

Ce conține cu adevărat proiectul de lege Plx145/2023, contestat de AUR pe motiv că se vor fura copiii: Mecanismul prin care statul va ajuta familiile în situații vulnerabile să nu instituționalizeze copiii este asemănător celui de sprijin pentru persoanele cu dizabilități

Proiectul de lege Plx145/2023 privind prevenirea separării copilului de familie, care a provocat protestul AUR de la Parlament din această dimineață a fost adoptat cu 222 de voturi pentru, 48…
Vezi articolul

Elevii din Republica Moldova vor putea participa la olimpiadele din România, plus: 2.550 de burse pentru școală și facultate, inclusiv rezidențiat. Protocol de colaborare în educație între România și Republica Moldova, semnat de miniștrii Sorin Cîmpeanu și Anatolie Topală într-o ședință comună a celor două guverne organizată în premieră la Chișinău

Elevii din Republica Moldova vor putea să participe la olimpiadele și concursurile organizate în România, iar programul de burse de studii pentru elevii și studenții din România și din Republica…
Vezi articolul