DOCUMENT Noul Regulament de funcționare a CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, a fost adoptat / Consiliul, devenit „comisie” cu autoritate diluată în cazul doctoratelor, proclamă „toleranță zero” față de plagiat / Numărul membrilor crește la 43

Foto: © Hurricanehank | Dreamstime.com

Prevederile din noua Lege a Învățământului Superior, adoptată anul trecut, ce diluează atribuțiile pe care le are în cazul doctoratelor CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, devin aplicabile prin noul Regulament de organizare și funcționare a acestuia, Regulament publicat luni în Monitorul Oficial. Acesta introduce o serie de mici modificări față de proiectul pus în dezbatere de Ministerul Educației în urmă cu o lună: numărul membrilor Consiliului General CNATDCU, și așa dublat față de componența actuală, crește și mai mult, iar „toleranța zero” față de plagiat este consemnată drept principiu de bază pentru activitatea forului.

Edupedu.ro a relatat, în urmă cu o lună, principalele schimbări pe care le introducea, conform noii Legi, proiectul de Regulament. Între altele:

Față de proiectul pus în consultare de Minister, Regulamentul final, publicat în Monitorul Oficial, aduce o serie de schimbări.

În rândul principiilor care stau la baza activității CNATDCU este introdus un nou punct, ce proclamă „toleranță zero” față de fenomenul plagiatului.

„Art. 5. — Principiile care stau la baza activității CNATDCU sunt următoarele:

Este stabilită o nouă situație pentru potențialele conflicte de interese pentru persoanele implicate în evaluările CNATDCU – aceea în care persoana „este beneficiar al evaluării comisiei, chiar dacă nu participă la vot”. 

Art 6 (3) Se află în situația de conflict de interese persoana implicată în procedura de evaluare, în situația existenței unui interes personal, în cazurile în care:

Din punct de vedere al aparatului CNATDCU, este redus numărul de vicepreședinți de la 3, câți erau în proiect, la 2 vicepreședinți. Pe de altă parte, numărul maxim de membri crește de la 41 în versiunea de proiect (și așa în creștere masivă față de momentul actual, când Consiliul are 21 de membri) până la 43:

Iar CNATDCU are două noi atribuții, de natură administrativă, în cazul diplomelor de doctor, în versiunea finală a Regulamentului:

O altă schimbare este includerea a două noi obligații pentru membri CNATDCU, anume:

„Art. 37. — Membrii CNATDCU au următoarele obligații: (…)

Regulamentul publicat în Monitorul Oficial, integral:

Foto: © Hurricanehank | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Măsurile din lege care diluează autoritatea CNATDCU în cazul doctoratelor, puse în aplicare prin noul Regulament de funcționare a  forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare – proiect / Consiliul va propune în șase luni un Ghid național privind redactarea tezelor de doctorat
Academicianul Mircea Dumitru – propus la conducerea Consiliului responsabil cu atestarea titlurilor universitare, CNATDCU, pentru mandatul 2024-2028 / Alți trei membri ai Academiei Române – Marius Andruh, Dumitru Murariu și Nicolae Zamfir – propuși vicepreședinți
Exit mobile version