DOCUMENT Modificări ale etapelor de mobilitate pentru profesori, aprobate prin ordin de ministru, după schimbarea numărului de elevi pe baza căruia se calculează cifra de școlarizare

5.908 vizualizări
Calendar oficial mobilitate
Foto: OECD
Mai multe modificări ale etapelor de mobilitate pentru cadrele didactice au fost adoptate prin ordin de ministru, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre Ordinul 3.165 din 2021, care modifică Metodologia pentru mobilitatea personalului didactic aprobată prin OMEN 5.991 din 2020.

Modificările apar după ce prin alt ordin de ministru a fost modificat numărul de elevi al unei formațiuni de studiu la început de ciclu, pentru clasa a IX-a/anul I.

Etape de mobilitate pentru profesori – Ce modificări au apărut

Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic, soluționarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare la nivelul unităților de învățământ a personalului didactic care beneficiază de aceste drepturi, conform prevederilor Metodologiei și soluționarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie:

  • a) elaborarea ofertei școlii şi stabilirea disciplinelor opționale pentru anul școlar următor;
  • b) constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor la nivelul unităților de învățământ/consorțiilor școlare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ, a aprobării proiectelor planurilor de şcolarizare și a ofertei educaționale;
  • c) depunerea cererilor de către cadrele didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie și a cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare la secretariatele unităților de învățământ;

Până la 29 ianuarie 2021 (în vechiul ordin era 22 ianuarie)

  • d) întregirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic de predare titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări şi completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare pe perioadă nedeterminată/determinată a personalului didactic de predare titular la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ în care este titular/consorțiului şcolar sau în unităţi de învăţământ din aceeaşi localitate și comunicarea cadrelor didactice şi la inspectoratele școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice titulare pentru întregirea/completarea normei didactice de predare-învățare-evaluare;

Perioada: 1-2 februarie 2021 (in vechiul ordin era 25-26 ianuarie 2021)

  • e) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;

 Perioada: 2-3 februarie (in vechiul ordin era 26-27 ianuarie 2021)

  • f) analizarea contestaţiilor şi stabilirea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listei finale a cadrelor didactice titulare pentru care se acordă întregirea/completarea normei didactice de predare-învățare-evaluare;

Perioada: 4-5 februarie 2021 (in vechiul ordin era 28-29 ianuarie 2021)

  • g) completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ/consorţiului şcolar sau în unităţi de învăţământ din aceeaşi localitate, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;

Perioada: 4-5 februarie 2021 (in vechiul ordin era 28-29 ianuarie 2021) – Etape de mobilitate pentru profesori

  • h) analizarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi comunicarea, la inspectoratele școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice titulare pentru transfer;

Termen: 8 februarie 2021  (termenul anterior era 1 februarie)

  • i) constituirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare, întregirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări și comunicarea, la inspectoratele școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei  pentru întregirea normei didactice, urmată de completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare pe perioadă determinată, la nivelul unităţilor de învăţământ în care sunt angajate, pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de repartizare pe post/catedră;

Perioada: 9-10 februarie (fata de 2-3 februarie 2021 cum era pana acum)

  • j) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;

 Perioada: 10-11 februarie (fata de 3-4 februarie 2021 in ordinul anterior)

  • k) analizarea contestaţiilor şi stabilirea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listei finale a cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin.(2) din Metodologie pentru care se acordă transferul şi a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru care se acordă întregirea/completarea normei didactice de predare-învățare-evaluare;

Termen: 12 februarie (in ordinul vechi era 5 februarie 2021)

  • l) organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar*;

Perioada: 29 ianuarie – 11 februarie (inainte era 22 ianuarie-4 februarie 2021)

  • m) analiza, corectarea și avizarea proiectului de încadrare și a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul școlar;

Perioada: 12-17 februarie 2021

  • n) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer/întregire de normă.

Perioada: 15-18 februarie 2021

Stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 29 alin. (4) şi (5) din Metodologie şi se menține în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2021-2022:

  • a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ;

Până la 3 februarie 2021

  • b) aprobarea cererilor privind menţinerea în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităţilor de învăţământ;

Până la 12 februarie 2021

  • c) întocmirea, la nivelul inspectoratelor şcolare, a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 29 alin. (4) şi (5) din Metodologie și au solicitat menținerea în activitate ca titular în anul școlar 2021-2022, prezentarea acestora spre validare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, conform hotărârii comisiei paritare şi afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare;

Zilele 12 și 15 februarie 2021

  • d) înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;

 Perioada: 15-16 februarie 2021

  • e) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.

Termen: 17 februarie 2021

Descărcați ordinul 3165 din 2021 de aici

Foto: OECD


1 comment
  1. Parca stiam de 15 elevi la clase..!!pandemia va tine mult si bine!
    Puneti d.nle ministru pensionarii dupa ex.de titularizare…!!sa avem si noi pe ce munci!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANUNȚ Se caută profesori creatori de soft educațional de istorie și geografie pentru Biblioteca Virtuală / Onorariu atractiv, programul este flexibil și se lucrează de la distanță. Ce conține portofoliul pentru selecție – termen 31 august (P)

EduLib este platforma digitală cu Resurse Educaționale Deschise (Biblioteca Virtuală) și aparține Agenţiei de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare (AARNIEC). Biblioteca virtuală este în construcție…
Vezi articolul

Elevii vor avea pe parcursul unui an școlar cel puțin un plan individualizat de învățare, prevede ROFUIP 2022 / Dirigintele sau învățătorul va decide dacă elevul are nevoie de ore remediale

În noul Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, elevii vor beneficia de un plan de învățare individualizat. Nu sunt precizate detalii despre ce va conține planul,…
Vezi articolul

Platformă World Vision de consultare pentru cadrele didactice, lansată cu ajutorul unui chestionar: 96% dintre profesorii participanți la sondaj și-ar dori să fie întrebați când se iau decizii în educație

96% dintre profesorii chestionați de World Vision România într-un sondaj spun că își doresc să fie consultați prin chestionare privind decizii în domeniul educației școlare (75% în mare măsură și…
Vezi articolul

Experiențe unice la Dino Parc Râșnov, în Școala Altfel și Săptămâna Verde: gratuit pentru un cadru didactic la fiecare 10 elevi, reduceri și evenimente menite să asigure cel mai atractiv spațiu de desfășurare a activităților tematice (P)

Un weekend de aventură la munte – elevii se pot bucura de Școala Altfel la Dino Parc Râșnov, iar profesorii care vin cu un grup de 10 copii au acces…
Vezi articolul