Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, le-a solicitat universităților să recomande experți în digitalizare pentru evaluarea proiectelor depuse de universitățile în care ei lucrează, potrivit unui document trimis de minister. Amintim că Ministerul Educației a publicat săptămâna trecută Ghidul pentru digitalizarea universităților cu 234 de milioane de euro din PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență).
- Documentul trimis de minister a fost publicat de Cristian Preda, decanul Facultății de Științe Politice a Universității din București.
„Ținând cont de calendarul strâns al apelului (impus prin PNRR), 30 iunie 2022 fiind data publicării listei universităților selectate pentru finanțare, vă rugăm să ne sprijiniți în demersul nostru și să recomandați experților din universitatea Dvs. a se implica în acest proces de evaluare”, conform documentului menționat.
În document apare că cei care evaluează vor fi remunerați și vor participa înainte la o sesiune de formare privind metodologia de evaluare și utilizarea platformei.
„Înregistrarea evaluatorilor sau prezentarea interesului evaluatorilor deja înregistrați se face prin platforma https://www.brainmap.ro până în data de 17 iunie 2022, ora 18:00, iar activitatea de evaluare este remunerată. Persoanele care acceptă invitația de a se implica în acest proces de evaluare vor participa la o sesiune de formare privind metodologia de evaluare și utilizarea platformei.”
- În document apare numele ministrului Educației, dar semnătura este a lui Gigel, Paraschiv, secretar de stat pentru învățământul superior.
Decanul Facultății de Științe Politice a Universității din București a remarcat pe pagina sa de Facebook că „misiva ministerială trimisă azi universităților e o bijuterie și întrucât ne arată că, în strada General Berthelot, a fost abandonată utilizarea articolului hotărât: lângă semnătura lui Cîmpeanu stă scris „Ministru Educației”.
Proiectele universităților se pot depune până pe 17 iunie în platforma electronică dedicată PNRR, potrivit calendarului. După aceea, în perioada 18-19 iunie 2022 are loc evaluarea eligibilității solicitanților și a proiectelor. Pe 20 iunie va fi publicată o listă intermediară a proiectelor admise/respinse în urma evaluării eligibilității. Vezi mai jos calendarul complet al apelului de proiecte.
Calendarul apelului de proiecte:
- 9-17 iunie 2022 – deschiderea sistemului informatic de depunere a aplicațiilor (platforma)
- 18-19 iunie 2022– evaluarea eligibilității solicitanților și a proiectelor
- 20 iunie 2022 – publicarea Listei intermediare a proiectelor admise/respinse în urma evaluării eligibilității solicitanților și a proiectelor;
- 20 iunie 2022 – depunerea contestațiilor după etapa de evaluarea eligibilității solicitanților și a proiectelor, în termen de 24 ore de la data/ora publicării listei intermediare;
- 21 iunie 2022 – analiza și soluționarea contestațiilor privind etapa de evaluare a eligibilității solicitanților și a proiectelor;
- 22 iunie 2022 – publicarea Listei finale a proiectelor declarate admise/respinse în urma contestațiilor din etapa de evaluare a eligibilității solicitanților și a proiectelor;
- 20 – 24 iunie 2022 – evaluarea calitativă a proiectelor;
- 24 iunie 2022 – publicarea Listei intermediare a proiectelor admise/respinse, rezultate în urma etapei de evaluare calitativă a proiectelor;
- 24-27 iunie 2022 – depunerea contestațiilor după etapa de evaluare calitativă a proiectelor;
- 28-29 iunie 2022 – analiza și soluționarea contestațiilor depuse privind etapa de evaluare calitativă a proiectelor;
- 29 iunie 2022– publicarea Listei finale a proiectelor admise/respinse în urma contestațiilor din etapa de evaluare calitativă a proiectelor;
- 30 iunie 2022 – publicarea Listei universităților selectate pentru finanțare pe site-ul Ministerului Educației.
Banii provin din PNRR, iar ținta acestuia este ca cel puțin 60 de universități să fie sprijinite cu noi „centre tehnologice inovatoare pentru dezvoltarea competențelor viitorului, prin inovarea continuă a programelor de studiu”.
„Pentru a primi finanțare în cadrul Apelului, un proiect trebuie să obțină minimum 70 puncte din punctajul maxim total de 100 puncte. Toate propunerile care au obținut un punctaj final de minimum 70 puncte vor fi aprobate pentru finanțare, în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, în limita bugetului disponibil”, potrivit ghidului.
Documentele necesare sunt depunerea proiectului sunt aici.
„În cadrul proiectului, universitățile vor utiliza 10% din valoarea totală a grantului solicitat pentru dezvoltarea programelor de formare pentru îmbunătățirea competențelor digitale ale studenților, personalului didactic, didactic auxiliar și de cercetare. Formatorii vor fi selectați printr-o procedură deschisă, transparenta, necondiționată, astfel încât să fie plătit prețul pieței.”, potrivit sursei citate.
Ministerul Educației a publicat o listă cu întrebări frecvente referitoare la Ghidul solicitantului.
Cine poate fi inclus în grupul țintă?
R: „Grupul-țintă al proiectului este reprezentat de participanții la programele de formare (studenți/studenți doctoranzi, cadre didactice, auxiliare și de cercetare), programe finanțate în limita stabilită de maximum 10% din valoarea totală a grantului solicitat. Grupul-țintă nu poate fi mai mic decât valoarea minimă a indicatorului de rezultat, adică 100 studenți.”
Programele de formare pentru dezvoltarea de competențe digitale avansate se adresează doar studenților și profesorilor sau este eligibil și personalul administrativ?
R: „Participanții la programele de formare pentru dezvoltarea de competențe digitale avansate pot fi studenți din ciclurile de licență, master, doctorat, de la orice formă de învățământ, precum și personal didactic, didactic auxiliar și de cercetare din învățământul superior, dar nu și personal administrativ.”
Ghidul se concentrează mult pe educație și cercetare ca activități, dar nu menționează și partea administrativă, servicii și platforme-suport vitale pentru digitalizarea universităților: platforme de admitere, platforme pentru cazarea studenților, pentru gestionarea cererilor de burse, arhiva electronică, platforme pentru managementul documentelor, fluxuri administrative digitale, registratură electronică etc. Acestea nu sunt eligibile?
R: „Sunt eligibile cheltuielile pentru echipamente și servicii informatice și de comunicații: hardware și software, dezvoltare, întreținere, actualizare aplicații informatice, configurare și implementare baze de date, migrare și integrare structuri de date existente dacă sunt destinate activităților didactice, de cercetare sau alte activități care au legătură directă cu studenții. Nu sunt eligibile echipamentele hardware și software destinate numai activităților administrative ale universității.”
Echipamentele medicale digitale sunt eligibile?
R: „Da, sunt eligibile, cu condiția ca acestea să fie utilizate exclusiv pentru activitățile didactice și de cercetare.”
Celelalte întrebări și răspunsuri pot fi consultate aici.
- Amintim că Ministerul Educației a pus Ghidul solicitantului în consultare publică pe 25 mai, după ce fusese anunțat de Sorin Cîmpeanu în aceeași zi: „Vom lansa în consultare ghidul pentru apelul în valoare de 234 de milioane de euro, fonduri PNRR, care are ca scop digitalizarea tuturor proceselor din universitățile românești (…)”, spunea ministrul Cîmpeanu.
Citește și:
Ghidul pentru digitalizarea universităților cu 234 de milioane de euro, publicat de Ministerul Educației. Proiectele se depun până pe 17 iunie / Documentele necesare
DOCUMENT Ghidul pentru digitalizarea universităților, pentru proiecte în valoare de 234 milioane euro, pus în consultare de Ministerul Educației. Care sunt condițiile și cheltuielile eligibile
Apel de 234 de milioane de euro din PNRR pentru digitalizarea în universități – ghidul va fi pus în consultare miercuri, anunță ministrul Cîmpeanu: “De la aproape 3 milioane până la circa 8 milioane de euro” per instituție de învățământ superior
Foto: © Mooshny | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.