Profesorii vor fi numiți în funcțiile de director și director adjunct în perioada 20-22 decembrie, cu aplicarea de la data de 17 ianuarie 2022, după cum se arată într-o notă trimisă inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației. De menționat este că aplicarea de la data de 17 ianuarie 2022 încalcă ordinul de ministru, deoarece calendarul concursului prevede aplicarea de la 10 ianuarie 2022.
„Toate tipurile de decizii privind încetarea și numirea din / în funcțiile de director și director adjunct se emit cu aplicare de la data de 17 ianuarie 2022”, potrivit notei. Dacă aplicarea mandatelor de directori va începe de 17 ianuarie 2021, atunci trebuie schimbat ordinul de ministru în privința organizării și desfășurării concursului de directori.
Între timp, structura anului școlar 2021-2022 s-a modificat și semestrul al II-lea începe pe data de 17 ianuarie 2022, nu pe 10 ianuarie cum era inițial planificat. Cu toate acestea, în ordinul de ministru al concursului de directori apare data de 10 ianuarie 2022, fără a se face referire la semestrul al II-lea.
Profesorii declarați „reușiți” în urma promovării concursului vor încheia contract de management educațional cu inspectoratul școlar, pe o perioadă de patru ani de la data numirii în funcția de director / director adjunct, conform notei.
- Potrivit calendarului concursului, astăzi are loc validarea rezultatelor finale. Vezi aici cum au fost departajați profesorii care vor să devină directori și sunt mai mulți candidați pe un loc, cu medii finale egale.
După cum se arată în notă, în data de 20 decembrie 2021 se emit:
- deciziile de încetare a numirii prin detașare în interesul învățământului pentru toate funcțiile de director și director adjunct ca urmare a organizării concursului;
- deciziile de numire în funcțiile de director și director adjunct ca urmare a promovării concursului;
În perioada 20 – 22 decembrie 2021 se vor emite deciziile de numire în funcțiile de director și director adjunct prin detașare în interesul învățământului. Tot atunci, se vor încheia contractele de management educațional cu candidații declarați „reușiți” în urma promovării concursului.
„Atenționăm asupra faptului că directorii numiți în funcție în urma promovării concursului trebuie să încheie și contracte de management administrativ-financiar cu primarul / primarul de sector al unității administrativ-teritoriale”, prevede documentul trimis inspectoratelor școlare.
Foto: © Jure Gasparic | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.