DOCUMENT Ministerul Educației caută profesori care să facă subiecte pentru examenele naționale 2023: Evaluările Naționale, Bacalaureat, Titularizare și Definitivat / Înscrierile încep luni, 26 septembrie – lista disciplinelor

1.988 de vizualizări
Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com
Cadrele didactice se pot înscrie în completarea grupurilor de lucru care se vor ocupa de pregătirea examenelor naționale din anul școlar 2022-2023, informează Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație, într-un anunț pe rocnee.ro. Vezi mai jos care sunt criteriile și documentele pentru candidatură.

Profesorii vor avea statut de colaboratori externi „în vederea constituirii/completării grupurilor de lucru pe discipline pentru evaluările, examenele şi concursurile naţionale din anul şcolar 2022 – 2023”, potrivit anunțului. Cadrele didactice selectate participă la activități de proiectare a itemilor/ testelor/ variantelor de subiecte/ biletelor de examen/ fișierelor de lucru şi a caietelor cadrului didactic/baremelor de evaluare şi de notare, conform procedurilor specifice CNPEE.

Iată examenele vizate în acest an școlar:

  • „Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a (EN II);
  • Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a (EN IV);
  • Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a (EN VI);
  • Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a (EN VIII);
  • Examenul naţional de bacalaureat (BAC);
  • Examenul naţional de definitivare în învăţământ (DEF);
  • Concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar (TIT).”

Nu este precizat în document dacă profesorii care se înscriu în aceste grupuri de lucru sunt remunerați sau nu.

Despre procesul de selecție:

„Etapa I:  26 septembrie – 5 octombrie 2022

Înscrierea candidaţilor se face prin intermediul aplicației dedicate (formularul de înregistrare, aici) cu respectarea instrucţiunilor și a ghidului de utilizare, disponibile în respectiva aplicație web. Candidații se pot înscrie pentru proiectare de itemi și/sau pentru activitățile de traducere a subiectelor în limbile minorităților naționale.

Etapa a II-a: 6 – 12 octombrie 2022 (selecţia candidaţilor)

Etapa a III-a: 13 – 14 octombrie 2022 (anunţarea rezultatelor selecţiei, individual)”.

„Vor fi anunțați doar candidații selectați”, scrie Ministerul Educației (ME), pe edu.ro.

Condițiile de selecție. Unde se trimit documentele

Pentru a fi eligibili, candidații:

  • „au desfășurat activități de predare-învățare-evaluare în învățământul preșcolar în ultimii trei ani școlari (pentru DEF, TIT), primar (pentru EN II, EN IV, DEF, TIT), în învățământul gimnazial (pentru EN VI, EN VIII, DEF, TIT), în învățământul liceal (pentru BAC, DEF, TIT)
  • au abilități de operare pe calculator
  • au absolvit cursuri / stagii / programe de formare recunoscute prin credite profesionale transferabile, care vizează problematica specifică
    • evaluării de proces / prin examene
    • evaluării manualelor
    • curriculumului
  • au experiență în:
    • activitatea de proiectare a itemilor
    • evaluarea proiectelor de manuale școlare
    • elaborarea de programe școlare prin participare în grupurile de lucru constituite în acest scop, la nivel național
  • au titlu științific de doctor sau au absolvit un masterat/ un curs postuniversitar în domeniul disciplinei sau în domenii conexe celui pentru care aplică sau au gradul didactic I, II sau definitiv”, potrivit adresei CNPEE. Nu este precizat în document dacă acele condiții sunt cumulative.

Cadrele didactice se pot înscrie doar dacă nu au rude sau afini până la gradul IV ce urmează să susțină în acest an evaluări, examene sau concursuri naționale.

Pentru înscriere, sunt necesare următoarele documente în format electronic:

  1. CV actualizat
  2. Copie după diploma de licență/ absolvire a liceului/ colegiului pedagogic
  3. Copie după diploma/ certificatul/ adeverința de absolvire a cursului/ stagiului/ programului de formare, conform condițiilor de mai sus
  4. Copie după adeverința care atestă experiența în activitățile precizate mai sus, scanate (alb-negru, rezoluție 250-300 dpi), incluse într-un singur document (care să nu depășească dimensiunea de 50 MB).

Denumirea documentului salvat cuprinde numele și prenumele candidatului, tipul evaluării/ examenului/ concursului, urmat de „_Documente”.

Pentru un candidat înscris ca traducător, denumirea fișierului include și limba de traducere (Ex. Kovacs_Julia_Traducator_limba_maghiara_BAC_Geografie_Documente)

Candidații:

  • propun un test original la disciplina pentru care s-a înregistrat candidatura, în care se specifică tipul evaluării/ examenului/ concursului, însoțit de baremul de evaluare și de notare/ caietul cadrului didactic. Testul trebuie proiectat integral, respectând structura care se regăsește în secțiunea Modele de subiecte pe site-ul www.subiecte.edu.ro
  • propun un test ce cuprinde doi itemi obiectivi, doi itemi semiobiectivi și un item subiectiv, însoțit de baremul de evaluare și de notare. Denumirea documentului salvat cuprindeL numele și prenumele candidatului, tipul evaluării/ examenului/ concursului și numele disciplinei, urmat de „_Propunere_Test_”. (Ex. Ionescu_Maria_BAC_Biologie_Propunere_Test; Kozacek_Milos_ENVIII_Limba_slovaca_materna_Propunere_Test)”, conform adresei de la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.
Adresa CNPEE către școli:
Lista Grupurilor de lucru și a disciplinelor pentru anul școlar 2022-2023:

Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Procedura de constituire a normelor didactice pentru profesori, în dezbatere. Titularii care nu-și pot constitui cele 20 de ore intră în restrângere de activitate / Profesorii pot opta, din proprie inițiativă, pentru diminuarea normei și a salariului aferent, dacă nu sunt mulțumiți de orele primite în alte școli

Un nou sistem rigid, cu peste 60 de priorități și subcazuri, dar în același timp plin de excepții și derogări, a fost pus în dezbatere de Ministerul Educației și Cercetării…
Vezi articolul

În ce situații Inteligența Artificială este utilă pentru copii și când nu este indicat să o folosească: AI nu trebuie folosit niciodată pentru sprijin emoțional, rezolvarea conflictelor sau pentru luarea unei decizii – Sfaturile unui expert pentru părinți

Majoritatea articolelor pentru părinți despre folosirea inteligenței artificiale se concentrează pe teamă sau nu explică cum și de ce funcționează aceste tehnologii, avertizează un analist și consilier în folosirea Inteligenței…
Vezi articolul

OFICIAL Pentru toți profesorii din preuniversitar anul acesta școlar nu se fac decât cursuri de formare continuă în sistem online, iar evaluarea finală va fi tot online pe bază de portofoliu / Furnizorii trebuie să obțină avizul Comisiei Speciale de Acreditare din minister

În anul școlar 2020-2021 nu se desfășoară activități de formare continuă în sistem față-în-față sau blended-learning, ci doar în sistem online, asta prevede ordinul nr. 5.767 din 15 octombrie 2020…
Vezi articolul

Profesorii reacționează la „măsurile iresponsabile” propuse de minister în proiectele de ROFUIP și Statutul Elevului: dublarea absențelor pentru un punct la purtare „ar trebui retrasă imediat”, iar „sălile de izolare riscă să devină un refugiu confortabil pentru turbulenți” / Avertisment: „elevii reprezentanți abuzează de drepturi și își construiesc un regim școlar preferențial nejustificat”

Profesorii de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București au transmis Ministerului Educației un set de observații și propuneri detaliate cu privire la modificările propuse pentru Statutul Elevului și Regulamentul…
Vezi articolul

Vom verifica în prima inspecție tematică modul în care se organizează orele remediale, pentru că cele 2 ore de activități trebuie să figureze distinct în orar, spune Florian Lixandru, inspector școlar general București

Șeful ISMB, Florian Lixandru, a spus că la prima inspecție tematică în școli, inspectorii vor verifica modul în care se organizează orele remediale. Este vorba despre obligativitatea învățătorilor de a…
Vezi articolul