DOCUMENT Matematica, depunctată cu 33% în subiectele de examen pentru învățătorii care susțin Definitivatul în 2021, față de cele de anul trecut. Practic, cadrele didactice pot obține definitivarea în învățământ să fără să știe deloc matematică

5.987 de vizualizări
Formatori pentru profesori de gimnaziu
Foto: Pixabay.com
Componenta de Matematică a fost depunctată cu 33% în subiectele de examen pentru învățătorii care susțin Definitivatul în 2021, față de cele de anul trecut, potrivit modelelor publicate pe site-ul oficial de Ministerul Educației. Concusul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică.

Modificarea punctajului are o influență importantă, pentru că la Definitivat nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt). Astfel, conform noului sistem de notare, chiar dacă nu rezolvă deloc cerințele de la Matematică, un cadru didactic poate obține definitivarea.

Măsura vine în contextul în care România a obținut cel mai slab punctaj dintre statele UE – un punctaj mediu de 475 – la studiul „Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale” – TIMSS 2019. Acesta a arătat că 22% din elevii români de clasa a VIII-a sunt analfabeți funcțional din punct de vedere matematic și al științelor; un procent mai mare decât media țărilor participante (13%).

Subiectele pentru Definitivat 2020 pentru profesorii din învățământul primar (învățători), care au dat proba scrisă pe 22 iulie 2020, au primit 30 de puncte pentru rezolvarea cerințelor de Matematică, la fel cu punctajul primit pentru rezolvarea componentei de Limba și literatura Română.

În modelele de subiecte pentru Definitivat 2021, publicate recent de Ministerul Educației, componenta de Matematică mai primește doar 20 de puncte, cea pentru Limba și Literatura Română fiind de 40 de puncte. Este o scădere cu 33% a punctajului la Matematică.

Descarcă de aici, pentru comparație, subiectele de anul trecut și modelul propus anul acesta:

Concusul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică. Examenul poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice. Procedura de acordare a definitivării și a titlului de profesor cu drept de practică în învățământul preuniversitar reprezintă recunoașterea competențelor necesare pentru exercitarea profesiei didactice.

Reamintim că proba scrisă la Definitivat este programată pentru 14 iulie 2021. Calendarul Definitivat 2021 poate fi consultat aici.

Proba scrisă este precedată de o etapă eliminatorie, constând din două inspecţii de specialitate la clasă şi, în plus faţă de sesiunile anterioare, de evaluarea portofoliului profesional personal.

Pentru a putea susţine proba scrisă, pe lângă condiţiile privind vechimea efectivă de predare şi calificativul Bine sau Foarte bine, trebuie îndeplinită şi următoarea condiţie: media aritmetică a notelor finale la inspecţii şi a evaluării portofoliului să fie minimum 8, dar nu mai puţin de 7 la fiecare dintre probele respective.

Învățătorii sunt în mod tradițional a doua cea mai numeroasă categorie de cadre didactice participantă la examenul de Definitivare, după educatori. De exemplu, numai anul trecut au participat la proba scrisă 1.059 de învățători, iar în total au fost 7.105 candidați, potrivit Ministerului Educației.

Sursa foto: pixabay.com


11 comments
  1. Nu ne putem compara cu alte sisteme de învăţământ din moment ce nu avem aceeaşi programă. În alte sisteme de învăţământ avem o programă normală şi utilă, în timp ce la e alcătuită pe sistemul pus cu basculanta, că doar e şcoală, nu e joacă, e burtă pe carte şi militărie jos din pod.

  2. Scaderea importantei matematicii este o urmare a nivelului invatatorilor respectivi. Acestia insa au absolvit cel putin un fel de liceu. Acolo au avut profesori de matematica absolventi de universitati. Nu am impresia ca sunt multe universitati particulare (cu o curricula indoielnica) care au programe de studii de matematica. In CONCLUZIE acei profesori care prin incapacitatea lor produc candidati invatatori care habar nu au de matematica au absolvit marile universitati de stat din Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara, etc. Aceste universitati se bat cu pumnii in piept ca sunt prezente in tot felul de clasamente internationale FARA SA SPUNA O VORBA de produsele lor care sunt an de an sub orice critica .
    Inclin sa cred ca de fapt de acolo porneste tot raul. Dar nimeni nu are curajul sa se ia de acest fapt. Vom ajunge atat de jos incat studentii/elevii nostri vor pleca oriunde sa invete numai la noi nu. Si atunci sa ii vedem pe marii universitari ce vor mai nascoci: poate clasamente Lunare sau Martiene, etc.

  3. Nu am spus că sunt grele problemele!!!
    Eu vorbesc în cunoștință de cauză, ca student de nota 10, inclusiv la matematică și șef de promoție master!

  4. Depinde la ce vă referiți!
    Credeți că e normal ca matematica să conteze la examenul de definitvat în învățământ? (mă refer la matematica de gimnaziu pe care trebuie să o știe toate cadrele didactice din primar) sau sunt alte competențe mai importante?!…cum ar fi cele digitale, etc.

  5. ceea ce nu se explica in acest articol este ca invatatorii nu sustin la definitivat (sau la grade) un examen de matematica din materia pe care ei trebuie sa o predea. Adica de nivel primar. Ei sunt pusi fata in fata cu proba de matematica de un nivel superior . Total nepotrivit si fara sens. Pentru ca un invatator nu trebuie sa predea nimic peste clasa a IV-a. El are ca misiunea sa ii invete pe copiii de 6-10 ani sa scrie, sa citeasca, sa socoteasca, ceva desen, muzica si stiinte. Atat. Deci… care este scopul acelui test de matematica in cariera unui invatator?

  6. Să nu tragem concluzii pripite!!!
    Aș vrea să vă văd pe dumneavostră că rezolvați problemele de matematică!!!
    Nu este normal ca la definitivat să se susțină și subiecte din matematică…mai ales că în viață folosim foarte puțin din ce învățăm la matematică!(1)
    (2) Normal ar fi ca la matematică, fie clasa 0, a IV a sau a VIII a să țină cursurile profesorul de matematică (care să predea pentru copii, nu pentru el), asemenea și la muzică!

    1. Așa se explică de ce unii copii sunt scârbiți de matematică. Dacă vi se par grele subiectele publicate în articol atunci nu mai avem ce spera de la sistemul de învățământ.
      Când vreți să vă zugrăviți casa cum calculați câtă vopsea vă trebuie?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Cîmpeanu, despre problemele plății salariilor profesorilor: A fost o eroare informatică, am primit asigurări de la Ministerul de Finanțe că va fi remediată foarte rapid / În 5 județe nu s-au primit salariile în învățământ

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat la Digi24 că întârzierea plății salariilor profesorilor s-a întâmplat, luni, în 5 județe și că a primit asigurări de la Ministerul de Finanțe că…
Vezi articolul
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

OFICIAL Cursurile pentru formarea profesorilor trebuie să aibă componenta față în față de cel mult 50%, în scădere față de 60% cât era până acum / Sunt introduse noi domenii tematice – reziliența școlară și nanotehnologii

Componenta față în față trebuie fie de cel puțin 40%, dar să nu depășească 50% din timpul alocat unui program de formare continuă pentru profesori, potrivit ordinului cu metodologia privind…
Vezi articolul

Ecaterina Andronescu, “șocată” de problemele din educație provocate tocmai de PSD: Părinții presează extraordinar pe școlile bune. Am ajuns să avem clase cu 36-38 de elevi

Aflată la al patrulea mandat de ministru al Educației, Ecaterina Andronescu se declară “șocată” de ce efecte au adus modificările pe care chiar guvernele PSD le-au adus legii educației din…
Vezi articolul