DOCUMENT Locul de muncă, ocupația sau profesia părinților nu vor mai fi cerute de profesorii diriginți și de învățători și nici nu vor mai fi trecute în catalogul clasei, anunță Ministerul Educației

36.032 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Profesorii diriginți și învățătorii nu-i vor mai întreba pe părinții elevilor unde lucrează, ce funcție au sau ce meserie, se arată în informarea nr. 128RS/26.08.2021 trimisă de Ministerul Educației către inspectoratele școlare și directorii școlilor, obținută de Edupedu.ro.

Concret, ministerul anunță că „începând cu anul școlar 2021 – 2022, profesorii diriginți și învățătorii nu vor solicita, colecta și prelucra informații cu privire la locul de muncă, ocupația sau profesia părinților/reprezentanților legali ai elevilor”, potrivit documentului respectiv.

Cei doi secretari de stat care semnează actul, Radu Szekely și Sorin Ion, precizează în informare că „respectând prevederile GDPR și prevederile Legii nr. 180 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului UE, în fila corespunzătoare a catalogului școlar, vor rămâne necompletate rubricile dedicate locului de muncă al părinților, dacă aceste rubrici sunt prevăzute.

Această solicitare vine în sprijinul asigurări echității și egalității de șanse, indiferent de contextul social și de statutul socio-economic al familiei”, precizează documentul.

„Până la actualizarea actelor de studiu, profesorii diriginți și învățători vor completa doar rubricile referitoare la adresa și numărul de contact al părinților reprezentanților legali ai elevilor”, încheie informarea.

Precizarea vine în condițiile în care cataloagele școlare conțin o filă în care profesorii erau nevoiți să completeze, pe lângă datele de contact ale părinților, și profesia și ocupația acestora.


13 comments
  1. Tovarăși, am rămas la fel de mulți și proști! mă rog, prostiți. Ce treabă are coada vacii cu ștampila primăriei?!
    Interesul găștilor de partid din școli și inspectorate este doar unul de traficare a influenței. Cum să dai date personale ale soțului/soției dacă el/ea nu e prezent/ă și nu semnează. GDPR-ul este bun doar când trebuie să nu răspundă instituțiile statului și politrucii din ele?!
    În ultimii 20 de ani nu am auzit/văzut vreodată ca unui elev să-i fie aplicat un tratament special pentru că are o situație mai deosebită acasă. Slugile din sistem execută orice ordin primit, pentru a nu da socoteală, ori pentru a fi favorizate la examene/evaluare/definitivat etc

  2. Pe scurt ocupatia parintilor nu avea ce cauta IN CATALOG oricum.
    Exista date in fisa personala a oricarui elev.

  3. Sunt diriginte de 4 ani și niciodată nu am cerut astfel de detalii. Nici nu este rubrică la finalul catalogului și nici nu îmi pasă de ocupația părinților.
    Înainte, când era o astfel de rubrică în catalog nu era pusă de profesori, tot frumoșii ăștia “de sus” au pus-o. Acum o spun ca și cum, noi, profesorii eram disperați, interesați, curioși și băgăciosi să aflăm cu ce se ocupă părinții. Nu ne interesează sau cel puțin pe mine, nu!
    Când eram elev, eram întrebați (trebuia completat catalogul). Mama era rușinată pentru că ea era casnică și tatăl meu zidar. Atunci nu înțelegeam de ce se supăra mama dar acum știu. Nici mie nu îmi place când mi se cer prea multe detalii de la căminul băiatului meu. E vorba de familie, de dreptul la intimitate și nu vad importanta acestor amănunte.

  4. Doamne fereste, cum veti stii acum pe care elev puteti sa-l jigniti si pe care sa-l favorizati?

  5. Ministerul nu știe ca aceste informații nu se mai trec în cataloage de mulți ani?Profesioniști ,nu glumă!

    1. Nu se mai cer?! Ba, se cer! Anul trecut cand am înscris fetița la scoala a trebuit sa completăm un document în care se cerea meseria si studiile părinților. Acum am schimbat orașul, școala si chiar dacă se vor solicita nu voi da aceste informații

  6. Dacă profesiile părinților dispar din catalog, nu ar trebui să dispară din fișa ce descrie fiecare elev care poate fi educat și ajutat, indiferent din ce mediu provine, fie că are nevoie de atenție individualizată pentru a progresa de la un nivel minim, fie pentru a i se oferi o atenție specifică elevilor performanți. Nu poți elimina datele elementare ce sunt un punct de plecare pentru orice evaluare și program serios de lucru în educație. Practic, orice profesor ar trebui să cunoască fiecare elev împreună cu o fișă ce vine nu doar cu nivelul de pregătire anterioară ci și cu unele date personale din mediul familial sau de natură medicală, precum și de personalitate. Altfel riscul este o nivelare ce nedreptățește dreptul fiecărei persoane la unicitate.

    1. Ocupatia si profesia nu au nici o valoare pentru un plan de interventie personalizat. Ce importanta are ca mama e economist si si-a gasit job la supermarket sau ca tata e muncitor calificat si repara tevi? Se face un plan diferit pentru un copil cu un tata care e electrician?

      1. Perplex, răspunsul e simplu.
        Daca elevul care are parinti care sunt netitrati invata bine, chiar inseamna ca o face prin munca lui si fara ajutor.
        Un astfel de copil va fi sprijinit mai mult de catre profesori, ca sa se vina ij intampinarea stradaniilor sale.

        1. Toți elevii trebuie sprijiniți de către profesori, indiferent de profesia parintilor. Sa se tina cont de necesitățile elevilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul Generation Z, al elevilor de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, a intrat în finala pentru marele premiu European Charlemagne Youth Prize, acordat de Parlamentul European

Joi, 30 septembrie 2021, la Aachen, în Germania, va avea loc ceremonia de decernare a marelui premiu European Charlemagne Youth Prize, acordat de Parlamentul European. România este reprezentată în competiția finală…
Vezi articolul

Rata de vaccinare este mult mai mare în școlile din Cluj cu predare în limba maghiară, decât cele în limba română – presa locală / Agenția ungară MTI: conștiința responsabilității este mai dezvoltată

În școlile din județul Cluj, jumătate dintre cadrele didactice sunt vaccinate împotriva noului coronavirus, dar există o variație foarte mare între unitățile de învățământ: în cazul unora, rata de vaccinare…
Vezi articolul

LSRS: Reacțiile pe tema proiectului de burse pentru studenții din străinătate sunt premature și vin din partea unor colegi pentru care colaborarea în vederea ameliorării efectului de brain drain nu a fost până acum o prioritate

Liga Studenților Români în Străinătate (LSRS) a reacționat astăzi în legătură cu proiectul de finanțare a studiilor în străinătate pentru tinerii români, propus de consilierul premierului Mara Mareș. „Suntem surprinși…
Vezi articolul