Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor și plasarea responsabilității educării copilului exclusiv în sarcina școlii sunt semnalate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Aceste aspecte apar în planul managerial pentru anul școlar 2024-2025.
Conform documentului, lipsa de implicare a unor părinți se află, printre altele, la secțiunea de curriculum.
La partea despre „relații comunitare” sunt menționate două amenințări:
- diminuarea interesului și a implicării părinților în cunoașterea și rezolvarea problemelor școlii;
- fonduri insuficiente pentru finalizarea și diseminarea, sub semnul sustenabilității, a unor proiecte inițiate și derulate de către parteneri.
O amenințare semnalată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) este vulnerabilizarea inspecțiilor școlare ca urmare a numeroase suprapuneri de activități, a solicitărilor Ministerului Educației, a calendarelor concursurilor, olimpiadelor și examenelor naționale
O altă amenințare identificată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) se referă la atractivitatea scăzută pentru profesia de cadru didactic din motive financiare.
Proiectarea, în multe școli, de documente manageriale improvizate și nerealiste este unul dintre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB).
Edupedu.ro a scris că utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport sunt alte puncte slabe.
Documentul Inspectoratului Școlar al Municipiului București poate fi consultat mai jos:
Despre obligațiile părinților
Iată ce prevede Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 în privința obligațiilor părinților:
Articolul 106 – „(8) Obligațiile beneficiarilor secundari ai sistemului de învățământ sunt următoarele:
a) de a înscrie copilul la școală și de a asigura frecventarea cu regularitate și conform programului de către acesta a cursurilor școlare;
b) de a asigura întreținerea elevului în vederea asigurării condițiilor necesare finalizării studiilor;
c) de a păstra legătura cu educatorul/profesorul de învățământ primar/profesorul diriginte, mediatorul școlar, consilierul școlar sau, după caz, cu conducerea unității de învățământ pentru monitorizarea progresului elevului;
d) de a semna contractul educațional prevăzut la art. 14 alin. (4);
e) de a sprijini integrarea copilului în colectivul școlii;
f) de a contacta personalul școlii în intervalul orar stabilit prin regulamentul de organizare și funcționare al unității de învățământ;
g) de a cunoaște, respecta și susține copilul să respecte regulamentul de organizare și funcționare al unității de învățământ în cadrul căreia este înscris beneficiarul primar.”
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.