DOCUMENT Învățământul profesional, obligatoriu pentru elevii care dau Evaluarea Națională anul acesta și nu obțin media de admitere 5. Comisia de Dialog Social a avizat propunerea Ministerului Educației

6.353 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Elevii care intră anul acesta clasa a VIII-a, susțin Evaluarea Națională 2020 și nu obțin media 5 ar urma să fie obligați să meargă la învățământul profesional. Propunerea aparține Ministerului Educației și a fost avizată favorabil astăzi, 14 august, de partenerii sociali ai instituției în ședința Comisiei de Dialog Social. Proiectul de ordin de admitere la liceu în anul școlar 2020-2021 votat astăzi prevede că elevii care nu au media 5 nu intră în repartizarea computerizată la liceu, deci își continuă învățământul obligatoriu în învățământul profesional sau în școlile duale, nu în liceele teoretice, tehnologice sau vocaționale.
  • Hotărârea nu este definitivă. Tot Ministerul Educației este instituția care va avea decizia finală.

Potrivit surselor Edupedu.ro, votul în ședința Comisiei de Dialog Social a fost de 3 la 2, în favoarea proiectului, astfel:

  • Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Federația Sindicatelor din Educație Spiru Haret (FSE Spiru Haret) și Federația Asociațiilor de Părinți au votat „pentru„,
  • în timp ce Asociația Elevilor din Constanța (AEC) și Consiliul Național al Elevilor (CNE) au votat „împotrivă„.

Informația a fost confirmată oficial pentru Edupedu.ro de Iulian Chistache, preşedintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar.

Învățământul profesional

DOCUMENT Paragraful din Ordinul privind organizarea și desfășurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul școlar 2020-2021. La această admitere participă elevii care susțin Evaluarea Națională în 2020:
Paragraful din Proiectul de Ordin privind organizarea și desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021
Iulian Cristache
Iulian Cristache / Foto: Facebook Iulian Cristache

Iulian Chistache, preşedintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, a explicat pentru Edupedu.ro că propunerea îi aparține Ministerului Educației, a fost aprobată la vot de Comisia de Dialog Social, iar în continuare decizia finală îi aparține Ministerului Educației.

Interdicția de a intra la liceu cu medii sub 5 ar urma să se aplice pentru elevii care în septembrie intră în clasa a VIII-a.

Nu este o decizie ușoară. Ideea, în principiu, a fost acceptată de toată lumea, numai că au fost niște nuanțe. Noi, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, ne-am fi dorit ca prima generație care se supune acestei reglementări să fie formată din elevii care încep gimnaziul, deci care intră în clasa a V-a acum, în toamnă. În plus, Ministerul Educației ar trebui să vină cu acțiuni compensatorii, cu consilieri de orientare școlară și cu acțiuni de consiliere inclusiv a părinților, care de multe ori refuză această rută„, a declarat Iulian Cristache pentru Edupedu.ro.

Dar decizia de introducere a acestei măsuri peste 4 ani, când elevii care intră acum clasa a V-a ar ajunge la final de gimnaziu, „s-ar fi putut realiza numai prin modificarea Legii educației, nu prin ordin de ministru”, a continuat liderul părinților.

Problema pe care trebuie să o conștientizeze părinții este că un copil care se ducea cu nota 3 la un liceu teoretic avea șanse aproape de 0 să obțină diploma de Bacalaureat. În această situație, își făcea mai mult rău, mergând pe o rută de eșec, în final. De aceea am hotărât ca acești elevi cu medii de admitere de sub 5 să meargă la profesională. Nimic nu îl împiedică pe elevul cu medie de 4,90 ca, la finalul clasei a IX-a, să se transfere la liceu, cu diferențele de rigoare și dacă media la final de clasă este egală cu ultima medie din clasa în care vrea să se transfere. Și nimeni nu îl împiedică pe elev să meargă către universitate și de la profesională, trebuind să facă doar un an în plus de liceu„, a declarat preşedintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar.

Proiect: Calendar Evaluarea Națională 2020

2 – 5 iunie 2020 Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la Evaluarea Națională 2020
5 iunie 2020        Elevii de clasa a VIII-a termină școala

15 iunie 2020       Limba şi literatura română – examen scris
17 iunie 2020       Matematică – examen scris
18 iunie 2020       Limba şi literatura maternă – examen scris

22 iunie 2020        Afişarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestațiilor (între orele 14:00 – 20:00)
27 iunie 2020        Afișarea rezultatelor finale

Și calendarul evaluării naționale 2020 de mai sus, inițiat de Ministerul Educației, a primit avizul pozitiv al Comisiei de Dialog Social în ședința de astăzi, 14 august 2019.

Citește și:

3 comments
  1. Ar fi o soluție dacă școlile profesionale (actualele licee tehnologicce) ar fi și dotate corespunzător! Dar dotarea lor cu materiale didactice, cu profesori, instructori, mașini unelte, computere, etc., lasă mult de dorit!

  2. Cred ca este cea mai buna solutie. Ati predat la licee tehnologice? Ati vazut ce rezultate au elevii admisi cu medii sub 5? Si ne mai miram ca nu iau bacul? Lacunele pe care acesti elevi le au sunt atat de mari incat, cu toata aplecarea profesorilor pentru recuperarea cunostintelor, este aproape imposibil sa-i ajunga din urma pe colegii care sunt admisi la liceu cu medii mici. SAu daca urmeaza un liceu tehnologic este ceva injositor? Degradarea imaginii scolilor profesionale porneste din snobism (toti parintii isi vad copiii mai buni decat sunt in realitate si vad meseria ca pe ceva rusinos!?) sau din nestinta. Promovarea finalitatilor oferite de specializarile scolilor profesionale facuta de persoane care nu cunosc in detaliu aceste oferte precum si „scarba” fata de munca genereaza aceasta respingere. Ce este de dorit pentru copiii nostri: un licentiat slab pregatit, cae nu are chemare pentru profesia pe care o obtine prin studii universitare (unii angajati pe relatiile parintilor!) sau un bun meserias, care poate castiga de multe ori chiar mai bine decat un licentiat? Punem in carca copiilor toate frustrarile noastre? Si mai este si publicitatea negativa facute de unii reporteri (cred ca intra in categoria celor licentiati slab pregatiti!) care nu se documenteaza suficient atunci cand fac reportajele cu pricina. De aceea cred ca era cel mai bine sa se introduca examenele de admitere la fiecare forma de scolarizare in invatamantul post-gimnazial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu: Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, educația a început procesul transformării. Accesul la programe educaționale care presupuneau mobilități transfrontaliere au devenit o atracție fantastică pentru profesori și elevi

Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, educația a început procesul transformării. Accesul la programe educaționale care presupuneau mobilități transfrontaliere au devenit o atracție fantastică pentru profesori și elevi, prezintă…
Vezi articolul

Școlile să aibă o mai mare autonomie în decizii precum angajarea profesorilor, organizarea orarului și alegerea vacanțelor în funcție de specificul local – propuneri ale unor directori de școală, potrivit unui raport al Ministerului Educației / Nivelul birocrației a crescut în școli după introducerea modulelor

Creșterea autonomiei unităților școlare în angajarea profesorilor, organizarea orarului, alegerea perioadei vacanțelor în funcție de specificul local, sunt câteva dintre propunerile directorilor de școală din toate zonele țării intervievați prin…
Vezi articolul

Material susținut de programul Școala din Valiză

Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase

„Anul acesta, am implementat un sistem prin care fiecare profesor de la clasă, la materia pe care o predă, să întocmească o fișă de progres a elevului, adică la începutul…
Vezi articolul