DOCUMENT Inspecții în licee pentru „monitorizarea implementării curriculumului la clasa a IX-a și a modului în care profesorii îl vor aplica”, impuse de Ministerul Educației prin inspectorate

14.495 de vizualizări
Foto: © La Fabrika Pixel S.l. | Dreamstime.com
Inspecții în licee pentru „monitorizarea implementării curriculumului la clasa a IX-a și a modului în care profesorii îl vor aplica”, sunt impuse de Ministerul Educației prin inspectorate, potrivit unei adrese oficiale trimise de instituție în teritoriu, obținută de EduPedu.ro. Aceste inspecții au loc după ce ministerul a publicat Reperele metodologice pentru clasa a IX-a, înlocuitoarele noului curriculum și al noilor programe pe care elevii această clasă ar fi trebuit să le aibă, dar care au fost amânate.

Documentul oficial prevede includerea în planurile de inspecție pentru acest an a monitorizării aplicării „curriculumului tranzitoriu” la clasă.

„În planul managerial al Inspectoratului școlar, domeniul inspecție școlară, se va include în tematică monitorizarea implementării curriculumului la clasa IX-a și a modului în care cadrele didactice vor aplica acest curriculum tranzitoriu, având ca scop compatibilizarea celor două cicluri de școlarizare: gimnazial și liceal.”

Nota oficială le transmite inspectorilor să includă reperele pe ordinea de zi la consfătuirile județene.

„Prezentarea Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a în anul școlar 2021-2022 reprezintă un punct important pe ordinea de zi a Consfătuirilor Naționale. Aceeași importanță trebuie să o acorde și inspectoratele școlare, care vor include acest aspect în ordinea de zi a Consfătuirilor organizate la nivel județean/municipiul București.”

Documentul este semnat de Marian Șuță, directorul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, și aprobat de secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar Sorin Ion.

Joi, 2 septembrie 2021, cu 11 zile înaintea începerii cursurilor, Ministerul Educației a publicat „repere metodologice”, o colecție de materiale pentru profesori despre ce și cum să le predea elevilor din clasa a IX-a, pe fiecare disciplină în parte.

„S-a avut în vedere ca aceste repere să vizeze organizarea procesului de predare-învățare-evaluare la clasa a IX-a, urmând ca, prin recomandările realizate, să fie asigurată și racordarea la programele școlare și standardele de pregătire profesională, în vigoare pentru clasele superioare, în contextul în care elevii ce vor constitui efectivele claselor a IX-a în anul școlar 2021 – 2022 vor parcurge întregul ciclu liceal/anii de învățământ profesional în baza curriculumului în vigoare în prezent, urmând ca examenele de final (examenul național de bacalaureat, examene de certificare) să fie susținute pe structura în vigoare în prezent.”

Reperele vin în contextul în care propunerile pentru noile planuri cadru pentru liceu au fost lansate în dezbatere publică pe 5 ianuarie 2021. După ce ministerul a anunțat că au fost primite peste 10.000 de propuneri de schimbare a celor aflate în consultare, ministrul a spus că adoptarea acestora va fi amânată.

Ministrul Educației a anunțat că noile planuri-cadru pentru liceu nu vor fi implementate nici anul acesta, nici anul viitor.

Foto: © La Fabrika Pixel S.l. | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. RUSINEEEE!!!! Au dormit permanent, nesimtitii pământului ! Nu le-a pasat de copiii aceștia,care au fost sacrificați de la clasa pregatitoare . Nici acum nu s-au trezit, după atâția ani . Doar pretenții cu carul au avut de la aceste suflete nevinovate, care au pasit încă de la început în necunoaștere….La Evaluarea Nationala nu a contat absolut nimic. Decât pregătirile si-au pus amprenta pe rezultatele copiilor . RUSINEEE, RUSINEEE și iar RUSINEEE ! TREZITI-VA, PUTUROSILOR !!! Mai responsabili sunt copiii aceștia decât voi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directorul unei școli care vrea să fie școală-pilot: Nu înțeleg de ce tot mai există profesori care spun: „domnule, sunt extraordinar de bun profesor, dar sistemul ăsta de învățământ nu mă lasă”. Fraților, acum ne lasă! / Exemple propuse: începem Fizica de la clasa a V-a și Chimia de la a VI-a

„Nu înțeleg de ce tot mai există profesori care spun: „domnule, sunt extraordinar de bun profesor, dar sistemul ăsta de învățământ nu mă lasă”. Fraților, acum ne lasă!”, a declarat…
Vezi articolul

Peste 12.000 de elevi din România sub coordonarea a 668 de profesori de gimnaziu și de liceu au participat la provocarea mondială de programare creativă BEBRAS / Lista celor 65 de SuperBebra de anul acesta, plus rezultatele pe categorii de vârstă (P)

Cel mai mare eveniment global de programare creativă BEBRAS International Challenge este organizat anual de ECDL/ ICDL în România. Anul acesta, Săptămâna BEBRAS s-a desfășurat la începutul acestei luni în…
Vezi articolul

Pichetare a Ministerului Educației, anunțată pentru miercuri de Federația Sindicatelor din Educație “Spiru Haret”: Profesorii sunt obligați să lucreze și cu 38 de elevi la clasă, contabilii trebuie să transmită situațiile noaptea, plus mii de hârtii inutile

Aproximativ 100 de membri ai Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“ vor picheta miercuri, 27 februarie, începând cu ora 11:00, sediul Ministerului Educației, iar “sindicatele afiliate din mai multe regiuni…
Vezi articolul

Greva generală din școli continuă marți. Guvernul nu a mai invitat luni sindicatele la discuții, după ce reprezentanții profesorilor au cerut o nouă întâlnire / George Purcaru, FSLI: Sunt nepăsători

Greva generală din școli continuă marți, 23 mai. Președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” a precizat pentru Edupedu.ro că sindicatele din Învățământ nu au primit astăzi vreo invitație pentru…
Vezi articolul

VIDEO Ligia Deca, despre reforma formării continue a profesorilor: Pentru cele 90 de credite „poate ar trebui să gândim o îmbinare a interesului public, cu interesul școlii și cu interesul personal” / Flexibilizarea rutelor de intrare: Dacă avem profesioniști care au profesii din sfera științelor, care își doresc să intre la catedră, să stimulăm și să premiem acest lucru

Reformarea formării continue a cadrelor didactice este inclusă în viziunea România Educată, potrivit Ligiei Deca, consilier prezidențial pentru Educație și Cercetare. Aceasta a declarat, la prezentarea raportului detaliat al rezultatelor…
Vezi articolul