DOCUMENT Inspecții în licee pentru „monitorizarea implementării curriculumului la clasa a IX-a și a modului în care profesorii îl vor aplica”, impuse de Ministerul Educației prin inspectorate

14.512 vizualizări
Foto: © La Fabrika Pixel S.l. | Dreamstime.com
Inspecții în licee pentru „monitorizarea implementării curriculumului la clasa a IX-a și a modului în care profesorii îl vor aplica”, sunt impuse de Ministerul Educației prin inspectorate, potrivit unei adrese oficiale trimise de instituție în teritoriu, obținută de EduPedu.ro. Aceste inspecții au loc după ce ministerul a publicat Reperele metodologice pentru clasa a IX-a, înlocuitoarele noului curriculum și al noilor programe pe care elevii această clasă ar fi trebuit să le aibă, dar care au fost amânate.

Documentul oficial prevede includerea în planurile de inspecție pentru acest an a monitorizării aplicării „curriculumului tranzitoriu” la clasă.

„În planul managerial al Inspectoratului școlar, domeniul inspecție școlară, se va include în tematică monitorizarea implementării curriculumului la clasa IX-a și a modului în care cadrele didactice vor aplica acest curriculum tranzitoriu, având ca scop compatibilizarea celor două cicluri de școlarizare: gimnazial și liceal.”

Nota oficială le transmite inspectorilor să includă reperele pe ordinea de zi la consfătuirile județene.

„Prezentarea Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a în anul școlar 2021-2022 reprezintă un punct important pe ordinea de zi a Consfătuirilor Naționale. Aceeași importanță trebuie să o acorde și inspectoratele școlare, care vor include acest aspect în ordinea de zi a Consfătuirilor organizate la nivel județean/municipiul București.”

Documentul este semnat de Marian Șuță, directorul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, și aprobat de secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar Sorin Ion.

Joi, 2 septembrie 2021, cu 11 zile înaintea începerii cursurilor, Ministerul Educației a publicat „repere metodologice”, o colecție de materiale pentru profesori despre ce și cum să le predea elevilor din clasa a IX-a, pe fiecare disciplină în parte.

„S-a avut în vedere ca aceste repere să vizeze organizarea procesului de predare-învățare-evaluare la clasa a IX-a, urmând ca, prin recomandările realizate, să fie asigurată și racordarea la programele școlare și standardele de pregătire profesională, în vigoare pentru clasele superioare, în contextul în care elevii ce vor constitui efectivele claselor a IX-a în anul școlar 2021 – 2022 vor parcurge întregul ciclu liceal/anii de învățământ profesional în baza curriculumului în vigoare în prezent, urmând ca examenele de final (examenul național de bacalaureat, examene de certificare) să fie susținute pe structura în vigoare în prezent.”

Reperele vin în contextul în care propunerile pentru noile planuri cadru pentru liceu au fost lansate în dezbatere publică pe 5 ianuarie 2021. După ce ministerul a anunțat că au fost primite peste 10.000 de propuneri de schimbare a celor aflate în consultare, ministrul a spus că adoptarea acestora va fi amânată.

Ministrul Educației a anunțat că noile planuri-cadru pentru liceu nu vor fi implementate nici anul acesta, nici anul viitor.

Foto: © La Fabrika Pixel S.l. | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. RUSINEEEE!!!! Au dormit permanent, nesimtitii pământului ! Nu le-a pasat de copiii aceștia,care au fost sacrificați de la clasa pregatitoare . Nici acum nu s-au trezit, după atâția ani . Doar pretenții cu carul au avut de la aceste suflete nevinovate, care au pasit încă de la început în necunoaștere….La Evaluarea Nationala nu a contat absolut nimic. Decât pregătirile si-au pus amprenta pe rezultatele copiilor . RUSINEEE, RUSINEEE și iar RUSINEEE ! TREZITI-VA, PUTUROSILOR !!! Mai responsabili sunt copiii aceștia decât voi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ghid de sprijin pentru părinții și profesorii care au în clasă copii supradotați, cu strategii de educație pe nivele de învățare și idei de activități adaptate, lansat de psihopedagogi de la Centrul de Resurse Educaționale Maramureș

Un ghid care să vină în sprijinul profesorilor care lucrează cu elevi supradotați, dar și în ajutorul părinților și al copiilor, a fost lansat recent de profesori consilieri școlari și…
Vezi articolul

Profesorul Marius Lobază: Particip în comisiile de mobilitate din 1994 și noul calendar este o poveste, este inuman și se vor realiza enorm de multe ilegalități din cauza vitezei cu care se trece de la etapă la alta

Actualul calendar al mobilității este „rupt de realitatea de la firul ierbii” a afirmat profesorul de la Colegiul Naţional Bănăţean Timişoara, Marius Lobază, în dezbaterea organizată marți, 5 august, de Ministerul Educației…
Vezi articolul

Ați fost singurul ministru care a ignorat aproape toate mesajele profesorilor – încă un apel la dialog al cadrelor didactice pentru Ligia Deca / Cele 6 întrebări pentru noul calendar al mobilității personalului în învățământ

Grupul profesorilor suplinitori calificați „din România Educată” lansează un apel către ministra Educației Ligia Deca, pentru „un dialog constructiv și soluții reale în beneficiul sistemului educațional”, potrivit unei scrisori deschise…
Vezi articolul