DOCUMENT Fișa de feedback semestrial, în care elevii notează activitatea profesorilor de la 1 la 5, publicată de Ministerul Educației

30.090 de vizualizări
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com
Fișa de feedback semestrial, în care elevii notează activitatea profesorilor pe o scală de la 1 la 5, în funcție de acordul sau dezacordul privind afirmațiile cuprinse în documentul tipizat, a fost publicată de Ministerul Educației pe pagina de Facebook a instituției. Ministerul anunță că a fost finalizată metodologia pentru a colecta feedback-ul elevilor, fiind pregătit deja un ordin de ministru pentru publicarea în Monitorul Oficial. Vedeți în articol ce conține documentul, ce anume trebuie să noteze elevul în fișa de feedback despre profesor.

De remarcat că față de versiunea propusă anul trecut, în 2020, de către minister și respinsă de sindicate, potrivit surselor Edupedu.ro, fișa publicată acum este construită doar pe afirmații pozitive la adresa profesorilor, doar ultima făcând referire și la un comportament al elevului care l-ar putea pune pe profesor într-o lumină nefavorabilă, dar care ar putea, la fel de bine, să sublinieze dorința elevului de a-și impresiona profesorul, părinții și de a munci la acea disciplină. Forma inițială a fișei era sub formă de întrebări, nu de afirmații.

Mesajul Ministerului Educației, cel publicat lângă documentele amintite, este următorul:

„Încrederea este o valoare esențială, care definește respectul reciproc și interdependența între toți actorii implicați în educație, în special între elev și profesor. Între părți trebuie să existe relații constructive îndreptate spre atingerea misiunii școlii, aceea de a-i pregăti pe copii și tineri pentru o viață independentă, de modelare a lor în adulți responsabili.

Ministerul Educației a definitivat Metodologia prin care profesorilor li se dă posibilitatea de a consulta, în mod sistematic și constructiv, elevii, cu privire la modul în care aceștia percep beneficiile educației. Elevilor li se dă șansa să reflecteze în mod regulat asupra modului în care școală îi ajuta să se dezvolte, să crească. Este foarte important ca elevii să fie parte a tuturor aspectelor învățării, iar oferirea de feedback constructiv este o abilitate care sprijină adultul independent în organizarea relațiilor de familie, de muncă sau sociale”.

Documentele publicate arată prima pagină a ordinului de ministru care aprobă metodologia de feedback și fișa de acordarea feedback-ului, cea pe care trebui să o completeze semestrial elevii.

Ce conține fișa:

Numele documentului: Fișă de feedback semestrial

Apoi elevilor li se explică despre ce este documentul pe care l-au primit: „Sunteți invitați oferiți feedback cu privire la activitatea la clasă. E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit”.

Documentul are două câmpuri cu spații de completat, în care trebuie scris numele disciplinei și al profesorului care o predă.

„Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina: …….”

„Numele cadrului didactic care predă disciplina selectată: ……..”

Apoi urmează o listă cu 16 afirmații, pe care elevii trebuie să le noteze, să le încadreze pe o scală de la 1 la 5, unde 1 înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 înseamnă în foarte mare măsură.

„În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitate la clasă?”

  1. Profesorul explică clar materia
  2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
  3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
  4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
  5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
  6. Mă simt motivați să particip la această disciplină
  7. Profesorul folosește tehnologia digitală
  8. Profesorul explică modul în care este evaluat și criteriile de evaluare
  9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
  10. Elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile
  11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
  12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
  13. Profesorul ia în considerare și respectă statutul elevului
  14. Ritmul de parcurgerea materiei este potrivit pentru mine
  15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
  16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

Formularul include și două câmpuri pentru răspunsuri deschise, locuri în care elevii se pot exprima liber și pot scrie ce nu merge. Primul este despre cum ar vrea ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul: „Mi-aș dori ca la această disciplină să…”, după care al doilea câmp este un mesaj transmis profesorului: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

La final elevul trece procentajul de ore la care a fost prezent în semestrul în care acordă feedback.

„În acest semestru, am fost prezent:

  • la 25% dintre ore
  • 50% din ore
  • 75% din ore
  • peste 90% din ore”

Variantele de fișă de feedback și de metodologie discutate până la finalul anului trecut la minister și respinse de sindicate, au fost publicată de Edupedu.ro pe 20 aprilie. Forma fișei în 2020 era următoarea:

Dacă va fi publicat în următoarea perioadă în Monitorul Oficial, Ordinul privind feedback-ul elevilor va putea fi aplicat din anul școlar următor.

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


27 comments
  1. Cam asta lipsește în învățământul romanesc, evaluarea profesorilor de către elevi! Profesorii au făcut o școală, au pregătire metodico-științifică, psihopedagogica. Toate acestea le permit sa facă evaluarea unui elev, din toate punctele de vedere. Apoi, evaluarea profesorilor o fac oamenii pregătiți sa o facă, au cursuri de formare conținua, grade didactice etc. Dar elevul? La ce folosește evaluarea făcută de acesta? Doar sa spună dacă-i place cum se îmbracă sau cum zâmbește…. E mult de discutat pe aceasta tema. La asta ne gândim acum, când învățământul romanesc e la pământ?

  2. Evident, se urmărește distrugerea definitiva a învățământului romanesc, care deja este în colaps. Profesorii vor fi nevoiți sa acorde note mari tuturor elevilor ca să iasă bine la evaluare.

      1. @raducu
        Așa, înfoaie-te, cocoșel! Arată-le tu lor! Dă-le cu fidbecu-n cap! Vezi să nu uiți s-o “dai anonimă”, viteazule!

      2. Rândul vostru… adică al cui? Al analfabeților, funcțional sau simpli, frustrați de pretențiile profesorilor de a învăța tabla înmulțirii și scrierea cu cratimă? De mulți ani e rândul vostru la nesimțire și atitudine de Dumnezeu.

  3. O mare idioțenie! Asta ne arată că aceste marionete de sus devla vârf,vor efectiv să distrugă in totalitate învățământul! 100% sigur asta! Se creează un precedent Foarte periculos,și vor fi obligați profesorii să acorde note foarte mari , pentru a nu primiit feedbackul negativ,slab! Și cât de curând vor fi clasificate cadrele didactice după aceste evaluări! Asta e și scopul! Acest demers încalcă grav deontologia profesiei de profesor! Trebuie făcută o contestație în anulare in instanță!!! Cer asta public tuturor sindicatelor din învățământul din România! Va mulțumesc!

    1. De când clientul nostru e stăpânul nostru? Nu-i mai place sa stea cu gura închisă și cu mâinile la spate! Sa respecte toti profesorii chiar dacă nu au ce sa respecte la unii? Sa tacă din gura când este jignit, amenințat sau se tipa la el.? Cate figuri pe capul lui sa-si dea cu părerea despre profesori chiar daca plateste ta-su cu ma-sa impozite grup.

  4. “Explică clar?” Probabil că elevii vor învăța că o cacofonie într-un document oficial este permisă.

  5. Cum poate evalua un elev, un profesor ? Păi parcă până acuma eram pe locul I la analfabetism funcțional, să înțeleg că peste noapte loazele au devenit genii și pot evalua profesorii care au studii superioare și zeci de ani la catedră? sau că cei care au avut această idee sunt frustrați ca să mă exprim frumos? Vai de capul vostru. RUȘINE! Ca părinte evaluez ministrul și șleacta lui de experți cu zero barat.

  6. Punctul 9, cel cu încurajarea competitivității între elevi e capcană? Parcă era de rău să creezi competiție, trebuia încurajată cooperarea, nu?
    Oricum, aștept cu nerăbdare și mare emoție feedback-ul celor cărora le va lua o jumătate de oră să înțeleagă ce scrie acolo. Va fi ca la lucrările de control” Doamna, ce trebuie să facem?”, deși enunțurile sunt clare ca bună ziua.

  7. O idee buna dar de ce fisa este anonima ? Nu cred că este bine sa ne întoarcem la moda anonimelor de până în 1989. Pe de o parte elevii trebuie să-și asume responsabilitatea celor decalate, iar pe de alta parte pe fisa se menționează numele cadrului didactic. Deasemenea trebuie sa existe un mecanism solar pentru evaluarea elevilor de către profesori.

    1. Daca fisa nu este anonima copii nu vor da evaluarii oneste din frica profesorilor.In acelasi timp unii vor profita din anonimitatea pentru a batjocori reputatia lor.Totusi anonimitatea elevilor e o idee mai buna.Multi profesori ar da note praoste sau bune bazate pe ce nota le dau elevii

  8. Din câte știu….. în limba română nu există cuvântul ”feedback”! Pe stil nou, amestecăm limbile în documente oficiale ale statului? Parcă în Constituție scrie că limba oficială a statului este Limba română?!

  9. Se pune și intebarea : “Cei care vor ieși tăvăliți de rezultatele acestei evaluări, ce vor păți? Dar cei care vor ieși bine?”.

  10. Ministerul Educației a găsit încă o metoda de intimidare a dascălilor.
    Sunt elevi care în timpul orelor de curs (ținute fizic, nu numai la cele online), habar nu au ce se preda, ce se lucrează în clasa (fie se joaca pe telefon pe sub banca, fie se gândesc aiurea, fie din lipsa de putere de concentrare etc). Dovada ca atunci când li se pune o întrebare (chiar care se adresează cunoștințelor elementare, de efectuare a operațiilor) acei elevi nici nu știu ce s-a întrebat.
    Ce vor răspunde acei elevi la prima întrebare? Este evident ce vor răspunde.
    E corect? E relevant?

  11. Sunteti nebuni! Asta inseamna lipsa de preocupare din partea Ministerului Educatiei.
    In loc sa aduceti alta educatie elevilor in scoli, ati adus toate porcariile de manuale din care nu invata mai nimic si mai presus de toate nu le folosesc mai deloc in viata!
    Se incurajeaza prostia si analfabetismul. In scoala invatatorii si profesorii abia asteapta sa treaca luna si sa ia banii. Majoritatea acestora se bazeaza pe educatia parintilor acasa, plus a eventualelor pregatiri pe bani negrii la profesori pentru diferite materii.

  12. Toti cei care am trecut printr-un job oarecare stim perfect ce inseamna noua gaselnita a ministerului: frecat menta la greu…numai buna de pus pe masa lui catu la “ievaluare” …prostie curata..bataie de joc si la adresa elevului ( sunt curioas cum poti fi sincer ca elev intr-o astfel de declaratie chit ca o dai anonima!, nici macar formularul nu-ti permite asa ceva) si la adresa cadrelor didactice ( pana la urma expuse toanelor unui copil mai mult sau mai putin bine intenționat… ce o vrea sa afle ministerul din asta??? Cred ca propria neputinta…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ludovic Orban se contrazice cu privire la motivele menținerii after school-urilor deschise și închiderii școlilor: În after school-uri nu a existat un număr semnificativ de infectări și after school-urile sunt în afara procesului educațional / Nu prezența la școală pune probleme de infectare

Ludovic Orban folosește același argument pentru a motiva atât decizia de menținere deschisă a after school-urilor, cât și pe cea de închidere a școlilor. “After school-urile sunt în afara procesului,…
Vezi articolul