A fost publicată partea a II-a a ghidului metodologic pentru predarea Istoriei Evreilor. Documentul poate fi folosit de profesori pentru a preda disciplina ”Istoria evreilor. Holocaustul”, obligatorie pentru elevii de clasa a XI-a, din acest așa școlar, așa cum prevede legea Educației. Partea a II-a a ghidului conține studii de caz și o serie de sugestii de activități de învățare. Ghidul conține informații despre evreii în spațiul românesc în secolele XIV-XX și Holocaustul în Europa, lagărele și deportări.
Ghidul metodologic poate fi folosit de profesori pentru a preda disciplina ”Istoria evreilor. Holocaustul”. Partea a II-a a ghidului publicată miercuri, 8 noiembrie, este structurată pe mai multe capitole:
- Evreii în spațiul românesc în secolele XIV-XX
- Violență și retorică antisemită în România Interbelică: Liga Apărării Nașional Creștine, Mișcarea legionară și partidul național creștin
- Holocaustul în Europa
- Holocaustul în România pe teritoriile aflate sub administrație românească și în nordul Transilvaniei
Ghidul conține și indicații pentru profesori pentru evaluarea activităților de la clasă.
Evaluarea didactică: Se punctează: capacitatea de sinteză/analiză, interpretarea
informațiilor relevante, relația logică dintre concluzii și argumente, corectitudinea
lingvistică/istorică, maniera de colaborare cu ceilalți colegi (în cazul desfășurării activității în
grupuri de elevi) etc.
Ca și prima parte a ghidului, documentul propune sugestii de activități de învățare și studii de caz. Câteva exemple:
- Antisemitism în politica și în cultura românească din a doua jumătate a secolului al XIX-lea până la Primul Război Mondial
Sugestii de activități de învățare:
„Competența generală: 1 Utilizarea critică și reflexivă a surselor istorice pentru argumentarea
unor demersuri și alegeri, în acord cu valorile societății democratice
Competența specifică: 1.3. Exprimarea opiniilor referitoare la impactul evenimentelor/
proceselor/fenomenelor istorice asupra societății prin prisma multiperspectivității și a diversității culturale
Activitatea de învățare – identificarea argumentelor din diferite surse pentru formularea unor
judecăți proprii privind evoluția antisemitismului în istorie
Citiți cu atenție sursele și redactați, în aproximativ o pagină, un text argumentativ în care
să vă exprimați opinia privind antisemitismul lui Nicolae Iorga, utilizând și câte o informație din sursele recomandate”.