DOCUMENT Aproape 25 de milioane de euro pentru proiecte care să asigure incluziunea copiilor și tinerilor cu CES / Care sunt etapele de evaluare, selecție și contractare a proiectelor

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com

A fost lansat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru apelul competitiv de proiecte „Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale (CES)”, publicat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Bugetul alocat apelului de proiecte este de 24 de milioane 852 de mii de euro. Printre activitățile eligibile sunt înființarea și dotarea de camere-resursă pentru suport educaţional şi psihopedagogic, achiziția de echipamente și tehnologii asistive, activități de educație prin sport, muzică, teatru.

Obiectivul apelurilor de proiecte își propune finanțarea măsurilor dedicate îmbunătățirii accesului și a participării la educație a copiilor și tinerilor cu CES în vederea prevenirii părăsirii timpurii a școlii și a integrării socio-culturale a acestora, conform ghidului solicitantului.

Solicitanți eligibili pentru acest apel sunt:

Potrivit MIPE, activitățile eligibile sunt:

Activități obligatorii:

Activități opționale (proiectele pot să includă oricare dintre următoarele activități și/sau subactivități, în acord cu nevoile grupului țintă):

Incluziunea copiilor: Principalele etape ale procesului de evaluare, selecție și contractare

Principalele etape de verificare a conformității administrative și a evaluării tehnice și financiare și de selecție, pe care le vor parcurge proiectele după depunere sunt următoarele, conform documentului amintit:

1) Conformitate administrativă – Declarația unică

Evaluarea conformității administrative este complet digitalizată, realizată automat printr-un sistem informatic.

Numai Cererile de finanțare care au obținut Certificatul de conformitate administrativă sunt admise în următoarea etapă a procesului de evaluare, respectiv evaluarea tehnică și financiară preliminară.

În etapa de evaluare a conformității administrative și a eligibilității nu se pot solicita clarificări.

2) Etapa de evaluare preliminară

Evaluarea eligibilității Cererii de finanțare se realizează în conformitate cu Metodologia de verificare, evaluare și selecție a proiectelor în cadrul programului educație și ocupare 2021 – 2027 (PEO) și în conformitate cu criteriile și sub-criteriile de evaluare menționate în Anexa nr.2 Criterii de evaluare tehnică și financiară preliminară (ETFP) la prezentul Ghid al Solicitantului Condiții Specifice.

3) Evaluarea tehnică și financiară. Criterii de evaluare tehnică și financiară

Criteriile de evaluare tehnică și financiară aplicabile prezentului apel de proiecte sunt:

4) Aplicarea pragului de calitate

În cazul programelor cofinanțate din FSE+ pragul de calitate, sub care proiectele depuse la finanțare sunt declarate respinse, este de minimum 70% din punctajul maxim care poate fi acordat.

5) Notificarea rezultatului evaluării tehnice și financiare.

Rezultatele evaluării tehnice și financiare se comunică solicitantului, indicându-se punctajul obținut pentru fiecare criteriu precum și justificarea rezultatului evaluării tehnice și financiare, respectiv a punctajului pentru fiecare criteriu de evaluare în parte pentru apelurile de proiecte pentru care este prevăzută acordarea de punctaje. 

Pentru apelurile de proiecte cu termen limită de depunere, selecția proiectelor se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, în limita fondurilor disponibile pentru cererea de proiecte.

6) Contestații

Cu privire la rezultatul evaluării tehnice și financiare, solicitantul/liderul de parteneriat, după caz, poate formula contestație pe cale administrativă în termen de 30 zile calendaristice calculat de la data comunicării acestuia prin intermediul sistemului informatic.

Comitetul de Soluționare a Contestațiilor respinge automat contestațiile care:

– reclamă faptul ca nu au fost recepționate solicitările de clarificări, scrisorile de corecții bugetare sau notificările/deciziile de comunicare a rezultatelor verificării și evaluării, dar a căror primire AM PEO/OI PEO o poate dovedi cu confirmarea de transmitere electronică sau cu raportul de expediție prin fax, e-mail;

– este expediată de solicitant după termenul stipulat în notificarea/scrisoarea/decizia de comunicare a rezultatelor verificării și evaluării.

Contestația trebuie să vizeze explicit criteriile din grila de evaluare. Vor fi reevaluate doar criteriile contestate. Termenul maxim de soluționare a unei contestații este de 30 zile de la data înregistrării acesteia.

7) Contractarea proiectelor

Despre programul „Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale”

Programul Educație și Ocupare (PEO) urmărește valorificarea potențialului capitalului uman, în condiții de echitate, prin creșterea relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii. PEO susține ocuparea sustenabilă a forței de muncă și dobândirea competențelor necesare pentru a face față schimbărilor tehnologice, digitale și tendințelor globale. Obiectivul major în domeniul ocupării este ca piața muncii din România să devină sustenabilă, rezilientă, pro-activă și bazată pe inovare socială. 

Prioritatea: 6 – „Prevenirea părăsirii timpurii a școlii și creșterea accesului și a participării grupurilor dezavantajate la educație și formare profesională“

Obiectivul specific: ESO4.6. Promovarea accesului egal la educație și formare de calitate și favorabile incluziunii, precum și a absolvirii acestora, în special pentru grupurile defavorizate, începând de la educația și îngrijirea timpurie, continuând cu educația și formarea generală și profesională până la învățământul terțiar, precum și educația și învățarea în rândul adulților, inclusiv prin facilitarea mobilității în scopul învățării pentru toți și a accesibilității pentru persoanele cu dizabilități (FSE+),

Acțiunea 6.f.3. – Îmbunătățirea accesului și a participării la educație a copiilor cu dizabilități și/sau CES, inclusiv la activități sportive adaptate.

Modele de documente necesare pentru a aplica pot fi descărcate mai jos:

Anexa nr. 1. Declarație unică

Anexa nr. 2. Criterii de evaluare tehnică și financiară preliminară

Anexa nr. 3. Criterii de evaluare tehnică și financiară calitativă

Anexa nr. 4. Contractul de finanțare – Condiții Specifice

Anexa nr. 5. Model Declarație privind conformitatea cu prevederile cu Cartei drepturilor fundamentale ale Uniunii Europene

Anexa nr. 6. Model Declarație privind respectarea Convenției ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități

Anexa nr. 7. Acord de colaborare între Liderul de parteneriat și Partenerul Asociat / Partenerii Asociați (Model recomandat)


Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version