DOCUMENT Apelul național de proiecte Erasmus+ 2025 pentru școli și universități, lansat oficial. Termenul limită pentru candidaturile la finanțarea mobilităților – 19 februarie

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com

Apelul național de proiecte Erasmus+ pentru 2025, dar și ghidul oficial al acestui program de mobilitate pentru anul viitor au fost publicate recent pe platforma erasmusplus.ro. Documentele sunt atașate la finalul articolului. Termenul limită principal pentru depunerea cererilor de finanțare de către școlile și universitățile din țară este 19 februarie 2025, potrivit apelului național.

Aceste documente stabilesc calendarele (termenii limită pentru anul respectiv) și pașii prin care o școală, un liceu sau o universitate pot depune candidaturi și se pot înscrie în proiecte de mobilitate cu profesorii și elevii, respectiv studenții.

De asemenea, documentele detaliază condițiile pentru parteneriate între unitățile de învățământ, durata parteneriatelor, sumele alocate plecărilor din țară, dar și informații despre fiecare din domeniile eligibile, potrivit informațiilor din apelul național de proiecte:

În anul 2025, pentru România a fost alocat un buget de 159.310.391 Euro.

Cum pot să aplice organizațiile, școlile și universitățile pentru proiecte Erasmus+

Pentru ca o organizație sau instituție de învățământ să aplice pentru un proiect Erasmus+, fie în calitate de coordonator, fie în calitate doar de participant, trebuie să obțină un cod OID (Organisation ID) pe care îl folosește la identificarea pe rețeaua participanților.

Școlile și alte organizații active în învățământul școlar pot solicita finanțare pentru proiecte de scurtă durată sau proiecte acreditate pentru mobilitatea elevilor și a personalului.

Ce înseamnă activitățile de mobilitate pentru școli

„Activitățile de mobilitate din cadrul unui proiect de mobilitate pot fi de ieșire sau de intrare. Cele mai multe tipuri de activități disponibile sunt activități de mobilitate de ieșire. Aceasta înseamnă că organizația solicitantă va acționa ca organizație de trimitere: va selecta participanții și îi va trimite către o organizație-gazdă din străinătate. În plus, există tipuri speciale de activități de intrare care permit organizațiilor solicitante să invite în cadrul organizației experți sau cadre didactice și pedagogi în curs de formare. Scopul activităților de intrare nu este de a crea schimburi bidirecționale, ci mai degrabă de a aduce persoane care pot contribui la dezvoltarea și internaționalizarea organizației solicitante”, este explicat în ghidul pentru 2025.

Un proiect Erasmus+ desfășurat de școli trebuie să aibă în vedere cele 4 “dimensiuni orizontale” promovate în program, potrivit ghidului:

DOCUMENT Descarcă apelul național la propuneri de proiecte Erasmus+ 2025, în format .pdf:

DOCUMENT Ghidul programului Erasmus+ 2025, în format .pdf:


Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version