DOCUMENT Admiterea la liceu 2025. Probele de aptitudini pentru liceele vocaționale, în perioada 19-23 mai / Reguli privind desfășurarea probelor

3.622 de vizualizări
Foto: © Ian Allenden | Dreamstime.com
Elevii care dau admitere la un liceu cu profil vocațional în anul școlar 2024-2025 trebuie să se înscrie la probele de aptitudini în perioada 14-16 mai, potrivit calendarului de admitere aprobat de Comisia pentru Dialog Social, săptămâna trecută. Este vorba despre elevii care se înscriu la licee cu profil artistic, teologic, militar, pedagogic, sportiv, Waldorf. La finalul articolului poate fi consultată și descărcată Metodologia de organizare și desfășurare și structura probelor de aptitudini pentru admiterea în liceele vocaționale.
  • DISCLAIMER: Metodologia din articol este cea aprobată prin ordinul de ministru avizat în ședința de joi a CDS. Edupedu.ro va reveni și cu metodologia aprobată prin ordin de ministru când acest act normativ va fi publicat în Monitorul Oficial.

Elevii care dau admitere la un liceu cu profil vocațional în 2025 se înscriu la probe în perioada 14-16 mai și le vor susține între 19-23 mai, potrivit calendarului aprobat în Comisia de Dialog, săptămâna trecută.

Calendarul aprobat de CDS

Probele de aptitudini
12 – 13 mai 2025Eliberarea/Transmiterea anexelor   fişelor   de   înscriere pentru elevii sau absolvenţii care doresc să participe la probe de aptitudini.
14 – 16 mai 2025Înscrierea pentru probele de aptitudini
19 – 23 mai 2025Desfăşurarea probelor de aptitudini
26 mai 2025Comunicarea rezultatelor la probele de aptitudini.
Depunerea contestaţiilor la probele de aptitudini (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor).
30 mai 2025Comunicarea rezultatelor finale, în urma contestaţiilor, la probele de aptitudini.
Transmiterea,  în  format  electronic  şi  în  scris,  către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor declaraţi admişi la probele de aptitudini, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată.
19 iunie 2025Transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti către unităţile de învăţământ liceal care au organizat probe de aptitudini a listei elevilor corigenţi, repetenţi, cu situaţia neîncheiată sau exmatriculaţi, prin activarea rapoartelor specifice în aplicația informatică centralizată.
Actualizarea de către comisiile din unitățile de învățământ liceal vocațional a listelor candidaţilor declaraţi admişi la probele de aptitudini, prin eliminarea candidaţilor corigenţi, repetenţi, amânaţi sau exmatriculaţi, în aplicația informatică centralizată.
10 iulie 2025 Transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti către unităţile de învăţământ liceal care au organizat probe de aptitudini a bazei de date judeţene cuprinzând  mediile  de  admitere,  prin confirmarea finalizării operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată.
11 iulie 2025Validarea  de  către  comisia  de   admitere  judeţeană/a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor admişi la liceele/clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini şi comunicarea rezultatelor în unitatea de învăţământ liceal respectivă, prin tipărire din aplicația informatică centralizată.
14 iulie 2025Ridicarea/Transmiterea de la liceele vocaţionale a anexelor fișelor de înscriere ale candidaţilor care nu au fost admişi la clasele pentru care au susţinut probe de aptitudini. Candidaților care nu au fost admiși la clasele pentru care au susținut probe de aptitudini, precum și candidaților care au fost admiși dar care au declarat, în scris, că renunță la locul obținut, li se poate elibera, de către unitatea de învățământ gimnazial, fișa de înscriere, pentru completarea opțiunilor în vederea participării la repartizarea computerizată.
Transmiterea, în format electronic, către Centrul naţional de  admitere  a  listei  candidaţilor  declaraţi  admişi,  în fiecare judeţ, la clasele pentru care s-au susţinut probe de aptitudini, prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată.
Despre probele de aptitudini

Art. 4 – (1) Probele de aptitudini organizate pentru admiterea în anul şcolar 2025 – 2026 în liceele vocaţionale se desfăşoară în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare şi structura probelor de aptitudini pentru admiterea în liceele vocaţionale.

(2) La profilurile artistic, sportiv, teologic, militar şi pentru specializarea filologie de la Liceul Waldorf, aprecierea probelor de aptitudini se face prin note. Calculul mediei finale de admitere pentru aceşti candidaţi se face în conformitate cu prevederile pct. II din anexa nr. 2.

(3) În cazul în care după comunicarea rezultatelor la liceele/clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini există candidaţi admişi care declară, în scris, că renunţă la locul obţinut pentru a participa la etapa de repartizare computerizată, pe locurile eliberate de aceştia vor fi admişi următorii candidaţi care au susţinut probele de aptitudini, în ordinea descrescătoare a mediilor finale de admitere. 

(4) Rezultatele obţinute de candidaţi la probele de limbă modernă sau maternă sunt recunoscute în orice judeţ/municipiul Bucureşti în care aceştia optează să se înscrie pentru repartizarea computerizată, indiferent de judeţul sau sectorul din municipiul Bucureşti în care candidaţii au susţinut probele respective.

(5) Rezultatele obţinute de candidaţi la probele de aptitudini sunt recunoscute doar în judeţul sau sectorul din municipiul Bucureşti/unitatea de învățământ în care candidaţii au susţinut probele respective.

Art. 5 – (1) Candidaţii care participă la admiterea în învăţământul preuniversitar liceal militar sunt ierarhizaţi şi repartizaţi computerizat, în limita cifrei de şcolarizare aprobate pentru fiecare colegiu naţional militar, în ordinea strict descrescătoare a mediei finale de admitere şi pe baza opţiunilor din fişa de înscriere specifică.

(2) În cazul în care, după comunicarea rezultatelor, la colegiile naţionale militare există candidaţi admişi care declară, în scris, că renunţă la locul obţinut, pe locurile eliberate de aceştia pot fi admişi alţi candidaţi care au promovat proba de verificare a cunoştinţelor, în ordinea strict descrescătoare a mediei finale de admitere şi în funcţie de opţiunile exprimate în fişa de înscriere specifică.

(3) Calculul mediei finale de admitere pentru candidaţii la admiterea în colegiile naţionale militare se face în conformitate cu prevederile pct. II al anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Metodologia de organizare și desfășurare și structura probelor de aptitudini pentru admiterea în liceele vocaționale

Foto: © Ian Allenden | Dreamstime.com /
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește:
CALENDAR Admitere liceu 2025. Pe 12 mai se publică broșurile de admitere, iar repartizarea computerizată e programată pe 23 iulie, la o lună după prima probă a Evaluării Naționale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectorul școlar general din Botoșani, despre cine l-a susținut să ajungă inspector șef pe județ: Partidul Național Liberal în frunte cu domnul președinte Șoptică / Klaus Iohannis, în 2018, la lansarea România educată: PSD este eminamente politizatorul sistemului educațional – o eroare fundamentală

Politizarea inspectoratelor școlare a atins apogeul în această perioadă, în care șefiile acestor instituții din Educație au fost împărțite integral între PNL, PSD și UDMR, conform algoritmului stabilit în coaliția…
Vezi articolul

Fenomenul Brașov – Alexandru Manda, student la Drept: Ofer sprijin părinților și elevilor care vor să dea în judecată colegiile care au stabilit medie școlară obligatorie în gimnaziu

“Dacă există elevi sau părinți care vor să dea în judecată colegiile, obiectivul procesului fiind suspendarea respectiv anularea regulamentului, mă ofer să le acord sprijinul, pentru că doar ei pot…
Vezi articolul

Scoaterea Informaticii de la BAC generează reacția dură a celor mai bune universități: scrisoare către Andronescu de la profesorii de Informatică din Consorțiul Universitaria

Scoaterea informaticii de la bacalaureat – așa cum prevede viziunea pe educație lansată de Ecaterina Andronescu – generează reacția dură a celor mai bune universități*. Profesorii de informatică din Universitatea…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Iohannis a peste 20 de organizații din proiectul România educată: Promulgați legea prin care elevii și profesorii primesc laptopuri sau tablete conectate la internet, pentru e-learning

Scrisoare deschisă către Klaus Iohannis trimisă de peste 20 de organizații consultate permanent în cadrul proiectul prezidențial România educată. Elevii, părinții, sindicatele, comunitatea Declic și numeroase ONG-uri îi cer președintelui…
Vezi articolul

Mihaela Nabăr, director executiv World Vision Romania, despre rezultatele PISA 2022: Nu este vorba nici pe departe de reziliență. Noi vedem în fiecare zi copii care nu știu să scrie și să citească / Dacă era probabil alt sector, aveam declarată stare de urgență

„Rezultatele PISA, din păcate, nu ar trebui să ne uimească. Nu este vorba nici pe departe de reziliență, în momentul în care nu ai niciun fel de indicator de bunăstare…
Vezi articolul