Doar jumătate din locuințele din România au internet de mare viteză, iar 20% dintre români nu au fost niciodată online, anunță Cristin Popa, director în Autoritatea pentru Comunicații: La licitația pentru licențele 5G, de anul viitor, vom avea în vedere să intrăm cât mai mult în zona rurală

711 vizualizări
FOTO: pixabay.com
„Aproape o cincime dintre români nu au utilizat niciodată internetul, pe de altă parte, mai puțin de o treime dintre români au cunoștințe digitale elementare”, a spus vineri Cristin Popa, director executiv pe monitorizare și control la ANCOM. În cadrul unei conferințe online privind elaborarea „Strategiei privind digitalizarea educației din România 2021-2027″, transmisă pe pagina de Facebook a Ministerului Educației, acesta a afirmat că “dacă pe partea de internet fix, România se află între primele trei țări în ceea ce privește conectivitatea, și suntem undeva la 49% din gospodării care au conexiune fixă de internet de mare viteză, pentru a ajunge la utilizatorul final și la elev, trebuie să facem tot posibilul de a reduce acest decalaj”.

„Aproape un milion de copii”, adică unul din trei elevi din România, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, după decizia de închidere a școlilor, potrivit unui document de lucru al Guvernului, decalajul accesului la educație între mediul urban și cel rural accentuându-se considerabil după debutul pandemiei. El este cauzat de lipsa de echipamente digitale și de faptul că multe zone nu au internet de calitate. Lucrul acesta se știa dinainte de 14 septembrie, când în 12 din cele 43 de localități care intrau în noul an școlar direct în scenariul roșu, semnalul 4G era foarte slab sau inexistent.

Declarațiile lui Cristian Popa, Director Executiv Monitorizare și Control, ANCOM:
  • România este o piață atipică în domeniul comunicațiilor, avem servicii calitative la prețuri mici și avem o concurență ridicată între operatori cu oferte variate pentru utilizatori. În această situație fericită se găsesc în primul rând zonele metropolitane, dacă mergem în zona rurală, vom observa un decalaj destul de mare între urban și rural în ceea ce privește accesibilitatea la serviciile de internet. Din datele pe care le avem, în timp se observă o scădere în acest decalaj de accesibilitate.
  • Trebui să avem în vedere foarte clar infrastructura de comunicații. Dacă pe partea de internet fix, România se află între primele trei țări în ceea ce privește conectivitatea, și suntem undeva la 49% din gospodării care au conexiune fixă de internet de mare viteză, pentru a ajunge la utilizatorul final și la elev, trebuie să facem tot posibilul de a reduce acest decalaj și de multe ori nu se poate utiliza internetul fix de mare viteză peste tot și trebuie să mergem și pe datele mobile pe care le accesăm.
  • Ce face ANCOM în acest sens pentru reducerea decalajelor? Toate licențele pe care le-am dat operatorilor pentru dezvoltările tehnologice de radio, am pus condiții foarte clare de a intra și în zonele în care nu este fezabil economic să dezvolți o rețea de comunicații mobile și acest lucru îl verificăm permanent. Vom avea în vedere ca și la licitația de anul viitor pentru dezvoltarea serviciilor tehnologice 5g, să intrăm cât mai mult cu servicii de date în zona rurală.
  • Ca un instrument al autorității care cred că este bun pentru utilizator – aplicația Ai semnal. Oricine poate intra pe aplicație și poate vedea în fața casei ce nivel de semnal are de la fiecare operator în parte și de pe ce tehnologie poate accesa pentru a avea o conexiune stabilă și de bună calitate.

Înainte de debutul pandemiei, studiul EU Kids online 2020 arăta că în România, 86% dintre copiii cu vârste între 9 și 16 ani folosesc smartphone-ul zilnic și 63% de mai multe ori pe zi sau aproape tot timpul. De asemenea, 77% dintre copiii din România folosesc internetul să comunice cu prietenii sau familia (față de doar 14% în Germania).

Sursă foto: Pixabay


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Procurorul șef adjunct al DIICOT susține că „de cele mai multe ori” instituția a ales „discreție în mediatizarea” cazurilor de consum de droguri în școli „uneori de prestigiu” / Cupșa, PNL: Cum să facem așa? Să nu se afle cumva că în liceele noastre de prestigiu se consumă droguri. Dacă credeți că așa vom interveni eficient, cred că ne înșelăm cu toții

În contextul recentului caz mediatizat “Droguri în licee”, procurorul șef adjunct al DIICOT, Oana Pâțu, a spus în cadrul unei dezbateri în comisia de învățământ din Camera Deputaților că au…
Vezi articolul

VIDEO Evaluare Națională 2021 Programa școlară de limba și literatura română, explicată de experții de la Institutul de Lingvistică al Academiei Române. A doua lecție: elemente de morfosintactică

Experții de la Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Al. Rosetti” din cadrul Academiei Române au realizat lecții video de gramatică a limbii române din programa școlară de limba și…
Vezi articolul

Ghinea: Proiectul România educată va fi reprezentat în PNRR pe cinci direcții, fiecare va avea o alocare consistentă / Pentru digitalizare vom avea alocări la nivel de școală pentru a îmbunătăți formarea profesorilor / Vom finanța parteneriate între liceele agricole și ferme model

Proiectul România educată va fi reprezentat în PNRR pe cinci direcții, a declarat ministrul proiectelor europene, Cristian Ghinea, la Radio România Actualități. Acesta a repetat faptul că Educația va primi…
Vezi articolul

Întrebarea suplimentară a PSD în referendumul de la București a fost votată de Consiliul General al Capitalei. Oamenii vor fi întrebați dacă sunt de acord ca Primaria să finanțeze și deruleze un program de educație pentru sănătate și combaterea drogurilor în școli

Bucureștenii vor decide pe 24 noiembrie dacă vor un program care să se ocupe de combaterea drogurilor în toate școlile din Capitală, după ce întrebarea propusă de consilierii PSD va…
Vezi articolul

Ministerul Educației și Comisia Națională pentru Finanțarea Învățământului Superior nu mai verifică și nu mai controlează instituţiile de învăţământ superior de stat privind orice neconcordanţe în datele raportate – proiect

Ministerul Educației și Comisia Națională pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFÎS) nu mai verifică și nu mai “controlează instituţiile de învăţământ superior de stat privind orice neconcordanţe sesizate în datele raportate”,…
Vezi articolul