Distribuția mediilor de 10 la Definitivat 2024 – rezultatele inițiale. Cel mai mic număr al mediilor maxime din ultimii 5 ani: 58

2.263 de vizualizări
Foto: captură – dosar de presă Rezultate Inițiale Definitivat 2024
58 de cadre didactice dintre cele 7.836 care au fost notate în urma probei scrise din data de 24 iulie 2024 au obținut media 10, arată dosarul de presă publicat astăzi, 30 iulie, de Ministerul Educației, la rezultatele inițiale. Acesta este cel mai mic număr din ultimii 5 ani, procentul candidaților cu medii de 10 fiind cu 42,57% mai mic decât în anul 2020, arată o analiză Edupedu.ro.

Din totalul celor 7.836 de candidaţi cu note la proba scrisă, 5.154 de candidați s-au situat pe tranșa de note 7,50 – 10. Dintre aceștia, 65 de candidaţi au fost notați cu 10, iar 457 de candidați au primit note între 9,50 și 9.99. Cu note sub 5 au fost evaluate lucrările a 344 de candidați, număr în ușoară scădere, comparativ cu anul trecut (394)”, se menționează în comunicatul de presă al Ministerului.

  • Proba scrisă a avut loc miercuri, 24 iulie. 690 de candidați cu drept de participare nu au susținut examenul. Aceștia nu s-au prezentat sau s-au retras din motive personale, a anunțat Ministerul Educației printr-un comunicat de presă în aceeași zi.

Cele mai multe medii de 10 au fost în municipiul București (9), urmat de județele Ilfov (5) și Cluj, Iași și Maramureș, fiecare cu 4 candidați.

Lista mediilor de 10, pe județe:

  • Alba – 0
  • Argeș – 2
  • Arad – 1
  • București – 9
  • Bacău – 0
  • Bihor – 2
  • Bistrița-Năsăud – 1
  • Brăila – 1
  • Botoşani – 1
  • Braşov – 0
  • Buzău – 0
  • Cluj – 4
  • Călăraşi – 0
  • Caraş-Severin – 0
  • Constanța – 2
  • Covasna – 0
  • Dâmbovița – 3
  • Dolj – 1
  • Gorj – 0
  • Galați – 3
  • Giurgiu – 0
  • Hunedoara – 0
  • Harghita – 0
  • Ilfov – 5
  • Ialomița – 0
  • Iași – 4
  • Mehedinți – 3
  • Maramureș – 3
  • Mureş – 4
  • Neamț – 3
  • Olt – 1
  • Prahova – 2
  • Sibiu – 0
  • Satu-Mare – 0
  • Sălaj – 0
  • Suceava – 1
  • Tulcea – 0
  • Timiş – 2
  • Teleorman – 0
  • Vâlcea – 0
  • Vrancea – 1
  • Vaslui – 1

În anul 2023, 117 candidați au obținut media 10, potrivit informațiilor din dosarul de presă din acel an.

În 2022, numărul candidaților cu media 10 a fost 116, arată dosarul de presă.

În 2021 s-a înregistrat cel mai mare număr de profesori cu media 10 la definitivat – 162, conform dosarului de presă corespunzător.

În 2020 au promovat examenul cu media 10 101 cadre didactice, arată informațiile din dosarul anterior.

În urma unui calcul rezultă că numărul mediilor de 10 din acest an a scăzut cu 42,57% față de anul 2020.

Contestațiile pot fi depuse fizic, la centrele de examen, sau prin email, la adresele comunicate de fiecare centru de examen, astăzi, 30 iulie (până la or 20:00) și mâine, 31 iulie (până la ora 12:00). Modelul de cerere de contestație și alte informații despre aceasta pot fi consultate aici.

Rezultatele finale vor fi afișate marți, 6 august la centrele de examen și pe site-ul definitivat.edu.ro.

De reținut este faptul că profesorii pot susține acest examen fără taxă de maximum 3 ori.

Ce este definitivarea în învățământul preuniversitar?

Concursul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică. Examenul poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice. Procedura de acordare a definitivării și a titlului de profesor cu drept de practică în învățământul preuniversitar reprezintă recunoașterea competențelor necesare pentru exercitarea profesiei didactice.

Examenul naţional de definitivare în învăţământ cuprinde:

  • etapa I, eliminatorie – realizată de către inspectoratele şcolare în perioada stagiului practic cu durata de un an şcolar şi constând în evaluarea activităţii profesionale la nivelul unităţii de învăţământ, evaluarea portofoliului profesional personal şi în susţinerea a cel puţin două inspecţii la clasă;
  • etapa a II-a, finală – realizată la finalizarea stagiului practic cu durata de un an şcolar şi constând într-o examinare scrisă, pe baza unei tematici şi a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educaţiei, pentru fiecare specialitate în parte.

Cadrele didactice care promovează examenul de definitivat dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar.

Cadrelor didactice angajate cu contract de muncă pe o perioadă determinată, care au promovat examenul de definitivare în învăţământ, li se poate asigura continuitatea pe postul didactic/catedra ocupat(ă), prin hotărârea consiliului de administraţie din unitatea de învăţământ respectivă, în condiţiile legii.

Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.

După Definitivat urmează gradele didactice

Media minimă de promovare a examenului este 8 (opt). Cadrele didactice care promovează examenul dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, și obiectivul acestui examen național. Prin accederea la definitivarea în învățământ, cadrul didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută ascendentă de profesionalizare.

Pentru a putea participa la proba scrisă, candidații au avut de îndeplinit simultan următoarele condiții:

  • efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an;
  • să dețină pentru anul şcolar în curs calificativul „Bine” sau „Foarte bine”;
  • minimum 8 media aritmetică a notelor obținute la cele două inspecții la clasă și la evaluarea portofoliului profesional, dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective.

Dosar de presă – rezultatele inițiale de la examenul de Definitivat 2024:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pregătirea universităților din UE pentru viitor: “Astăzi, societatea europeană are nevoie mai mult ca oricând de contribuția universităților și a altor instituții de învățământ superior”

Au fost aprobate două inițiative: o propunere a Comisiei de recomandare a Consiliului Europei privind crearea de punți pentru o cooperare europeană eficace în domeniul învățământului superior – ambele vor…
Vezi articolul

DESCARCĂ Modele de subiecte pentru competențele lingvistice – oral, scris, citit, audio la limbile străine pentru Bacalaureat 2025, publicate de Ministerul Educației: engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană, portugheză, japoneză, chineză, ebraică, rusă

Modele de subiecte pentru competențele lingvistice și digitale de Bacalaureat 2025 au fost publicate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) din subordinea Ministerului Educației. Elevii care susțin anul…
Vezi articolul

Kelemen Hunor: La legile educației nu ar trebui să avem amendamente, nici noi, nici colegii din coaliție, în Parlament. Eu de la bun început am spus să trecem legea prin asumare, cum am făcut în 2011 cu legea lui Funeriu, dar nu au fost de acord colegii

Vicepremierul Kelemen Hunor a spus că “UDMR nu are amendamente la legile Educației și nici colegii de coaliție nu ar trebui să aibă în Parlament”. Proiectele legilor Educației se află…
Vezi articolul

Autoritățile locale să constituie în bugetele proprii un Fond destinat activităților de tineret, conform legii, cere Consiliul Tineretului din România: Neincluderea lui “poate atrage nulitatea bugetului local”

Consiliul Tineretului din România (CTR) solicită autorităților locale să respecte legislația în vigoare și să constituie un Fond destinat activităților de tineret în cadrul bugetelor proprii, anunță organizația. Aceasta precizează…
Vezi articolul

Surse: Disciplina “Educație pentru Viață” propusă de Sorin Cîmpeanu nu se mai regăsește în varianta proiectelor de lege propuse de Ligia Deca / Disciplina ar fi cuprins educație financiară, de mediu, juridică sau educație pentru sănătate

Draftul proiectului legii învățământului preuniversitar, în varianta Deca, obținut de Edupedu.ro, nu conține nicio referire la competențele referitoare la modulele “Educație pentru viață”, pe care și le dorea fostul ministru…
Vezi articolul