Diriginții și consilierii sunt de vină pentru eșecul elevilor la Constanța, spune șeful inspectoratului școlar, Sorin Mihai, după ce în județ au rămas 340 de elevi nerepartizați pentru că s-au terminat locurile

Sorin Mihai / Foto: ISJ Constanța

Șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai spune că motivul pentru care 334 de elevi au rămas nerepartizați și fără un loc la liceu este faptul că diriginții și consilierii școlari nu i-au îndrumat corect pe elevi: “Dacă un elev a luat la simulări județene sub nota patru de trei ori la rând, clar că nu va intra într-o competiție puternică în raport cu toți ceilalți care participă la admiterea computerizată pe liceu”, a spus șeful ISJ Constanța într-un interviu pentru Edupedu.ro. Amintim, în județul Constanța au rămas cei mai mulți elevi din țară fără un loc la liceu, arată datele Ministerului Educației, și în același timp, în județ, după prima etapă a repartizării nu mai sunt locuri disponibile la licee teoretice. Sunt doar 726 de locuri în învățământul profesional și dual.

De vină pentru faptul că 334 de elevi din Constanța au rămas fără loc la un liceu este acela că diriginții și consilierii școlari nu i-au îndrumat pe un traseul educațional potrivit, spune șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai.

În județul Constanța au rămas cei mai mulți elevi fără un loc la liceu, 334 de elevi, potrivit datelor Ministerului Educației. În același timp, în județ nu mai este disponibil niciun loc la licee teoretice. Sunt însă peste 700 de locuri la învățământul profesional și dual, precizează Inspectoratul școlar. Instituția lasă astfel, pentru 334 de elevi care au vrut la liceu, doar opțiunea școală profesională sau locurile la liceu rămase în alte județe limitrofe.

Șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai a spus că “locuri sunt suficiente la clasa a IX-a pentru toți elevii care au terminat clasa a VIII-a”. Este vorba despre 726 de locuri libere la învățământ profesional și profesional dual.

Vorbind despre elevii respinși, șeful ISJ Constanța spune: “În mod evident, părinții și elevii nu au fost consiliați adecvat la nivelul unităților de învățământ gimnazial, astfel încât să fi fost orientați de la început către clasele de învățământ profesional. Din punctul meu de vedere este o greșeală de abordare la nivelul fiecărui de învățământ, pentru că n-au fost orientați de la început corect și orientarea lor profesională era simplu de făcut, pentru că noi am avut trei simulări județene, adică se știa cam care au fost rezultatele și către ce rută educațională ar fi putut fi îndrumați.

Discutăm de aici mai degrabă de o problemă de mentalitate. De ce? Pentru că evident că pot să meargă la învățământ dual, de exemplu, noi avem foarte multe locuri pe învățământ dual în cadrul consorțiului regional și acolo fiecare elev, printre multe alte beneficii, primește 1.000 lei pe lună. Dar vorbesc de școlile gimnaziale, de consilierea elevilor de către dirigenți, de către consilierii școlari în legătură cu traseul educațional pe care să-l urmeze. Dacă a luat la simulări județene sub nota patru de trei ori la rând, clar că nu va intra într-o competiție puternică în raport cu toți ceilalți care participă la admiterea computerizată pe liceu.

Dacă ar fi fost direcționați corect de la început către învățământul profesional care a avut admiterea înainte de repartizarea computerizată, în mod evident n-am mai fi avut atât de multe situații. Nu am fi avut atât de multe locuri libere pe învățământul profesional și profesional doar la acest moment.

Fiind un județ puternic urbanizat, în mediu urban de obicei tendința sau intenția / dorința părinților este ierarhizată: Prima dată se dorește liceul teoretic, pe urmă liceul tehnologic și abia o a treia opțiune este învățământul profesional, care mai ales pe învățământul profesional dual, pe consorțiu are cum spuneam foarte multe avantaje”, a spus inspectorul general Sorin Mihai.  

“Din păcate, mulți se vor orienta către aceste unități de învățământ particular. Nu vor veni către învățământul profesional și dual”, a mai spus Sorin Mihai.

Dintre elevii respinși:

Informații de context

În acest an au fost repartizați 111.960 dintre 113.567 candidați înscriși, potrivit datelor Ministerului Educației.

Asta înseamnă că peste 1.600 de candidați au rămas nerepartizați în prima etapă de admitere la liceu 2024. Concret, 1.607 de elevi care au completat fișa de înscriere la liceu nu au fost repartizați. Județele cu cei mai mulți candidați nerepartizați sunt următoarele:

Citește și:

Numărul de locuri libere rămase în fiecare județ, după repartizarea la liceu 2024. În București sunt cele mai multe locuri, 479. La polul opus este județul Constanța, unde nu mai este niciun loc
Rezultate admitere liceu 2024. Peste 1.600 de candidați au rămas nerepartizați. Cei mai mulți elevi care n-au prins un loc la liceu sunt din județele Constanța, Prahova și Giurgiu / În București, un candidat cu media 8.92 nu a fost repartizat
Exit mobile version