Diriginții și consilierii sunt de vină pentru eșecul elevilor la Constanța, spune șeful inspectoratului școlar, Sorin Mihai, după ce în județ au rămas 340 de elevi nerepartizați pentru că s-au terminat locurile

10.432 de vizualizări
Sorin Mihai / Foto: ISJ Constanța
Șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai spune că motivul pentru care 334 de elevi au rămas nerepartizați și fără un loc la liceu este faptul că diriginții și consilierii școlari nu i-au îndrumat corect pe elevi: “Dacă un elev a luat la simulări județene sub nota patru de trei ori la rând, clar că nu va intra într-o competiție puternică în raport cu toți ceilalți care participă la admiterea computerizată pe liceu”, a spus șeful ISJ Constanța într-un interviu pentru Edupedu.ro. Amintim, în județul Constanța au rămas cei mai mulți elevi din țară fără un loc la liceu, arată datele Ministerului Educației, și în același timp, în județ, după prima etapă a repartizării nu mai sunt locuri disponibile la licee teoretice. Sunt doar 726 de locuri în învățământul profesional și dual.

De vină pentru faptul că 334 de elevi din Constanța au rămas fără loc la un liceu este acela că diriginții și consilierii școlari nu i-au îndrumat pe un traseul educațional potrivit, spune șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai.

În județul Constanța au rămas cei mai mulți elevi fără un loc la liceu, 334 de elevi, potrivit datelor Ministerului Educației. În același timp, în județ nu mai este disponibil niciun loc la licee teoretice. Sunt însă peste 700 de locuri la învățământul profesional și dual, precizează Inspectoratul școlar. Instituția lasă astfel, pentru 334 de elevi care au vrut la liceu, doar opțiunea școală profesională sau locurile la liceu rămase în alte județe limitrofe.

Șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai a spus că “locuri sunt suficiente la clasa a IX-a pentru toți elevii care au terminat clasa a VIII-a”. Este vorba despre 726 de locuri libere la învățământ profesional și profesional dual.

Vorbind despre elevii respinși, șeful ISJ Constanța spune: “În mod evident, părinții și elevii nu au fost consiliați adecvat la nivelul unităților de învățământ gimnazial, astfel încât să fi fost orientați de la început către clasele de învățământ profesional. Din punctul meu de vedere este o greșeală de abordare la nivelul fiecărui de învățământ, pentru că n-au fost orientați de la început corect și orientarea lor profesională era simplu de făcut, pentru că noi am avut trei simulări județene, adică se știa cam care au fost rezultatele și către ce rută educațională ar fi putut fi îndrumați.

Discutăm de aici mai degrabă de o problemă de mentalitate. De ce? Pentru că evident că pot să meargă la învățământ dual, de exemplu, noi avem foarte multe locuri pe învățământ dual în cadrul consorțiului regional și acolo fiecare elev, printre multe alte beneficii, primește 1.000 lei pe lună. Dar vorbesc de școlile gimnaziale, de consilierea elevilor de către dirigenți, de către consilierii școlari în legătură cu traseul educațional pe care să-l urmeze. Dacă a luat la simulări județene sub nota patru de trei ori la rând, clar că nu va intra într-o competiție puternică în raport cu toți ceilalți care participă la admiterea computerizată pe liceu.

Dacă ar fi fost direcționați corect de la început către învățământul profesional care a avut admiterea înainte de repartizarea computerizată, în mod evident n-am mai fi avut atât de multe situații. Nu am fi avut atât de multe locuri libere pe învățământul profesional și profesional doar la acest moment.

Fiind un județ puternic urbanizat, în mediu urban de obicei tendința sau intenția / dorința părinților este ierarhizată: Prima dată se dorește liceul teoretic, pe urmă liceul tehnologic și abia o a treia opțiune este învățământul profesional, care mai ales pe învățământul profesional dual, pe consorțiu are cum spuneam foarte multe avantaje”, a spus inspectorul general Sorin Mihai.  

“Din păcate, mulți se vor orienta către aceste unități de învățământ particular. Nu vor veni către învățământul profesional și dual”, a mai spus Sorin Mihai.

Dintre elevii respinși:

  • 6 au medii de admitere între 6,00 și 6,42
  • 79 au medii între 5,00 și 5,99
  • 249 au medii între 1,97 și 4,99
Informații de context

În acest an au fost repartizați 111.960 dintre 113.567 candidați înscriși, potrivit datelor Ministerului Educației.

Asta înseamnă că peste 1.600 de candidați au rămas nerepartizați în prima etapă de admitere la liceu 2024. Concret, 1.607 de elevi care au completat fișa de înscriere la liceu nu au fost repartizați. Județele cu cei mai mulți candidați nerepartizați sunt următoarele:

  • Constanța – 334;
  • Prahova – 119;
  • Giurgiu – 92;
  • Cluj – 67;
  • Timiș – 67;
  • Iași – 62;
  • București – 52;
  • Suceava – 50;
  • Sibiu – 49;
Citește și:

Numărul de locuri libere rămase în fiecare județ, după repartizarea la liceu 2024. În București sunt cele mai multe locuri, 479. La polul opus este județul Constanța, unde nu mai este niciun loc
Rezultate admitere liceu 2024. Peste 1.600 de candidați au rămas nerepartizați. Cei mai mulți elevi care n-au prins un loc la liceu sunt din județele Constanța, Prahova și Giurgiu / În București, un candidat cu media 8.92 nu a fost repartizat

22 comments
  1. Mereu când am anunțat la dirigenția de clasa a 8 a că e nevoie de o diplomă și că nu parintele decide ce poate și ce vrea elevul….a fost de rău..La mine toți au intrat undeva, nu sunt de la Constanța, dar cu stres din partea mea.
    Sunt profesor și copila mea m a anunțat că preferă să fie gunoier. Refuza să învețe matematică. De ce vrea gunoier? că au uniforme, nu ii displace mirosul urat și salvează planeta (reciclează). Eu nu eram in stare la clasele primare să găsesc argumente.

  2. Singurii vinovati sunt aia care l-au pus pe asta inspector. Nici un inspector din tara asta nu a dat examen. Toti sunt pusi politic. Astia sunt tipul de oameni care nu vor la catedra. Ba inspector, ba director. PNL-ist!

  3. Corect de vina este părintele și elevul ,ce treabă are dirigintele daca ei nu vor să completeze .

  4. debandada totala in învățământ. ministerul habar nu are câți copii are in sistem, probabil nici cite locuri in școli și licee. simulările nu au nici un rost. copilul termina cu o medie luată pe drept. școala fiind obligatorie el trebuie să intre într-o formă de învățământ în ordinea mediilor. s-au terminat locurile in licee, se intra in profesionale. profesorii trebuie dați afară și angajați prin concurs de consiliul local în subordinea căruia se află școala. titularizarea sa dispara, astfel că dispărea și plictisul de a veni la școală, dar și rutina de a preda stereotipuri de care copii nu sunt interesați.

    1. În consiliul local intră de la tractoriști (unii ajung prim-miniștri, madam!) până la spălători de wc-uri (munca nu e rușinoasă, doar că munca de jos nu necesită studii înalte sau prea multă inteligență) – CINE ar alege profesorii școlii? Repetenții de ieri?

      Hai, valea.

  5. Ce inept!

    Esti inspector!
    Cere schimbarea fișei…cu rubrica

    ,,Menționez că refuz recomandarea dirigintelui de a completa un număr suficient de coduri in coduri in concordanță cu media obținută la EN”

    Sau și mai simplu renunțați la aberația de a trimite elevii cu note sub 5 obligatoriu la liceu.

    Știu ca universitatea speră sa mai pescuiască 2-3 elevi cu BAC dar asta ne-a adus aici.
    Intri cu 3 la EN si apoi cereti media 6 la BAC.

  6. În societatea în care trăim, stima de sine este atât de mare, încât unii nu-și mai vad lungul nasului.
    Toti vor să urmeze liceul, in speranța ca vor “lucra cu mapa”, dar nu își pun întrebarea dacă au competențele necesare.
    Antiteza” unul cu sapa si 3 cu mapa” e perisată. Nu mai avem sape. Mape mai sunt… Dar nu pentru toți.
    Oameni buni, treziți-vă! E nevoie acută de MESERII!!!
    Oricât de mult respect aș avea pentru intelectuali, nu pot să neg faptul că meseriașul are genialitatea lui.Strungăria, mecanica , lăcătușeria sunt domenii pe cale de dispariție. Meserii pe care nu le vrea nimeni.
    Avem stiliști si make-up artiști… unul la unul. Dar in rest???
    Doamne, cât adevăr ascund proverbele!
    Căci prostul, dacă nu-i fudul, nu e prost destul.
    Poate acesta este scopul noii generații. Să lucreze la croitorie, sau în HoReCa după ce a terminat mate-info.
    Că de…cam acolo ajung când pleacă în străinătate…
    Iar dacă rămân aici, au nobilul statut de “șomer”.
    P.S.
    Pe domnul inspector să îl “pardonați”. Vorbea și dumnealui în susținerea gloatelor…

    1. Elevii s-ar duce la profesional daca ar avea optiuni, daca oferta ar fi actualizata, acel certificat le-ar asigura sanse mai mari la un loc de munca, sau o pregatire “specializata”.
      Profile de genul: ospatar (chelner) vanzator in unitati alimentare, comerciant-vanzator ce pregatire specializata, prioritate la angajare iti ofera?

      Acele 700 de locuri sunt majoritatea ospatari mecanici, frizerie, manichiura (doar 1 clasa de croitorie, 2 cofetari si vreo 4 in constructii dintre care majoritatea locurilor la mama naibii).
      Lacatus constructii navale?? Mai avem santiere? Doar sa plece in strainatate.
      Sunt cateva profile ok care ajuta, asigura o meserie pe viitor, restul umplutura.

  7. Sa ii fie rusine inspectorului ca da vina pe diriginti si consilieri. Tot timpul e de vina profesorul in viziunea lui. Niciodata elevii sau parintii.
    Exact asa invata si pe directorii afiliați politic sa dea vina pe colegii lor.

    Profesorii isi fac DATORIA sa INFORMEZE. PUNCT. NU SA SE ROAGE de parinti si elevi. NU SA CONVINGA. Nu sa faca interesele inspectoratului.

    Sa ii mai amintesc stimabilului ca a transformat dirigintele din EDUCATOR in hartogar sef, jandarm, politist, contabil, statistician secretara, asistent medical, asistent social etc???

  8. Si in 2021, 2022 cand nu au fost locuri suficiente la licee, tot dirigintii au fost de vina, nu?
    Faptul ca din ultimii 4 ani doar in unul, 2023, au fost locuri suficiente, si alea la limita – 61 de nerepartizati pe 71 locuri, indica o problema a dirigintilor si parintilor, nu a inspectoratului????

  9. dar faptul că nu vor, sub nicio forma, să pună opțiuni de profesionala, nu ia în considerare, domnul inspector?
    dar faptul că e clar un dezechilibru intre cererea de locuri la liceu și oferta (de care dansul ar trebui să aibă grijă, și ce să vezi, e mai simplu sa dai vina pe diriginți), nu vede domnul inspector???

  10. De vina e sistemul și legile educației date de miniștrii “competenti” ai Ministerului Educației. De aici vine esecul

    1. Cum să fie coleg cu gloata?…Domnule, îi strici zenu’ și fengșuiu’! Doar e trimisul lui d-zeu pre pământ! mm…

  11. parcă nu știi ca părinții nici nu vor sa audă de profesională….doar liceu, indiferent cât de slab e elevul…

  12. inspectoratul cu ce a sprijinit?! ce modele de bune practici a lansat? așa,sa aruncam vina e simplu…sa ți învinovățești așa ușor subalternii, colegii mai bine zis, nu e frumos deloc….

  13. Te ROGI de ei și de părinți să pună cât mai multe opțiuni, chiar dacă nu le convin, chiar dacă sunt departe de casă, chiar dacă sunt la specializări care nu le surâd, doar să fie repartizați, pentru că apoi se mai fac transferuri, corecții, unii nu-și validează locul etc…

    Iar ei NU și NU! Că au impresia că le vrei răul, că ai tu un interes obscur în trimiterea elevului la liceul pe care nu-l vor, că ai tu ceva de câștigat sau vrei să-l gonești de la liceul pe care-l vrea!

    Iar inspectorul ăsta e de același nivel. Fratele meu, nu poți face bine cuiva cu forța. Lasă-i să-și asume opțiunile (sau lipsa acestora). Ce atâta cocoloșeală!

    În CT au vrut neapărat la liceu (deși unii poate nu erau capabili), na poftim, vor ajunge la școlile profesionale (unde era locul lor de la bun început, pentru cei mai mulți). Munca nu e o rușine. Dacă nu ai putut învăța prea mult în gimnaziu, înseamnă că n-are rost să te chinuiești la liceu. Poate e timpul să înveți bazele unei meserii și să începi viața activă ceva mai devreme decât ceilalți. Nu e nicio problemă, meseriașii sunt mai bine plătiți decât mulți din cei cu facultate…

    A, sunt unii care au medii mari dar tot n-au prins loc la liceul pe care l-au dorit? De aia există sute de opțiuni. Nu rămâne nimeni pe dinafară dacă nu se cramponează de un singur liceu / o singură opțiune, că altfel nu se poate. Ei uite că se poate…

      1. Cel mai sigur DA, eu am completat pentru copilul meu fisa de opțiuni la liceu ca și cum ar fi avut media 10. Spre marea mea surprindere, cu media scăzută după contestații, a intrat la liceul și specializarea dorita deși credeam ca șansele sunt egale cu zero!

        1. Ți-am citit comentariile imediat după afișarea rezultatelor la EN, sincer mă bucur că ai putut înscrie copilul acolo unde voia să intre, și că a intrat!

          Probabil că mulți cu note mai mari n-au ales acel liceu și acea specializare, dar e adevărat că până nu vezi că a intrat, stai cu stres. Totul e bine când se termină cu bine (și dacă nu intra, tot mai avea șanse să ajungă unde voia, prin transfer în cel mai rău caz).

          Succes de acum înainte! (Și lasă copilul să se bucure de restul vacanței! :D)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Situația de la Școala Gimnazială nr. 51 din București, unde zeci de părinți au stat la coadă joi noaptea pentru a-și înscrie copilul la programul Școală după școală: Sunt 168 de locuri aprobate de ISMB. “Vineri la ora 12, erau pe listă peste 180 de copii în așteptare”, spune un părinte / Înscrierile se fac și luni

Peste o sută de părinți ai elevilor înscriși la școala Gimnazială numărul 51 din Capitală, din sectorul 2, au stat de coadă în fața unității de învățământ, de joi noapte,…
Vezi articolul

Toți directorii și inspectorii școlari vor fi incompatibili cu funcțiile politice de conducere și cele de primar, consilier local sau județean, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar – surse

Directorii de școli și inspectorii ar putea să nu mai aibă și funcții politice de conducere sau să fie consilieri locali sau județeni, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar,…
Vezi articolul

LISTA Peste 2680 de localități eligibile pentru programul PNRR, “Microbuze electrice pentru elevi” / Cererile pot fi depuse de primării până în data de 13 iunie 2023. Se pot cumpăra microbuze în valoare de cel mult 6 milioane de euro per proiect

Ministerul Educației a lansat apelul de proiecte „Microbuze electrice pentru elevi”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta C15: Educație. UAT-urile pot depune cererile până pe data de…
Vezi articolul