Directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București: Cred că profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze că ceva nu este în regulă cu copiii / Mirela Ilona Tîrşolea, comisar-șef la Agenția Națională Antidrog: Se va accentua formarea cadrelor didactice, a consilierilor şcolari, a personalului medical şcolar

Ionela Neagoe / Foto: Radu Tuță - Agerpres Foto

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat pentru Euronews.ro că „profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze, cum să semnaleze că ceva nu este în regulă cu copiii”. Mirela Ilona Tîrşolea, comisar-șef la Agenția Națională Antidrog, a spus că „se va accentua formarea cadrelor didactice, a consilierilor şcolari, a personalului medical şcolar, pentru a ne asigura că în fiecare unitate de învăţământ sunt persoane pregătite să intervină în caz de nevoie”.

„Pentru anul şcolar 2024-2025, centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog din sectoarele municipiului Bucureşti continuă programele preventive adaptate realităţii locale. (…) Se va accentua formarea cadrelor didactice, a consilierilor şcolari, a personalului medical şcolar, pentru a ne asigura că în fiecare unitate de învăţământ sunt persoane pregătite să intervină în caz de nevoie. Un alt obiectiv local va fi intensificarea comunicării cu părinţii sau tutorii legali”, a precizat Mirela Ilona Tîrşolea.

Referitor la elevi, directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București a menționat că nu este nevoie de o intervenție agresivă, ci de un pachet de „măsuri constructive pentru educare”: „Cred că profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze, cum să semnaleze că ceva nu este în regulă cu copiii. De asemenea, nu e nevoie de o intervenţie agresivă, ci este nevoie de un pachet de măsuri, măsuri constructive pentru educare, nu pedepsire. Şi cred că aici trebuie lucrat, pentru că există nişte metode de lucru cu copiii.

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că „Școala Altfel” în anul școlar 2024-2025 „va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, a consumului de droguri, alcool și tutun și educația rutieră”, conform planului național de combatere a violenței școlare, la finalul ședinței de guvern din 4 septembrie. 

Planul național de combatere a violenței școlare, care va fi aplicat în toate școlile începând de luni, 9 septembrie, include măsuri pentru prevenirea violenței școlare, formarea profesorilor și responsabilitățile școlilor și inspectoratelor și a fost publicat în Monitorul Oficial pe 2 septembrie.

Centrul Județean de Resurse și Asistența Educațională (CJRAE) Vâlcea a postat pe pagina de Facebook semnele pe care ar putea să le identifice părinții în cazul adolescenților care consumă substanțe interzise. Vezi aici ce sfaturi conține materialul informativ pentru părinți.

În martie 2023, secretarul de stat Kallós Zoltán anunța că 40 de profesori pe lună, din fiecare județ, vor fi formați să recunoască elevii care consumă droguri. El spunea atunci: “În momentul de față există în lucru, este aproape de finalizare un protocol de colaborare un parteneriat între Ministerul Educației, Ministerul Sănătății și Ministerul de Interne, cu scopul principal de a se organiza sesiuni de formare adresate profesorilor, care să cuprindă noțiuni legate de principalele categorii de droguri, respectiv de semne ale consumului de droguri la adolescenți”.  

Citește și:
Șeful Inspectoratului de Poliție Dolj, către elevi: Dacă vreun coleg sau prieten vă roagă să faceți ceva cu care voi nu sunteți de acord, refuzați categoric, indiferent de promisiunile sau amenințările primite
Ligia Deca: „Școala Altfel” din anul școlar 2024-2025 va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, a consumului de droguri, alcool și tutun și educația rutieră, iar școlile vor desemna un responsabil pentru aceste activități
OFICIAL Planul național de combatere a violenței școlare, care va fi aplicat în toate școlile începând de luni, include măsuri pentru prevenirea violenței școlare, formarea profesorilor și responsabilitățile școlilor și inspectoratelor
Cum îi spun părintelui că am încercat droguri? Două metode pentru tineri de la Ramona Costescu, psihoterapeut și președintă Asociația ALIAT
Cum vorbim cu elevii despre consumul de droguri? Aura Stănculescu, director CMBRAE: Nu cu prezentări în care le spunem “nu consumați!”. Greșelile pe care le fac și părinții, și cadrele didactice sunt că încearcă să pară deștepți / Mugur Ciumăgeanu, profesor la UVT: La 12-13 ani riscăm să-i pierdem din mână pentru că încercăm să le punem interdicții
Cum se văd în ochii elevilor primele semne ale consumului de droguri / Sfaturi pentru profesori și părinți într-o campanie video inedită a Inspectoratului Școlar Maramureș
Semnele consumului de droguri la adolescenți, prezentate de CJRAE Vâlcea: Urmele de răni pe brațe sau picioare pot fi observate de părinți
INTERVIU Profesorii trebuie să fie mult mai informați decât elevii în privința drogurilor, altfel nu mai au nici o autoritate în fața lor / Într-un caz de suspiciune de consum de droguri, prima intervenție a profesorului trebuie să fie cu copilul pentru că responsabilitatea profesorului este în primul rând față de bunăstarea copilului, spune psihoterapeutul Bogdana Păcurari
Ministrul Justiției, Alina Gorghiu: De foarte multe ori elevii nu fac diferența între o faptă făcută în glumă și o faptă penală. Rog părinții, bunicii, cadrele didactice, să raporteze și faptele de consum de droguri, nu doar pe cele de violență. Nu vă temeți de reacția părinților și a societății
Exit mobile version