UPDATE Inspectoratul școlar al Municipiului București confirmă pentru Edupedu.ro că directoarea Colegiului German Goethe din București și-a dat din nou demisia, miercuri, 28 februarie. Directoarea Rodica Ilinca și-a mai dat demisia în data de 17 ianuarie împreună cu cele două directoare adjuncte, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuse de Corpul de Control al Ministerului Educației, anunța atunci Colegiul într-un comunicat. Însă, 2 săptămâni mai târziu, cele trei directoare au revenit asupra deciziei și s-au întors în funcții, anunța ISMB. Nu se cunoaște motivul de acum al demisiei directoarei.
- Amintim că ministrul Educației a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”, potrivit unui răspuns la solicitarea Edupedu.ro
UPDATE 18:47: Inspectoratul școlar al Municipiului București a confirmat pentru Edupedu.ro că directoarea Colegiului German Goethe din București și-a dat demisia miercuri, 28 februarie.
Știrea inițială: Directoarea Colegiului German Goethe din București, Rodica Ilinca, și-a dat din nou demisia, potrivit unor surse Edupedu.ro. Este a doua oară într-o lună și jumătate când ia această decizie. Nu se cunoaște motivul deciziei de acum.
Prima oară, în data de 17 ianuarie, Rodica Ilinca și-a depus demisia împreună cu cele două directoare adjuncte ale Colegiului, Lipan-Weber Maria și Herbert Alexandru Beatrice, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației, anunța Colegiul într-un comunicat.
A doua zi, pe 18 ianuarie, profesorii de la Colegiul Goethe au protestat din același motiv, și în aceeași zi au anunțat apoi că încheie protestul.
Două săptămâni mai târziu, cele trei directoare ale Colegiului German Goethe din Capitală au revenit asupra deciziei de a demisiona, în contextul apropierii perioadei de examene, și rămân în funcție, a declarat pentru Edupedu.ro purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Elena Ștefan.
Ministerul Educației a anunțat că în data de 15 ianuarie a trimis Corpul de Control la Colegiul German Goethe din Capitală ca urmare a sesizării primite din partea unui singur părinte al cărui copil este elev la această școală. Sesizarea părintelui „viza desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor organizate de cadrul didactic”, susține Ministerul Educației într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro.
Măsuri propuse de echipa de control a Ministerului Educației
În urma raportului corpului de control al Ministerului, obținut de Edupedu.ro, se recomandă cercetarea disciplinară a directoarei Colegiului, Rodica Ilinca, printr-o comisie la nivelul Ministerului.
“Comisia de control propune constituirea, cu celeritate, a unei comisii la nivelul Ministerului Educației, care să aibă ca obiectiv verificarea măsurilor interne dispuse de către conducerea unității de învățământ referitoare la prevenirea si combaterea fenomenului de bullying, având în vedere faptul că echipa de conducere de la nivelul Colegiului German „Goethe” nu a prezentat niciun document cu privire la modul în care gestionează situații semnalate privind violența psihologică — bullying”, scrie în raportul Corpului de control al Ministerului.
De asemenea, se recomandă deschiderea unui dosar penal pe numele cadrului didactic, profesor de limba germană: “Sesizarea Parchetului de pe lângă Judecătoria sectorului 1, cu privire la suspiciunea de încălcare a prevederilor art. 297 din Codul Penal (Legea nr. 286/2009), cu modificările şi completările ulterioare, de către cadrul didactic la Colegiul German „Goethe” din Bucureşti, prin condiționarea evaluării periodice a elevilor de participarea la cursurile organizate de firma la care este administrator”, potrivit documentului.