Directoarea Andreia Bodea, despre fișa de feedback din noul Statut al Elevului: Mă întreb şi acum ce voi face în situaţia în care un număr important de feedbackuri sunt pozitive şi un număr important de feedbackuri sunt negative

1.111 vizualizări
Andreia Bodea / Foto: captură TVR Cultural/ Youtube.com
Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a vorbit, pentru Prima TV, despre fișa de feedback pe care o au de completat elevii pentru profesorii de la clasă. Elevii au dreptul de a dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, conform noului Statut al Elevului, document publicat în Monitorul Oficial.

„Mă întreb şi acum ce voi face în situaţia în care un număr important de feedbackuri sunt pozitive şi un număr important de feedbackuri sunt negative. Jumătate din clasă îşi dorea, de exemplu, un alt profesor la clasă şi jumătate ţinea foarte mult şi aprecia foarte mult profesorul în cauză”, a spus directoarea.

Noul Statutul al elevilor prevede, la articolul 7, că „Elevii beneficiază de următoarele drepturi în sistemul educațional: z) dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime sau prin intermediul unor chestionare online anonime securizate, elaborate conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentul statut, în baza unei proceduri stabilite de consiliul de administrație. Rezultatele feedbackului sunt discutate cu profesorul de la clasă la începutul anului școlar următor, în vederea îmbunătățirii activității de la clasă”.

Ce conține Fișa de Feedback

Numele documentului: Fișă de feedback

Apoi elevilor li se explică despre ce este documentul pe care l-au primit: „Sunteți invitați oferiți feedback cu privire la activitatea la clasă. E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit”.

Documentul are două câmpuri cu spații de completat, în care trebuie scris numele disciplinei și al profesorului care o predă.

„Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina: …….”

„Numele cadrului didactic care predă disciplina selectată: ……..”

Apoi urmează o listă cu 16 afirmații, în dreptul cărora elevii trebuie să le noteze de la 1 la 5, unde 1 înseamnă dezacord, sau „în foarte mică măsură”, iar 5 înseamnă acord sau „în foarte mare măsură”.

„În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitate la clasă?”

  1. Profesorul explică clar materia
  2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
  3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
  4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
  5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
  6. Mă simt motivat să particip la această disciplină
  7. Profesorul folosește tehnologia digitală
  8. Profesorul explică modul în care ești evaluat și criteriile de evaluare
  9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
  10. Elevii sunt încurajați să își exprime ideile și opiniile
  11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
  12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
  13. Profesorul ia în considerare și respectă Statutul elevului
  14. Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine
  15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
  16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

Formularul include și două câmpuri pentru răspunsuri deschise, locuri în care elevii se pot exprima liber și pot scrie ce nu merge. Primul este despre cum ar vrea ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul: „Mi-aș dori ca la această disciplină să…”, după care al doilea câmp este un mesaj transmis profesorului: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

La final elevul trece procentajul de ore la care a fost prezent

„În acest semestru, am fost prezent la:

  • 25% dintre ore
  • 50% din ore
  • 75% din ore
  • peste 90% din ore”
Screenshot
Citește și:
Elevii vor transmite gândurile lor în mod anonim profesorilor pentru fiecare semestru, conform fișei de feedback aprobată prin ordin de ministru de Ligia Deca în Statutul Elevului 2024, deși semestrele au fost desființate de doi ani / Prevederea din statut menționează feedbackul anual

7 comments
  1. Să facă ceva cu fișa aia, că nu e hârtie la baie.

    Apoi – în calitate de CE oferă elevul feedback? De evaluator? În baza căror competențe? Am ajuns acum să echivalăm munca profesorului cu cea a unui prestator de servicii și să conteze gradul de ”fericire” al ”clientului”?

    Ziceați că nu mai sunt profesori calificați pe anumite discipline? Stați puțin că n-ați văzut nimic. Cine mai vine să stea în grija ”mulțumirii” și ”obiectivității” elevilor? O să rămâneți cu cei care dau 10 pe bandă rulantă și dacă până acum erau mulți analfabeți funcțional, de acum înainte TOȚI vor fi așa.

    Hai să ne jucăm puțin cu focul, de ce nu.

    1. Elevii ofera feedback in calitate de beneficiari ai serviciilor educationale oferite de scoala. Scopul feedback-ului este cresterea performantei, nu evaluarea profesorului. E intotdeuna loc de imbunatatire.

      O buna parte a profesorilor din Romania sunt autosuficienti. Bineinteles ca nu o sa le placa feedback-ul de la elevi. Este treaba directorilor sa schimbe atitudinea fata de feedback, dar nu stiu cati o sa schimbe ceva.

      1. Intră și tu, nene, pe reddit, unde e postat fix subiectul ăsta. Cei de acolo, care au cel puțin teoretic mai mult de 14 ani, spun cu subiect și predicat cum au înțeles ei că de fapt profesorii buni sunt cei de la care au rămas cu ceva, deși în timpul școlii i-au urât și dacă ar fi avut ocazia să-i ”evalueze”, ar fi încercat să dea cu ei de pământ. Unii recunosc că nici la facultate n-au realizat ce e acela un profesor bun sau unul rău, au avut nevoie de ceva autocunoaștere, mai târziu în viață, înainte de a înțelege diferența.

        Iar tu vrei ca elevul ăla care habar n-are efectiv pe ce lume trăiește să-l evalueze OBIECTIV pe profesorul de matematică??? ”10 pe linie, cel mai tare profesor!!” ”Mi-a dat 5, sau chiar 4, nu e bun!!” Ăla e ”feedback”-ul”

        Voi vă dați seama ce prostii vorbiți? Ce obiectivitate? Sunt chelner să-ți aduc ciorba rece și tu să nu-mi dai bacșiș sau să mă reclami la patron, sau profesor? Munca profesorului nu dă rezultate imediat, iar la unii elevi niciodată, din lipsa materialului ”clientului”. Vine nimeni din online să-și dea el cu părerea că ce bine și frumos e să fie profesorii evaluați, pardon, să primească feedback, că doar ce strică? Ce e aia reputație profesională, ce e ăla respect pentru actul didactic (pentru om nici nu mai am pretenții de la voi), ce, să fie totul la mâna habarniștilor, că așa e interesant! (Și evident, cine se opune are interese obscure, bla-bla-bla. Hai s….)

        Eu AM feedback la fiecare test, la fiecare examen, de câte ori mă întâlnesc cu părinții, la fiecare oră de dirigenție. Doar că, ce să vezi, când îți asumi cele spuse, ai tendința să fii mai cinstit cu tine însuți (nu zic să fii obiectiv, doar mai conștient de puterea cuvintelor). Când ești în anonimat – ca pe site-ul ăsta – poți scrie orice, adevărat sau nu, teoretic sau practic, real sau părere de părerolog.

        Și tu, cei ca tine, vor să aibă importanță aberația asta? Treziți-vă o dată și terminați cu platitudinile, ne luptăm aici pentru salvarea ultimelor resturi rămase dintr-un sistem distrus de cei care vor să fie bine, să nu fie rău, și schimbă orice doar-doar dă bine în vorbe.

  2. Să lași elevii să evalueze profesorii este o dovadă de prostie fără margini și contravine rezultatelor tuturor studiilor realizate până acum pe acest subiect. Aceste evaluări nu sunt valide. Punct. Ele măsoară orice altceva, în afară de performanța profesorului.

    Cei de la Științele Educației (UniBuc, UBB sau whatever) ar trebui să știe acest lucru, și totuși tac mâlc. Poate fac și ei o meta-analiză, că doar tot se fac pe la toate colțurile.

    /lehamite

  3. In primul rand doamna Bodea nu o sa stie daca a primit feedback sau altceva.

    Acestia sunt itemi de autoevaluare, nu e nici un feedback aici:
    – Mă simt motivat să particip la această disciplină
    – Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

    Itemul asta nu stiu cat de mult tine de profesor:
    – Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine

    In al doilea rand poate doamna director ar trebui sa citeasca o carte despre feedback? Curs nu stiu sa existe. Poate merge la un curs de management si invata acolo ce sa faca? Sau poate gandeste out-of-the-box?

    Daca dansa anticipeaza ca rezultatul va fi fifty-fifty poate sa ceara 1 feedback negativ la 5 pozitive. Uite asa, se duce in clasa respectiva, imparte bilete, pune pe catedra 2 cutii, una mare cu + si alta mai mica cu -.

    Creierul uman se descurca mult mai bine cu feedback-ul pozitiv. Scopul feedback-ului este cresterea performantei, nu crearea de statistici.
    Daca as fi in locul dansei as face formularul meu de feedback, nu as folosi prostia aia de la minister.

  4. Nu mai avem semestre de câțiva ani. Mai gândește careva la minister? Cā despre ministrā ne-am lāmurit cu toții…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vaccinarea prioritară a profesorilor, amânată din cauza lipsei de doze. Valeriu Gheorghiță: „Am avut de ales între a amâna persoane cu boli cronice sau cu vârstă peste 65 de ani / Decalăm cu 10 zile persoanele care deservesc activități esențiale”

Medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare, a anunțat astăzi, în cadrul conferinței de presă de la Guvern, că a analizat împreună cu echipa sa inclusiv opțiunea ca din 7…
Vezi articolul

Ploaie de promisiuni pentru profesori. Anton Hadăr, liderul federației sindicale „Alma Mater”, despre salariile de la 1 ianuarie 2024: Promisiunile prim-ministrului au fost că vom fi foarte aproape de ceea ce ar trebui să fie, pentru că ceea ce ar trebui să fie nu știm. Aici e problema

Anton Hadăr, președintele Federației Naționale Sindicale (FNS) „Alma Mater”, a declarat, într-o intervenție la Euronews România, despre salariile profesorilor de la 1 ianuarie 2024, că „promisiunile prim-ministrului au fost că…
Vezi articolul

Lista posturilor pentru profesori 2024-2025, actualizată luni seară pentru fiecare județ. Marți și miercuri, 20-21 august, sunt ședințele pentru suplinitori, cu note peste 7 la Titularizare și fără post – calendar

Lista posturilor vacante/rezervate pentru profesori au fost reactualizate luni după ora 22:00, de către Ministerul Educației. De acum trei săptămâni, candidații de la concursul național de Titularizare 2024 au intrat…
Vezi articolul