Din toamnă, universitățile vor putea organiza cursuri online / Guvernul a aprobat ordonanța de urgență care legalizează acest lucru

16.069 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Guvernul a aprobat azi o ordonanță de urgență care legalizează cursurile online în universități, începând cu acest an universitar 2022-2023. Recent, ministrul Cîmpeanu a spus că “universitățile nu vor fi verificate cum vor preda online în toamnă (..).

Din toamna acestui an, universitățile pot preda online legal, după ce agenția responsabilă cu standardele în învățământul superior, ARACIS, va elabora standardele necesare. Iată declarația ministrului Cîmpeanu, după ședința de Guvern:

“Până acum legea Educației definea spațiul universitar prin prezența nemijlocită simultană a studenților și a cadrelor didactice. Prin această schimbare de paradigmă aprobată astăzi de Guvernul României, universitățile, pe baza respectării unor standarde de calitate care vor fi elaborate imediat după publicarea acestei ordonanțe în Monitorul Oficial de către ARACIS, să organizeze astfel încât încă din toamna acestui an în funcție de domeniu, având câte un specific pronunțat pe fiecare domeniu, diferențe între socio-umane învățământ de arte sau învățământ superior medical vor putea să organizez aceste activități online. Este o schimbare importantă,” a spus ministrul Educației.

Din Ordonanța aprobată azi în Guvern:

  1. La articolul 139 alineatul (1) litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
    ,, a) cu frecvenţă, caracterizată prin activităţi de învăţământ şi/sau de cercetare programate pe durata întregii zile, specifice fiecărui ciclu de studii universitare, aproximativ uniform distribuite săptămânal/zilnic pe parcursul semestrului şi presupunând întâlnirea studenţilor cu cadrele didactice şi de cercetare în spaţiul universitar. Unele activități de învățământ și/sau de cercetare din cadrul formei de învățământ cu frecvență se pot desfășura prin intermediul resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice sincrone prevăzute în standardele de calitate elaborate și aprobate de ARACIS. “

Amintim, Ministrul Cîmpeanu a anunțat, la începutul lunii martie, universitățile că trebuie să ia peste noapte măsuri pentru a intra în legalitate, în contextul în care, odată cu încetarea stării de urgență cauzate de pandemie, dispărea cadrul ce permitea predarea online în învățământul superior și cu care instituțiile de profil se obișnuiseră din 2020. Situația a produs complicații pentru numeroase universități.

Demnitarul a insistat atunci asupra nevoii de creare a legislației primare și de introducere a unor standarde de calitate. prin intermediul ARACIS (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior). Proiectul de ordonanță de urgență ce prevede posibilitatea de predare online în universități începând din toamna acestui an a fost pus în consultare la sfârșitul lunii mai.

Ministrul Educației spunea recent că “ARACIS nu va face controale în fiecare universitate, pentru că nu este fezabil”, urmând ca verificările să se facă atunci “când va veni rândul universității la evaluarea normală. (…) Însă investim încredere”.

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Stiati ca exista o lege a “efortului minim” (sau a “comoditatii maxime”) careia i se supun tot mai multi semeni – chiar fara sa-si dea seama si fara sa constientizeze cauzele, factorii determinanti si efectele ???? Puteti verifica pe web!…Stiati ca exista cercuri vicioase (tot mai numeroase, din pacate, la noi) – generatoare de regres si cercuri/ cicluri virtuoase (ignorate cu suficienta de inca prea multi) – generatoare de progres…Si acestea sunt descrise pe web dar in Romania… “stim noi mai bine ce ne trebuie”….
    Si totusi legea amintita si cercurile vicioase functioneaza din plin in scolile si universitatile noastre fara sa fie constientizate de cei care simuleaza de 17 ani asigurarea calitatii educatiei, consumand degeaba importante resurse si dezvoltand o inutila dar monstruoasa birocratie in numele unei “calitati” definite din birourile ministeriale prin numeroase “standarde” (de fapt cerinte) de indeplinit (prin hartii care “suporta orice”) de catre scoli si universitati, doar in scopul obtinerii finantarii bugetare.
    Datorita acestei legi a comoditatii maxime multi neofiti si-au dat seama in timpul pandemiei ca este mult mai comod sa lucrezi si comunici de acasa, in halat si papuci, prin desktop/ laptop/ tableta/ smartphone in loc sa te deplasezi zilnic la si de la locul de munca, sa ramai acolo timp de multe ore (indiferent ce faci, inclusiv sedinte si dispute), sa faci fata tuturor evenimentelor si eventualelor capcane/ obstacole posibile pe parcursul prezentei fizice (offline) alaturi de elevi/ studenti/ colegi, etc…
    Dl.ministru Cimpeanu – specialist in imbunatatiri funciare – a afirmat deja public ca invatamantul online ar fi fost pretutindeni in lume CATASTROFAL! Nu a fost contrazis (inca) de numerosii nostri experti in tehnologia informatiei si comunicatii electronice care cunosc numeroase cauze (obiective si subiective) ale multiplelor probleme aparute si (partial sau deloc) rezolvate la noi in anii de educatie online pe parcursul pandemiei… De exemplu, cauzele congestiei retelelor de comunicatii electronice (datorita carora apar – uneori frecvent – discontinuitati mai scurte sau mai lungi ale conectivitatii dispozitivelor din scoli) nu au fost identificate si solutionate de operatori si ANCOM care prefera sa abordeze doar acoperirea si vitezele de dowload/ upload…Un alt exemplu: invatamantul online permite si chiar faciliteaza fraudarea evaluarilor online de catre elevi/ studenti, daca nu se stabilesc anticipat si legal de catre evaluatori anumite masuri preventive adecvate (in conditiile in care la noi se vand liber diverse gadget-uri utilizabile in acest scop iar jammerele potential utile sunt interzise oficial de ANCOM, desi sunt oferite in comert)… Ar mai fi si alte obstacole redutabile ale invatamantului online ce nu au fost mentionate public, dar solutia avansata de dl. ministru privind stabilirea de catre ARACIS a altor noi cerinte/”standarde” specifice “invatamantului online” (prin ce se deosebeste acesta de “invatamantul la distanta” existent legal la noi de peste un deceniu???) pentru ca universitatile sa intre in legalitate fata de cerintele stabilite de reglementarile CCR, mi se pare la fel de ineficienta ca simularea asigurarii calitatii educatiei la noi timp de 17 ani !!!!

    1. Revenirea abrupta a universitatilor de la ONLINE la OFFLINE, (fara o perioada de tranzitie absolut necesara), dictata acestora de Ministerul educatiei – la amenintarea cu ilegalitatea a Curtii de conturi, care a avut in vedere doar momentul anularii oficiale a starii de alerta, astfel incat, chipurile, nu s-ar mai justifica “invatamantul online” (considerat incorect a fi altceva decat “invatamantul la distanta” stabilit prin Legea educatiei nr.1/2011 !!!!) – a fost multiplu criticata de universitati si asociatiile studentesti, fiind chiar si contestata in numele autonomiei universitare… Iar dl.ministru SC a avut curajul sa afirme public ca nu Curtea de conturi a Romaniei stabileste modul de functionare a invatamantului in Romania, ci ARACIS si ARACIP, bazate pe trist-celebra OUG 75-2005, o colectie de grave erori conceptuale, confuzii si prejudecati care se aplica BIROCRATIC de 17 ani fara sa imbunatateasca aceasta calitate mult dorita a educatiei (devenita NON-CALITATE) de care se plang continuu, toti beneficiarii acestuia… Asa se intampla atunci cand in administratia noastra publica, unii decidenti ar dori sa se mai aplice vechiul art.1 din Regulamentul militar nr.1 (aplicat in Epoca de aur doar) “Ordinul sefului este lege pentru subordonat si se executa intocmai si la timp fara comentarii”….In consecinta, acum fiecare universitate isi stabileste modul hibrid de functionare dar aparentele sunt salvate prin asemenea ordonante de “legalizare” ineficace si ineficiente, deci inutile…

  2. Uraaa! Așa trebuie făcut. Puteți mări taxele liniștiți. După facultate, cu ce rămâne absolventul în cap?Exact, cu nimic în afară de o hârtie. Cu această hârtie, partidele îi promovează. Ce salarii mai primesc profesorii acum? Să vă dau un exemplu :Doru Viorel Ursu, mare lector la Facultatea Gh. Cristea din Slobozia. A venit la începutul anului școlar, și-a dat ceva aere și nu l-a mai văzut nimeni până la sfârșitul anului școlar. Întrebarea de bază la absolvirea facultății. Ce vrei să faci după absolvire? Cum majoritatea spuneau că au absolvit pentru mărirea salariului cu 25% totul era ok. Vă rog să întrebați pe cei în drept. Câți absolvenți de drept al acestor facultăți fantomă au ajuns avocați? Poate vă vor spune că au ajuns la bara prin vreun restaurant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Înscrieri deschise pentru Școala de vară de la Măgurele care se desfășoară în 22 august – 5 septembrie 2024, la care sunt așteptați elevi de liceu și profesori de științe / Unde se fac înscrierile pentru elevi și profesori și care sunt temele de cercetare

Elevii de liceu pasionați de știință și profesorii de științe sunt așteptați să se înscrie la a șaptea ediție a Școlii de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele…
Vezi articolul

BREAKING Ministra Educației anunță un „dialog structurat” pe proiectele de legi ale Educației „cu toți oamenii din sistem”, după ce se termină discuțiile din coaliție / Ligia Deca a derulat consultări paralele, pe ascuns, cu organizațiile „partenere”, cărora le-a dat proiectele de legi

Ligia Deca, ministra Educației, anunță „consultări” și „un dialog structurat” pe cele două proiecte de legi ale Educației cu cei din comisia de dialog social (CDS), cu asociațiile autorităților locale…
Vezi articolul

Cazul portretului Reginei, înlăturat de studenți dintr-o sală a unui colegiu din Oxford – discuții despre tradiție, schimbare și “cancel culture”. Președintele colegiului: “Uneori, studenția înseamnă provocarea generației mai în vârstă. Se pare că acest lucru nu e prea dificil în zilele noastre”

Decizia luată prin vot de o organizație studențească din Oxford, de a da jos portretul Reginei Elisabeta a II-a dintr-o încăpere, din cauza trecutului “colonial al acesteia”, a stârnit o…
Vezi articolul

Niciun elev din județul Iași nu primește la școală lapte, corn sau fructe prin programul Guvernului pentru o alimentație sănătoasă: Licitațiile abia sunt în curs de derulare, deși școala a început de 3 luni

Elevii din județul Iași nu au primit, până în prezent, niciunul dintre produsele pe care statul este obligat să le dea gratuit preșcolarilor și elevilor de clasele I-VIII, prin Programul…
Vezi articolul