Din toamnă se schimbă planificarea unităților de învățare și cea calendaristică pentru că, acolo unde este cazul, alocăm o oră-două în plus pentru a avea și timp pentru aplicații interactive, spune profesoara de Fizică-Chimie Mihaela Rotaru – VIDEO

Foto: Edupedu.ro

Pentru a se adapta pe deplin noilor clase digitalizate, dotate cu instrumente moderne și interactive, cei mai mulți profesori spun că au de gând să-și modifice planificările existente. Mihaela Rotaru, de exemplu, profesoară de chimie și fizică la Şcoala Gimnazială „Dragoş Marin” din comuna Ştefan cel Mare, județul Călărași, a spus că peste vară are de gând să afle toate opțiunile tablelor interactive și ale celorlalte dotări pe care le va avea la dispoziție din septembrie.

„Se schimbă clar planificarea atât a unităților de învățare, cât și cea calendaristică, pentru că, acolo unde este cazul, alocăm o oră-două în plus pentru a avea și timp pentru așa ceva, pentru aplicații interactive. Și pe lângă asta intenționez și să aflu lucruri noi pe parcursul vacanței de vară”, a declarat aceasta.

Foto: Edupedu.ro

La ora de chimie de la clasa a VII-a la care a recapitulat împreună cu elevii substanțele compuse, prezența tablei interactive a fost de mare ajutor. Elevii au o atenție sporită atunci când pot și ei să-și arate abilitățile digitale, iar când și cunoștințele de chimie îi ajută, atunci învățarea e asigurată.

„Aceasta este clasa cu care am debutat în utilizarea acestui dispozitiv foarte util”, spune profesoara Mihaela Rotaru, care indică drept „cel mai mare plus al acestui dispozitiv, dacă ar fi să ne gândim practic”, „dorința elevilor de a participa și dorința lor de a ne ajuta pe noi și de a ne învăța. Cumva rolurile s-au schimbat odată cu sosirea acestor dispozitive, elevii sunt foarte dornici să ne arate „doamna, știu eu, ies eu”, pentru că doamna nu știe multe lucruri deocamdată”, explică într-o cheie jovială cadrul didactic.

Printre avantajele folosirii tablelor interactive în cadrul lecțiilor, unul deloc de neglijat este captarea atenției elevilor, dacă sunt folosite aplicații interactive. Acest lucru poate duce la o participare mai activă la oră și la un interes crescut pentru subiectele predate. Un alt aspect demn de a fi remarcat este acela că profesorii pot adapta rapid materialele didactice în funcție de nevoile clasei. Pot adăuga, modifica sau elimina conținut pe loc, în funcție de cum își simt clasa în acel moment, ceea ce permite o personalizare mai mare a lecțiilor.

Evident, atunci când elevii au în față o efervescență de resurse educaționale cum ar fi video-uri, imagini, prezentări, software educațional, experiența de învățare este mult îmbogățită, spun cadrele didactice.

Foto: Edupedu.ro

Un lucru deprins de tineri la aplicațiile digitale este plăcerea de a primi feedback imediat, cea ce-i ține ancorați în sarcinile pe care le au de făcut și care poate crește implicarea. Cu ajutorul acestor instrumente, profesorii pot oferi feedback instantaneu elevilor. De exemplu, exercițiile interactive pot fi rezolvate pe loc, iar greșelile pot fi corectate imediat.

Materialele digitale pregătite pot fi reutilizate și ajustate cu ușurință pentru lecții viitoare, economisind timp în pregătirea orelor de curs. E drept, acestea pot necesita timp suplimentar la primele pregătiri, dar odată realizate, profesorii spun că sunt mult mai ușor doar de adaptat în viitor.

Tabelele interactive pot fi utilizate pentru evaluări formative și sumative rapide, permitând profesorilor să știe progresul elevilor în timp real și să ajusteze predarea în funcție de rezultate.

Foto: Edupedu.ro

Digitalizarea școlilor este un proces aflat în plină desfășurare, majoritatea instrumentelor fiind achiziționate de către comunitatea locală prin PNRR și Programul pentru dotarea unităților de învățământ. Recent, Școala Gimnazială „Dragoș Marin” din comuna Ștefan cel Mare, județul Călărași, a primit echipamente digitale moderne, inclusiv table interactive. Acestea au fost instalate în toate clasele, marcând un moment important în procesul de modernizare a educației.

Samsung Electronics Romania susține Educația digitală, consideră că digitalizarea în Educație nu este o opțiune, ci o necesitate și și-a propus să contribuie activ la un viitor mai bun al educației din România. În cadrul celui mai recent proiect de acest fel, SEED – Samsung Ecosystem for Education Development, compania sprijină un program de formare dedicat profesorilor, astfel încât aceștia să își dezvolte competențe digitale adecvate unui sistem modern de educație, sprijinit de tehnologiile digitale, care are ca obiectiv creșterea implicării elevilor și studenților în actul de învățare.

Citește și:
VIDEO Aproape toate clasele au fost dotate cu table interactive și un kit de instrumente digitale la Școala Gimnazială Siriu, din județul Buzău / Adelina Drăgoi, profesor pentru învățământ primar: Suntem spre final de an școlar și pot spune că 40% din timp lucrăm pe tablă, 60% pe manual, auxiliar și caiet
VIDEO Cristina Toader, profesor pentru învățământul primar: Tablele interactive ne ajută foarte mult în activitatea didactică, iar elevii sunt mult mai atrași – realizăm jocuri didactice, accesăm manualele digitale, fișe de lucru, lucrăm direct pe tablă, putem să edităm rapid
VIDEO Pe apelul de dotări, de exemplu, nu aduc în școală ceva doar de dragul de a aduce. Îmi doresc să aducem produse de calitate, pe care copiii noștri să poată să le folosească, spune primarul comunei Țibucani / Parteneriatul școală-autoritate publică locală poate moderniza în mod real Educația
VIDEO Oră de istorie cu ajutorul instrumentelor digitale interactive – plan de lecție „Documente cu caracter constituțional” / Profesoara Nicoleta Zărnescu: Am realizat că învățarea devine un pic mai creativă și mai digerabilă
Digitalizarea unei școli din trei perspective – a unui profesor, a unui director și a unui primar – ghid pentru unitățile de învățământ
Exit mobile version