Din izolare până-n Poienari. Expediția a trei tinere care le-au dus tablete elevilor din sate, ca să facă școală online/Peste 6.700 de elevi și 550 de profesori strigă după ajutor

2.897 de vizualizări
tablete elevilor din sate
FOTO: Narada/Andra Munteanu
Andra, Armina și Alexandra și-au pus sămbătă câte o mască chirurgicală pe față, mănuși și au pornit cu mașina într-o expediție de livrat tablete și laptopuri pentru mai mulți elevi și profesori din 4 sate aflate în Prahova și Argeș. La două săptămâni de la închiderea școlilor, copiii s-au revăzut cu profesorii lor, pe internet, iar de acum școala nu mai e atât de departe, pentru ca au tabletele lor. Proiectul care a făcut asta se numește Narada.

”În tripul de azi am trecut prin Mislea și Valea Doftanei în Prahova, iar apoi prin Tutana și Poienarii de Argeș, în fix 11 ore legate. În ambele județe am funcționat drept echipă de suport pentru două dintre cele mai vizionare cadre didactice pe care le cunoaștem, Ana Clara Grecu și Ioana Ghiga. Nu sunt singurele la care ne dorim să putem ajunge. Dacă ar fi după noi, am lungi lista de 8 comunități în care livrăm echipamente din fondurile Narada cu alte câteva sute care și-au exprimat necesitățile vizbile în live feed-ul de aici. Avem încredere că dacă ne adunăm împreună o parte din cei de aici, asta va fi realizabil mai repede decât ne-am gândi”, scrie Andra Munteanu, una dintre fondatoarele Narada și care a fost să le ducă elevilor aceste instrumente digitale pentru ca ei să continue învățarea.

FOTO: Narada/Andra Munteanu

Narada este o organizație nonguvernamentală care are ca obiectiv declarat să „conecteze proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business. Și viceversa”. Platforma a fost construită în 2019 sub egida Fundației Romanian Business Leaders.

Din descrierea sumară făcută într-un comunicat dat de Ministerul Educației, după încheierea unui parteneriat, dorința lor este să doteze alte patru comunități cu instrumente digitale (tablete, laptopuri, aplicații/internet), după cele 4 de sâmbătă (pentru acestea 8 există deja fonduri din parteneriatul inițial cu retailerul Cora) și să obțină sprijin, sponsorizări sau donații pentru cât mai mulți elevi despre care profesorii lor spun că nu au mijloacele necesare (tablete sau/și internet) pentru a continua învățarea online, după închiderea școlilor.

Edupedu.ro a adunat toate resursele educaționale și platformele de învățare online despre care am publicat articole în ultima perioadă: BOOKMARK Toate resursele de învățare online și predare digitală, publicate până acum de Edupedu.ro, la un loc / Aplicații, platforme online, soluții software, teleșcoală, webinarii, tutoriale, programe de consiliere

Până acum, pe platforma online pusă la dispoziția profesorilor, peste 560 de cadre didactice au anunțat că nu au un laptop sau un calculator prin care să comunice adecvat cu elevii și să continue predarea – din datele oferite de realizatorii proiectului, unul din doi profesori care au completat formularul online, este în această situație, de a nu avea laptop/tabetă. Profesorii înscriși în platformă au raportat 6.770 de elevi care au nevoie de suport logistic (tabletă/laptop/internet) pentru continuarea educației la distanță. Adică 10% din totalul elevilor pe care îi au profesorii care au completat formularele puse la dispoziție.

Contactată de Edupedu.ro, Andra Munteanu a spus că harta poate fi folosită pentru ca fiecare să vadă despre câți elevi este vorba în fiecare județ, în fiecare localitate. Iar acum specialiștii informaticieni din proiect lucrează la noi funcționalități – dacă o persoană vrea să ajute o comunitate anume, va putea face asta direct din hartă, în curând.

După expediția de livrare a tabletelor, Armina Dobrică scrie și ea un mesaj:

„Azi am ieșit din izolare pentru un road trip de fix o zi, ca să ducem tablete unor copii la care nici curierii nu ajung acum. Iși doresc tare să continue să învețe și n-o pot face decât online. Un online care părea tare, tare departe.

Ne-am dus trei, nu pentru ca erau 13 copii, din 3 comunități diferite, și nici pentru că picau pereții pe noi în casă, ci pentru ca n-am reușit să terminăm tot azi-noapte. Șase ore din drum am butonat tabletele, să le dăm cu aplicațiile gata instalate. By all standards, am făcut un lucru bun, cu măști și mănuși. ”

Continuarea proiectului Narada

”Pe platforma narada.online vor fi disponibile spații de lucru pentru fiecare dintre aplicațiile digitale folosite de profesori în predarea la distanță. Acest spațiu virtual are capacitatea de a oferi sprijin constant pentru cele peste 30.000 de cadre didactice în familiarizarea cu aplicațiile, platformele și software-urile educaționale disponibile gratuit.

Începând cu data de 1 aprilie, în cadrul platformei digitale, prin intermediul NaradiX, vor fi generate clase digitale susținute de oameni de afaceri, personalități din showbiz, profesori și traineri. Totodată vor fi abordate subiecte de interes pentru elevi, studenți și profesori, cu referire la perioada în care ne aflăm,” potrivit comunicatului ministerului.

Proiectul a creat o matrice de reacție, prin care expune până acum două scenarii sub formă de „nivel de risc” la criza COVID-19. Scenariul 1, în care cursurile continuă după 21 aprilie și Scenariul 2, în care cursurile sunt suspendate în continuare și după Vacanța de Paște. Există și scenariul al treilea, în care școala nu se mai reia în acest an școlar, dar nu sunt detaliate măsurile posibile.

FOTO: Narada/Alexandra Duică

Mesajul celor implicați în proiect, pentru cei care vor să sprijine acest demers este următorul: 

Dacă vreți să vă implicați alături de noi în #ReacțiePentruEducație avem loc berechet:

– puteți deveni voluntar completând formularul de aici – https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/voluntari/ . Avem nevoie de încă 60 de persoane în toată țara.

– puteți da mai departe chestionarul de nevoi destinat profesorilor, cu prioritate celor din medii vulnerabile, pe care îl găsiți aici – https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/profesori/

– puteți consulta aici – https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/rezultate/ – live feedul cu nevoile profesorilor și puteți alege un profesor sau o școală vulnerabilă din proximitatea voastră pe care să îi sprijiniți. E de ajutor orice contribuție, de orice dimensiune. (o tabletă costă 73 euro)

– puteți împărți orice alte idei și resurse pentru educație cu noi la reactionam@narada.ro

FOTO: Narada/Andra Munteanu


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Cum arată o școală nou construită în Danemarca, fără clase delimitate și bănci, “pentru a încuraja creativitatea”. Primarul: Este extrem de important să continuăm să privim cu 30-40 de ani în față, în loc de un singur ciclu electoral înainte

Danemarca speră să își inoveze sistemul educațional prin deschiderea unui nou tip de școală în orașul Varde, concentrându-se pe curiozitate și creativitate. Școala “Frello” din Varde, numită după pictorul danez…
Vezi articolul

Profesorul Doru Căstăian, despre orientarea predării și învățării prin examenele naționale: Dacă evaluarea pretinde că este axată pe competențe, dar ea e de fapt bazată pe conținuturi, atunci am o problemă – elevul meu s-ar putea pur și simplu să ia o notă mult mai mică sau chiar să pice un examen, dacă eu îl pregătesc pe competențe

Învățarea și predarea sunt influențate de felul în care sunt făcute evaluările și de ceea ce testează evaluările și examenele naționale, spune profesorul Doru Căstăian într-un interviu pentru Radio România…
Vezi articolul