Din cei 4.8 milioane de copii și tineri de vârstă școlară, doar 3.4 milioane sunt elevi și studenți

543 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Din cei 4.8 milioane de copii și tineri de vârstă școlară, doar 3.4 milioane sunt elevi și studenți, în timp ce 1.4 milioane nu sunt în educație, potrivit unui comunicat al Institutului Național de Statistică. Din totalul populației școlare, 73% au studiat în mediul urban.

În anul școlar/ universitar 2020-20121, populația școlară a înregistrat cele mai ridicate valori în regiunile Nord-Est (601,1 mii persoane) și București-Ilfov (517,6 mii persoane).

Aproape jumătate din populația școlară s-a regăsit în învățământul primar și gimnazial (45.5%), iar circa o treime în învățământul liceal și cel antepreșcolar și preșcolar (17.8%, respectiv 15%). Peste 94% dintre elevi au studiat în unitățile de învățământ publice, iar 5.3% în unitățile de învățământ private.

Raportul mediu dintre populația școlară și numărul cadrelor didactice a fost de 15 elevi și studenți la un cadru didactic. Ponderea personalului didactic de sex feminin a fost majoritară atât la nivelul întregului sistem educațional, cât și în învățământul preuniversitar. Activitatea educaţională şi de instruire în sistemul de învăţământ a fost asigurată de 235,6 mii cadre didactice.

La începutul anului școlar trecut, învățământul liceal avea 37.086 săli de clasă și cabinete școlare, 7.744 laboratoare școlare, 1.376 săli de gimnastică, 3.445 ateliere școlare, 1.522 terenuri sportive amenajate și 10 bazine de înot.

Pe tipuri de licee, cele mai mari ponderi ale elevilor înscriși s-au înregistrat la profilul real
(28.8%), uman (21.8%) tehnic (17.3%) și la profilul servicii (16.6%).

În ceea ce privește repartizarea pe sexe a elevilor înscriși în învățământul profesional, au predominat elevii de sex masculin (65.9%), în timp ce, în învățământul postliceal, au predominat cei de sex feminin (70.3%).

În anul 2020, peste 28% din totalul gospodăriilor aveau în componență copii:

  • 16.1% – 1 copil 
  • 9.7 % – 2 copii 
  • 1.9% 3 copii
  • 0.7% 4 copii și mai mulți

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Achizițiile pentru dotarea școlilor, printr-un program PNRR de aproape un miliard de euro, nu sunt condiționate de Manualul Beneficiarului, afirmă acum autoritatea responsabilă, după ce programul a fost blocat de două luni tocmai din cauză că lipsea acest document

Achizițiile făcute prin programul de dotare a școlilor, estimat la aproape un miliard de euro, nu sunt condiționate de publicarea Manualului Beneficiarului, potrivit unei noi informări către beneficiarii de proiect,…
Vezi articolul

„Cu cât va crește bugetul cercetării în 2025 pentru a se atinge ținta de 1% din PIB într-un orizont rezonabil”? / Acest buget „ar trebui să fie de minim 3.000.000.000 lei”, pentru o „finanțare cât de cât decentă” în domeniu – scrisoare deschisă a cercetătorului Lucian Pintilie către ministrul Daniel David

„România se află pe ultimul loc în UE în ceea ce privește investițiile publice în cercetare”, cu un buget de 0,13% din PIB pentru acest sector în 2024, iar „în…
Vezi articolul

Profesorul de Matematică Marius Perianu, director de școală: Noi, în școală, vrem să creăm oameni dezvoltați în foarte multe direcții. E ca și cum ai vrea să crești pești mari și frumoși într-un lac cu adâncime foarte mică, dar acolo nu va crește nimic / Să ai puterea să iei decizii în școala ta și pentru elevii tăi ar fi un mare plus adus educației

Elevii învață prea multe materii în școală, fără să să aibă timp să aprofundeze cunoștințele dobândite, atrage atenția profesorul Marius Perianu, coordonatorul lotului olimpic de juniori la Matematică și directorul…
Vezi articolul

Educația nu se mai face, în țările care au succes, cu durere, spune Monica Mincu, cercetătoare româncă la Universitatea din Torino: Dacă elevii nu învață, vina este a noastră, nu a lor / Cât de curajoasă este România, politic vorbind, să implice experții și profesioniștii și să reformeze sistemul?

Țările care au performanțe deosebite au investit în sistemul școlar și au reușit să-l schimbe în două-trei decenii, a spus într-o scurtă analiză Monica Mincu, cercetătoare în sisteme școlare comparate…
Vezi articolul