Copiii români au pierdut, în pandemie, 110 zile din anul școlar trecut, jumătate din acesta, iar acest lucru lasă urme în calitatea educației și se va reflecta în viitorul României, a declarat pentru Economedia Gallina Vincelette, director pentru țările Uniunii Europene în cadrul Băncii Mondiale.
Potrivit ei, când apar recesiuni, pandemii și șocuri mari în activitatea economică, trebuie urmărite și efectele asupra unor sectoare precum educația, care are legătură cu capitalul uman și potențialul.
„Asta este ceva la care ne uităm foarte mult și ne preocupă în România, dar și în Europa și restul lumii. În România, în special, vedem că în ultimul an școlar, copiii români de vârstă școlară au pierdut 110 zile din anul școlar. Este vorba practic de jumătate de an școlar la care nu au participat”, spune Gallina Vincelette.
Potrivit acesteia, astăzi România își redeschide pe deplin școlile și este dornică să-și susțină copiii să recupereze învățarea, să recâștige contactul cu colegii, abilitățile socio-economice, să-și reducă anxietatea, să-și sporească abilitățile digitale. Dar ceea ce este important este ca această redeschidere să fie făcută în siguranță.
Citește articolul integral pe Economedia.ro.
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.