Din anul școlar trecut, elevii români au pierdut 110 zile, adică jumătate, spune Gallina Vincelette, director în cadrul Băncii Mondiale, pentru Economedia.ro

496 de vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Copiii români au pierdut, în pandemie, 110 zile din anul școlar trecut, jumătate din acesta, iar acest lucru lasă urme în calitatea educației și se va reflecta în viitorul României, a declarat pentru Economedia Gallina Vincelette, director pentru țările Uniunii Europene în cadrul Băncii Mondiale.

Potrivit ei, când apar recesiuni, pandemii și șocuri mari în activitatea economică, trebuie urmărite și efectele asupra unor sectoare precum educația, care are legătură cu capitalul uman și potențialul.

„Asta este ceva la care ne uităm foarte mult și ne preocupă în România, dar și în Europa și restul lumii. În România, în special, vedem că în ultimul an școlar, copiii români de vârstă școlară au pierdut 110 zile din anul școlar. Este vorba practic de jumătate de an școlar la care nu au participat”, spune Gallina Vincelette.

Potrivit acesteia, astăzi România își redeschide pe deplin școlile și este dornică să-și susțină copiii să recupereze învățarea, să recâștige contactul cu colegii, abilitățile socio-economice, să-și reducă anxietatea, să-și sporească abilitățile digitale. Dar ceea ce este important este ca această redeschidere să fie făcută în siguranță.

Citește articolul integral pe Economedia.ro.

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Istorie locală”, în oferta de opţionale a şcolilor orădene, propusă de inspectorul şcolar general, Horea Abrudan: Oradea are deja un manual de istorie locală din 2018, “Călător prin istoria oraşului”

Inspectorul şcolar general Horea Abrudan a solicitat directorilor şi profesorilor de istorie din şcolile orădene cuprinderea în oferta de opţionale a unui opţional de “Istorie locală”, având în vedere existenţa…
Vezi articolul

Renunțarea la admiterea la colegiile naționale, reintroducerea bursei de studiu și desființarea inspectoratelor școlare actuale, „cosmetizate în direcții județene” – solicitări Salvați Copiii pentru proiectul legii Educației aflat în dezbatere

Prevederile proiectului Legii învățământului preuniversitar vor adânci inegalitățile dintre copii, scrie organizația Salvați Copiii România într-un comunicat în care recomandă reintroducerea bursei de studiu și renunțarea la posibilitatea colegiilor naționale…
Vezi articolul