Din 8 ianuarie, profesorii care vor să rămână titulari până la 70 de ani vor depune o cerere la secretariatul școlii, potrivit metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026

56.199 de vizualizări
Foto: © Kiosea39 | Dreamstime.com
Din 8 ianuarie și până pe 23 ianuarie 2025, profesorii care vor să rămână titulari până la 70 de ani vor face o cerere pe care o vor depune la secretariatul unității de învățământ, conform metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Este vorba despre profesorii cărora nu li s-a emis decizia de pensionare. 
  • Aceștia sunt primii dintre angajații școlilor cărora li se prelungesc contractele, conform metodologiei de mobilitate, acest lucru arătând prioritatea pe care le-o acorda Ministerul Educației față de restul angajaților. Niciuna dintre etapele de angajare nu încurajează explicit prioritizarea după vârstă a tinerilor să se angajeze în sistem.

Ordinul nr. 7.495 din 2 decembrie 2024 este cel prin care a fost aprobată Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026.

Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stabilește că profesorii pot să rămână titulari până la 70 de ani (art. 229 alin.11).

Iată ce prevede metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026

Articolul 31 – „(5) Personalul didactic de predare titular din învăţământul preuniversitar căruia nu i s-a emis decizia de pensionare şi care până la data de 1 septembrie 2025 nu împlineşte vârsta de 70 de ani, poate fi menţinut în activitate ca titular, în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2025-2026, potrivit prevederilor art. 229 alin. (11) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, conform prezentei Metodologii.”

Potrivit metodologiei, cadrele didactice vor depune la secretariatul școlii o cerere.

Articolul 31 – „(6) Personalul didactic de predare care se încadrează în prevederile alin. (5) se adresează, în scris, consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, până la data prevăzută în Calendar. Profesorii din cadrul CJRAE/CMBRAE și profesorii din centre și cabinete de asistență psihopedagogică/logopedice/pentru furnizarea serviciilor de sprijin se adresează consiliului de administraţie al CJRAE/CMBRAE. Cererile se analizează şi se aprobă în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE, în perioada prevăzută de Calendar, în funcţie de evoluţia demografică la nivel local, de planurile de şcolarizare, de dinamica resurselor umane, de politicile de personal şi de evoluţia planurilorcadru de învăţământ.”

Ce condiții trebuie să îndeplinească profesorii

Articolul 31 – „(7) La nivelul unităţilor de învăţământ pot fi aprobate numai cererile cadrelor didactice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) se încadrează în prevederile alin. (5);

b) posturile didactice/catedrele pe care sunt titulare, conform documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră, sunt complete şi au viabilitate de cel puţin un an şcolar, luând în considerare şi cererile privind reducerea normei didactice de predare, fără diminuarea salariului, a personalului didactic de predare, conform prevederilor legale în vigoare;

c) la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ, în care urmează să fie menținute în activitate ca titulare în funcţia didactică, nu există reducere de activitate la catedrele pe care cadrele didactice respective sunt titulare şi nu este necesară completarea/întregirea normei didactice de predare a altor cadre didactice, conform prezentei Metodologii, din unităţile de învăţământ respective cu ore din catedra pe care sunt titulare cadrele didactice care se încadrează în prevederile alin. (5) şi urmează să fie menținute în activitate, ca titular, în funcţia didactică.

(8) Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ comunică, la termenul prevăzut în Calendar, ISJ/ISMB şi cadrelor didactice acordul/refuzul motivat privind menţinerea în activitate, ca titular, în funcţia didactică, a personalului didactic de predare care se încadrează în prevederile alin. (5), în anul şcolar 2025-2026. Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate verifică situaţiile transmise de unităţile de învăţământ, întocmeşte listele finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (7) şi solicită menţinerea în activitate, ca titular, în funcţia didactică, în anul şcolar 2025-2026 şi le supune spre analiză comisiei paritare de la nivelul ISJ/ISMB, însoţite de lista cadrelor didactice titulare detaşate în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate. Comisia paritară constituită la nivelul ISJ/ISMB trebuie să ţină seama dacă, după menţinerea în activitate, ca titular, în funcţia didactică a cadrelor didactice care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (7), la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, se asigură numărul necesar de posturi didactice/catedre vacante în vederea soluţionării restrângerilor de activitate cadrelor didactice titulare detaşate în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate.”

Calendarul pentru profesorii care vor să fie la catedră până la 70 de ani, potrivit metodologiei

4) Stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (5) din Metodologie şi se menține în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2025-2026:

a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE; Perioada 8-23 ianuarie 2025

b) aprobarea cererilor privind menţinerea în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE şi transmiterea situaţiei la inspectoratul şcolar; Termen: 4 februarie 2025

c) întocmirea, la nivelul inspectoratelor şcolare, a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (5) din Metodologie și au solicitat menținerea în activitate ca titular în anul școlar 2025-2026, prezentarea acestora spre validare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, conform hotărârii comisiei paritare şi afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare; Perioada: 4-5 februarie 2025

d) înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare; Perioada: 6-7 februarie 2025

e) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar. Termen: 10 februarie 2025

f) emiterea și comunicarea deciziilor privind menţinerea în activitate ca titular a personalului didactic de predare în funcţia didactică în anul şcolar 2025-2026. Perioada: 10-14 februarie 2025 

Condițiile legale de pensionare

Potrivit metodologiei de mobilitate, condiţiile legale de pensionare, luând în calcul limita de vârstă şi stagiul de cotizare, la data de 1 septembrie 2025, sunt:

a) pentru femei, vârsta la ieșirea la pensie, 62 de ani şi 5 luni, 33 de ani şi 1 lună stagiul complet de cotizare, respectiv 15 ani stagiul minim de cotizare;

b) pentru bărbați, vârsta la ieșirea la pensie, 65 de ani, 35 de ani stagiul complet de cotizare, respectiv 15 ani stagiul minim de cotizare. 

Foto: © Kiosea39 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
OFICIAL Titulari până la 70 de ani. Pentru anul școlar 2025-2026, cererile se depun la secretariatul școlii din 8 ianuarie și până pe 23 ianuarie, potrivit metodologiei-cadru de mobilitate
Raluca Ivănuș, directoarea Colegiului Național „George Coșbuc” din Capitală: La Fizică am avut 6 ore vacante la începutul anului școlar pe care le-a ocupat o tânără suplinitoare care, după primul modul, a renunțat. Nu găsesc la acest moment un om care să ocupe acele ore
Peste 2.200 de profesori care au depășit vârsta de pensionare au ales să rămână titulari în școli. Creșterea este de cel puțin 33% în ultimii cinci ani – UPDATE
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, apel către guvernanți: Creşte numărul pensionarilor la catedră. Situaţia a fost generată atât de lipsa posturilor titularizabile, cât mai ales de numărul foarte mic al tinerilor care vor să profeseze în învățământ
Din anul școlar 2024-2025, profesorii pot rămâne titulari până la 70 de ani. Ligia Deca pare că nu știe că listele finale ale acestor cadre didactice au fost aprobate de inspectoratele școlare încă din iarnă, conform metodologiei-cadru

44 comments
  1. Super!! Chemati toti bunicii si strabunicii la catedra care nu au dat- o pe Alzheimer inca , sa faca lectii cu nepotetii cumintei , sa- i puna ei la punct ! Cu tot respectul pt varsta lor si pt anii dedicati invatamantului , dar vine o zi in care trebuie sa stii sa te opresti.

  2. Mie mi-ar fi rușine să mă mai duc in fața unor tineri și să mă cert cu ei la peste 60 ani, sa fac vreun avc in clasa.
    Să-mi zică aia bai tataie, bai comunistule și să râdă de mine să mă înjure pt 7000 de lei.
    De fapt bărbați la catedra la 70 ani sunt rarități, cele mai multe sunt femei.

    O să plec din sistem până atunci mai ales că nu sunt titular.

  3. Sa stea până la 100 de ani.
    Sistemul e pt ei făcut, sistem vechi cu materii vechi din comunism.
    Tinerii nu prea fac fata in așa sistem.

  4. Da , cu bunicii de 70 ani , care nu au citit o carte de pedagogie de 20 ani se poate face un invatamant modern asa cum cere ministru david de dimineata pana seara . Asa vrea si Covrigaru ciolacu si Mutulica iohannis sa modernizeze Romania cu tineri pe tiktok și cu babele la munca .

  5. Oare unele cadre didactice pot rămâne , preferențial, in sistem, nu doar titulari până la 70 de ani, ci ocupând chiar si funcții de conducere, in condițiile in care nu au promovat sau nu s-au mai prezentat de niste ani buni la un concurs de ocupare a unui post de director in invățământ? Nu s-or mai găsi cadre tinere care să poată asigura un management de calitate in cadrul unei instituții de invățământ ??? E o condiție sine-qua-non de delegare in interesul invățământului???

  6. Referitor la faptul ca raman locuri neocupate de tineri, pensionarii ar trebui chemati doar la plata cu ora, adica toti sa se pensioneze la varsta adecvata si sa fie chemati la plata cu ora doar dupa ce se termina toate perioadele de mobilitate pentru a stimula tineretul. Faptul ca ei ii lasa pana la 70 de ani titulari, tinerilor iesiti de pe bancile scolii nu le mai raman suficiente posturi ca si asa cererea de posturi e mica, iar oferta este mare ca universitatile scot pe banca rulanta profesori an de an. Ceea ce ei fac acum cu plata cu ora data pensionarilor pana la data de 1 septembrie dupa au fost repartizati profesorii de la titularizare, este iar o prostie. Mai sunt si alte etape in septembrie cand profesorii mai iau posturi ca poate cele anterioare nu i-au avantajat, cand mai apare un alt post mai aproape de casa si il doresc, dar nu pot din cauza platei cu ora si sa nu mai amintim directorii care fac abuz in serviciu si opresc dinainte posturile la plata cu ora si nu le dau in nicio etapa de mobilitate ori le dau pe suplinire cand stiu ca nu se iau ca sa le bage repede la plata cu ora pana la 1 septembrie.

  7. Asta e maxima. Ne pensionam la 70 de ani si aici sa vezi distractie la educatoare, oare cum ajunge repede educatoarea de aproape 70 de ani la un copil care se urca pe gard, trage de ceva, dar stati ca stiu. Am avut parte de asa ceva si lasa mereu copiii cu ingrijitoarele, iar ea umbla abramburica🤣. Alta maxima prin care se incearca scoaterea titularizarii si angajarea pe nepotisme in unitatile de invatamant, iar startul s-a dat cu viabilitatile care sunt inainte de toate etapele, iar candidatii la viabilitate sunt alesi de directori si nici nu trec prin toate dosarele si examenele stufoase cum se intampla la pretransfer si la titularizare, ci ii fac titularii sistemului pe ochi frumosi, mai exact pe caratul de bani si plase. Alta maxima e data de inspectoratele corupte care care se ocupa de dosarele de mobilitate si fac magarii an de an la pretransfer si transfer si dau punctaje cum vor ele si cui vor ele fara a fi sanctionate inspectoratele ca doar sunt mana in mana cu ministerul educatiei, sunt pusi politic si favorizeaza pilele sistemului si sa amintim si de conditiile cretine puse de directorii de unitati de invatamant la pretransfer si transfer pe care cu greu le atingi doar ca acel post sa ramana pentru viabilitate (care e dupa restrangerea de activitate) sau pentru cineva anume. De ani buni ma chinui sa ma mut acasa ca sa nu mai platesc chirie cand eu am locuinta mea acasa, dar nu existau pe vremea aceea posturi titularizabile la mine in localitate si nu pot de leprele astea din sistem. Ar trebui ca ministerul sa-mi deconteze chiria sau cel putin o parte din ea cum face cu alte categorii ca daca sunt in alt oras fata de cel de domiciliu si ma straduiesc sa ma mut ca bani de apartament nu am sanse sa strang suficienti cu minunatul meu salariu din care aproape jumatate se duce pe chirie, este clar ca sunt fortata de circumstante sa raman unde sunt momentan si nu este din pricina faptului ca imi doresc sa raman in localitatea aceasta. Acesta este sistemul in care regret ca am intrat si ii sfatuiesc pe toti care doresc sa intre in invatamant, sa nu o faca daca nu au sprijin material in spate ori locuinta proprie in localitatea in care lucreaza, deoarece este greu cu chirie. Statul genereaza pretentii, “performante”, dar nu da nimic ca sa investesti in acele performante, doar praf in ochi cu prima de cariera didactica pe care a scos-o desi 1000 de lei sunt din fonduri europene si sunt prevazuti si anii scolari urmatori (pana in 2027-2028) ceea ce inseamna ca nu ar trebui taiata toata prima…

  8. Eu ,Popa Cornel, profesor titular istorie la CN Andrei Mureșanu Brașov,am depus cerere de prelungire inca din anul școlar 2023-2024,pentru că îndeplinisem varsta și stagiul ,65;ani și 40 stagiu inca din mai 2024,; am primit aviz de prelungire până la 70 ani ,mai trebuie sa fac cerere și anul acesta ,având deja aviz CA și ISJ Bv?!

    1. Da. Ar fi cazul să vă pensionati, cu tot respectul. Diferența de vârstă dintre dumneavoastră și elevi e mult prea mare. Ca și mentalitate, faceți parte din două lumi total diferite. Bucurați-vă de pensie, faceți lucruri pe care nu vi le-ați permis angajat fiind. Vă rugăm, cu tot respectul, retrageți-vă! Ați muncit destul.

    2. Retrageți-vă cu demnitate și onoare!
      Poate vreți să vă măriți veniturile, poate aveți copii pentru care ați făcut împrumut, poate copiii își plătesc ratele cu banii dvs., poate credeți că puteți!
      Să știți că învățătoarele nu vă vor ține orele atunci când, din diverse motive, nu veți putea veni la ore!

  9. Am cazuri în școală!
    Una e nevastă de inspector!
    Uneia i-a venit rău în școală, a fost luată cu salvarea, e galbenă ca ceara, face și after-school!
    Una a venit așa, încă 5 ani, o aducea soțul până-n.poarta școlii, o aștepta acolo. La 11:50.era plecată deja!
    Le vor părinții!🤣🤣🤣

  10. numai profesorii se pot pensiona la vârsta de 70ani? nu toți salariații au acest “privilegiu”? ceilalți salariați nu sunt “basinosi” la vârsta aceea?

    1. Tinand cont ca raman catedre neacoperite (deoarece tinerii nu pot fi atrasi la catedra pt 3.700 ron, cu “promisiunea” de a ajunge pe la 5-6.000 net dupa 40-45 ani vechime si cu toate gradele luate), este de asteptat ca vor fi adusi/pastrati inclusiv suplinitori.
      Dar …de ce ar mai sta un om de 65-70 ani la o clasa de 25 elevi care nu-s interesati de scoala, de invatatura si doar fac “circ” in ora?!

      1. De nebuni…se plictisesc acasa si pt ei asta e miscare. Eu abia astept pensia si mai am zeci de ani si astia nu se dau dusi.

  11. Foarte mulți pensionari au fost readuși în sistem (la plata cu ora) pentru că inspectoratele s-au trezit că nu au cu cine acoperi catedrele vacante, foarte mulți pensionabili chiar ar dori să iasă la pensie, dar cine vine în locul lor? Tinerii absolvenți au oportunități mult mai bune decât perspectiva unui salariu de 3700 lei net (cam cât un necalificat în construcții și ceva mai mare decât ajutorul social), a unui munte de hârtii inutile și cronofage, voluntariat la concursuri școlare și tot felul de activități la fel de folositoare ca apa în cizme, cursuri de formare plătite din banii personali, ”aprecierile” tuturor neaveniților care comentează doar ca să-și ascută dantura pe cineva și multe alte bucurii. Tinerii capabili, pe care i-am dori la catedră, se orientează către joburi care le asigură o dezvoltare personală și profesională autentică, un salariu decent. Și bine fac! Culegem acum roadele a ceea ce au semănat călăii învățământului, adică aceia pe care, ani la rând, i-am mandatat să ne conducă țara/orașul/comuna. Domnul Ciolacu povestea duios despre salarizarea în funcție de performanță, dar nu povestea nimic despre o lege a răspunderii ministeriale. Toți cei care s-au perindat în diverse funcții de conducere și au creat haos, sunt acum ”lacrima Cristi”. Copii/nepoții lor se pregătesc la școli de mare clasă prin America sau Europa că de, s-au născut norocoși. Pentru ceilalți, profesori, elevi, părinți, cuvântul ”ghinion” este eticheta pe care o vor purta mulți ani. Să-i dea Dumnezeu înțelepciune și putere noului ministru, să poată repara câte ceva.

  12. cei care vor sunt foarte puțini. cei mai mulți abia așteaptă pensia. învățământul nu mai e atractiv din cauza birocratizării. vor rămâne doar la discipline precum matematica, fizica , disciplinele tehnice, in general, unde nu mai vine nimeni din urmă.

  13. Profesorii sa iasa la pensie cand le vine varsta, iar tinerii sa intre la catedra!Clar….!Deja de la 58-59 esti obosit si depasit de energia copiilor,esti depasit de evolutia situatiei…..multi dintre noi nu stapanim bine partea informatica,cerintele sunt tot mai moderne…..!La catedra tinerii,iar domnii profesori dupa 60 ani la pensie!Semneaza , un profesor!

    1. Daca s-ar gandi cineva si la stresul acumulat in 25-30 de ani de munca la catedra, ar fi corect ca profesorii sa se pensioneze pe la 50 de ani, maxim 55. Dar nu-i pasa nimanui, iar cei care inteleg ce inseamna lucrul cu copii de toate felurile si carora le-ar pasa de starea psihica a omului de la catedra nu pot face cam nimic.

      1. Este mai greu să reziști psihic decât fizic.
        Dar nimeni nu vrea să accepte acest lucru.
        Am terminat facultatea în 2010, m-am specializat destul de bine in chimie aplicată,pentru că posturile nu erau scoase la concurs, dar acum aș fi dispus să vin in învățământ pe 5000 lei net (salar propus de către directori,din care 1000 de duce pe naveta dintre cele 2 scoli aflate la 80 km una de alta), dar surpriză : sunt “eminențele” de la +70 ani care nu vor să renunțe la catedră,pentru că au legea de partea lor.
        Să vă uitați ce este în lunile august când sunt sute de ore de fizica și chimie,date celor care nu au nici o treabă cu cele trei științe, dar care sunt prieteni cu directorii, inspectorii sau primarii.
        Cum să vină tinerii în sistemul educațional,când nu au parte de egalitate de șanse?
        Dacă ar fi să dea și “eminențele” examenul de titularizare,ar pleca mii de profesori la nivel național,dar ei se bucură de “postul primit” ,nu câștigat prin concurs…

  14. Aberant. Statul în fugă de a face unii sa stea să muncească până cu o zi înainte sa de-a ultima suflare, sa nu cheltuie cu ei pt pensie. daca aceasta meserie implica un stres de a fost nevoie sa se acorde un spor de stres, cum dracu sa o ți langa că pot sta până la 70 de ani in activitate. vas dori să aveți copilul la o învățătoare de 74-75 de ani și sa mai aibă și 1-2 cazuri CES. ce mai vreți performante și nivel de predare? idioților

  15. Aici se vede unde duce saracia în care au fost cei din învățământ ,,dar și lăcomia unora care si-au asigurat tot felul de privilegii.

    1. Da! Acesta e raspunsul pt cei care se intreaba de ce ar mai vrea un profesor sa ramana la catedra dupa varsta de pensionare, pana …”la groapa”: SARACIA, pensia de mizerie “oferita profesorilor de catre statul roman; dupa salariul de mizerie “asigurat” profesorilor pe parcursul a 40-45 de ani de viata la catedra.

  16. Performanța sistemului de învățământ..să ții la catedră oameni care sunt ieșiți din uz, pentru care nu se cer teste psihologice și de competență să vezi dacă mai corespund, dacă mai au capacități didactice, mai clar, dacă mai sunt întregi la minte. Și tinerii unde să muncească dacă unii rămân pe viață?! Nu fac parte din sistem, dar ca părinte de școlar, găsesc inadmisibilă această măsură.

    1. Doamna Florentina,
      – Testati sunt profesorii anual…
      – “Iesiti din uz” e o expresie referitoare la aspirator, tv, telefon, computer(!!?).
      – Tinerii nu-s atrasi de invatamant (pt 3.700 ron, cu 25 elevi pe ora, in conditiile actuale si fiind profesorii permanent denigrati si pusi la zid, nerespectati de elevi, parinti, guvern …)

      In rest sunt de acord cu dv.

  17. Doamne ferește !De altfel nu avem performanta ce sa mai facă un profesor care are vârsta de 65-70 ani?Deja este plictisit,se pune accent pe metode moderne ,aceștia nici nu vor să se mai ducă la cursuri sa învețe metode atractive, sa se digitalizeze .Tinerii care termina o facultate de Litere,Istorie, Matematica, Geografie ,Chimie ,Fizica unde sa se angajeze .Ai făcut vârstă de pensionare la revedere acasă ,doar in cazul in care nu se ocupa cu profesori tineri calificați anumite materii sa fie chemați.Dar asta e Romania în care trăim .Tinerii vor pleca și vor rămâne doar ,,profesorii tineri de 70 ani “.NO COMMENT!RUSINE MINISTRULUI !

    1. Nu e chiar asa. Sunt destule locuri disponibile pentru profesori de fizica si chimie pentru ca majoritatea tinerilor ce termina facultati de inginerie, stiinte sau economice aleg sa mearga in domeniul privat deoarece e mult mai atractiv financial si ofera mai multe posibilitati

  18. Doamne ferește! De la 57 ar trebui pensionați. După pensionare merg la serviciu doar cei care chiar nu se pot adapta la statutul de pensionar sau au mare nevoie de bani … Când vor mai lucra cei tineri dacă noi suntem nevoiți sa rămânem salariați pana la 64 de ani ??? Oboseala și varsta își spun cuvântul .

    1. Doamna Carmen,
      Desi pare sa va induioseze situatia pensionarilor la catedea (pt ca ii numiti “bietii”), totusi folositi si un alt cuvant (“b…) extrem de urat in acest context. Nu cred ca ati avut intentia sa vorbiti urat, dar la cat sunt de batjocoriti si denigrati profesorii in Romania, acel cuvant urat adauga si mai multa lipsa de respect la adresa lor.
      Cred ca aveti si dv parinti/bunici ajunsi la varstele bolilor si neputintei, ale slabiciunilor omenesti si sper ca nu vorbiti despre ei cu lipsa de respect.
      Din pacate acesti oameni sunt de multe ori fortati de imprejurari sa ramana la catedra dupa varsta de pensionare, pana …”la groapa,” de SARACIA si pensia de mizerie “asigurata” profesorilor de catre statul roman; dupa salariul de mizerie “oferit” profesorilor pe parcursul a 40-45 de ani de viata la catedra.

      Da, ar vrea si ei sa joace sah in parc, sa mearga la munte, la mare, in excursii (ca alti pensionari) sau macar sa-si vada de sanatate dupa 55/60 de ani, dar pensiile nu le sunt asa de “bune” cum credeti dv.

    2. Sunt profesor de matematică,pensionar din 2019.Am fost profesor titular 43 de ani la acelasi liceu la care am fost repartizat la terminarea facultății.In acest liceu mi-am cunoscut soția,in acest liceu au invatat cei doi copii ai mei(care au ramas in țară si sunt bine realizați profesional),in acest liceu m-am format in multe privinte eu insumi ca om,deci este un liceu care mi-a fost un fel de a doua casă.Am ieșit la pensie cu sentimentul datoriei implinite cu toata onestitatea de care am fost capabil.Au urmat trei ani care au fost,cu exceptia copilariei si a adolescentei,cei mai linistiti ani din viață.In toamna anului 2022,in ultima zi de vacanță,unul din titulari a plecat,iar directorii au fost pusi în situația de a rezolva urgent problema.M-au apelat,am inteles si am acceptat.Am pensie multumitoare,nu aveam nevoie de bani,dar tin foarte mult la acest liceu si asa am acceptat.S-a terminat anul,ne-am luat la revedere si cu asta credeam ca am incheiat definitiv cu scoala.Peste vară alti doi profesori au plecat in pensie inainte de limita de vârstă,deci fara drept de a preda.Toamna,cu cateva zile inainte de inceputul scolii,o alta profesoara a plecat in alt domeniu(pentru un salar mai bun!) si iarasi s-a intrat in aceeasi dificultate.Venisera doua profesoare,dar una din clasele cele mai bune ramasese descoperita.Era o clasă de a XI-a, în profil real,specializarea mate-info,cea mai buna din oras.Iar au apelat la mine.Ce ati fi facut in locul meu?Refuzati?Astă toamnă am mers în continuare,pentru ca erau in clasa a XII-a si nu era bine să schimbe din nou profesorul.Acum judecați cinstit!Ce era să facă un “bășinos” de 71 de ani ca mine,care va purta scoala asta in suflet până in pragul gropii?Puteam sa-mi vad linistit de pensie si sa nu-mi mai pese?P.S.Situatii analoge cu ceea ce v-am scris sunt multe!In general “basinosii” nu i-au locul tinerilor,ci tinerii nu se prea inghesuie să ne ia locul!

      1. Iau se scrie legat. E clar ca nu mai este indicat sa ramai in invatamant daca pana si ortografia a uitat-o. Ia mai lasa-ma cu lacrimogenele astea. Si eu sunt profesor. Am 38 de ani. De-as fi in situatia ta(Oh, ce n-as da sa fiu deja la pensie), as fugi mancand pamantul. In putinul timp pana la “groapa” cum ii spui, mi-as dragali nepotii, as vedea lumea prin vacante, mi-as alina bolile si durerile batranetii pe la bai si statiuni, m-as plimba, as citi, m-as distra pe la diverse petreceri din viata. Nu mi se ridica statuie in fata scolii ca am raspuns eu pozitiv la pocnetul din deget al nu stiu carui director pus poilitic disperat de pe post. Sa-si caute oameni sau sa ceara ISJ-ului sa-i rezolve problema, ca tor freaca menta si pe noi la cap.

  19. Speranța de viață in Romania este de 71 de ani .Este bine așa ,moare la catedră ! Nu sunteți sănătoși la cap ,clar asta !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învățământ profesional: Meserii.ro – platformă digitală care face legătura între elevi, școlile profesionale și cererea de pe piața muncii

  Organizaţia neguvernamentală CivicNet pune la dispoziția elevilor interesați de învățământul profesional și dual platforma Meserii.ro, o “harta interactivă a învăţământului profesional şi tehnic din România”, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul