Din 4.000 de microbuze şcolare controlate, peste 500 nu aveau ITP sau RCA, iar 31 de şoferi nu aveau atestat, anunţă Poliţia

489 de vizualizări
De la sfârșitul lunii august, poliţiştii rutieri din țară au controlat 4.236 de autovehicule destinate transportului de elevi, potrivit unui comunicat. Dintre ele, 291 aveau termenul de valabilitate al inspecției tehnice periodice expirat, iar 268 nu aveau asigurare de răspundere civilă auto încheiată.

Potrivit comunicatului, maşinile nu au fost retrase din circulaţie, aşa cum s-ar fi întâmplat în cazul unui microbuz normal, ci “conducătorilor auto și coordonatorilor activității de transport le-a fost atrasă atenția ca autovehiculele destinate transportului școlar la care au fost constatate deficiențe să nu fie utilizate”, arată Poliţia în comunicat.

Alături de poliții rutieri au fost și colegii de la prevenire. 4.000 de conducători auto și 1.981 de coordonatori de transport au fost verificați și instruiți, iar în urma verificărilor, au fost identificați 31 de șoferi ce nu dețineau atestat profesional.

În prima zi de şcoală, pe 9 septembrie, peste 10.000 de polițiști vor fi în misiune, în zona grădiniţelor, şcolilor şi liceelor din toată ţara, pentru un început în siguranță al noului an școlar, potrivit unui alt comunicat.

În anul școlar 2018 – 2019, față de anul școlar precedent, numărul infracțiunilor de furt, lovire sau alte violențe a fost în scădere, mai anunţă oamenii legii.

Măsuri anunţate:

  • fiecare unitate de învăţământ este inclusă în itinerariile de patrulare auto şi pedestre ale poliţiei. Zilnic, polițiștii vor fi în zona şcolilor, la orele la care elevii vin și pleacă de la cursuri, fiind supravegheate traseele lor de deplasare.
  • Poliţiştii de la rutieră aflați în serviciu pe arterele de circulaţie intens tranzitate și din apropierea unităților de învățământ vor asigura fluenţa traficului rutier.
  • Se vor intensifica acțiunile polițiștilor pentru prevenirea absenteismului școlar, pentru a preveni delincvenţa juvenilă şi pentru a combate orice situaţie ce ar putea duce la victimizarea minorilor.

Menționăm că majoritatea faptelor sesizate în anul școlar trecut (91,41%) au avut loc în incinta unităților de învățământ, restul în zona adiacentă acestora. În 2018 – 2019, comparativ cu anul școlar precedent, numărul infracțiunilor sesizate în incinta unităților de învățământ a scăzut cu 2,15%, iar cel al infracțiunilor sesizate în zona adiacentă, cu 6,5%.

Faptele sesizate prezintă cu precădere un pericol social redus, trei sferturi dintre acestea reprezentând furturi (al căror număr a scăzut cu 8,34%) și loviri sau alte violențe (în scădere cu 2,22%).

FOTO: Direcția Generală de Poliție a Municipiului București


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Uniunea Sindicatelor Europene din Educație, cu 11 milioane de profesori și angajați printre membri, le scrie premierului Ciucă și Ligiei Deca, în semn de solidaritate cu profesorii din România: Guvernul trebuie să asigure salarii mai mari și condiții de muncă mai bune și mai incluzive pentru a atrage și a păstra profesori calificați și pasionați

Uniunea Sindicatelor Europene din Educație – ETUCE, transmite o scrisoare către premierul României, Nicolae Ciucă, ministra Educației, Ligia Deca și către liderii sindicatelor reprezentative din Învățământ, pentru a se declara…
Vezi articolul

Spațiile în care învață elevii relocați din peste 900 de școli încă sunt verificate de inspectorii sanitari. Controalele au început în prima zi de școală și durează până pe 20 septembrie, potrivit Ministerului Sănătății

Încă nu s-au finalizat verificările inspectorilor sanitari în spațiile în care învăța mii de elevi relocați din cauza lucrărilor de reabilitare sau renovare. Controalele au început în prima zi de…
Vezi articolul
Daniel Funeriu, Vasile Dincu, Mihaela Nabar si Dacian Dolean la Conferinta Reforma digitala a educatiei, marti 8 iunie

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Daniel Funeriu, Vasile Dîncu, Mihaela Nabăr și Dacian Dolean discută marți, 8 iunie, de la 16:50, despre reforma digitală în educație, îngrijorări sociologice, digitalizarea școlii de la sat și exemple de bune-practici din SUA

Ce rezultate ar fi întors școala românească, dacă reforma digitală începea în 2011? Care sunt paradoxurile digitalizării forțate a educației și îngrijorările din perspectiva sociologului? Cum arată un conținut educațional…
Vezi articolul