Ministra Educației, Ligia Deca a spus că examenele din cadrul Bacalaureatului, din proiectul legilor Educației, nu vor fi dificile: “Vor fi concepute în așa fel încât să nu fie nevoie de nu știu ce pregătire suplimentară pentru a putea să promovezi cu o notă decentă”, a explicat oficialul la Interviurile Digi24.ro.
Întrebată despre meditațiile pe care le plătesc părinții pentru a-și pregăti copiii să ia examenele de la Bacalaureat, Ligia Deca a spus că “dacă nivelul de la clasă este suficient, nu este nevoie de pregătire suficientă”, precizând și că ministerul va schimba și modalitatea de formare a profesorilor.
“Aceste pregătiri suplimentare nu cred că sunt necesare atunci când nivelul de la clasă este suficient. Aceste examene vor fi concepute în așa fel încât să nu fie nevoie de nu știu ce pregătire suplimentară pentru a putea să promovezi cu o notă decentă. De aceea eu cred că nu trebuie să renunțăm în atestă potențialul sau potrivirea cu un profil. Vă întreb un lucru: dacă un elev merge pe varianta matematică-fizică intensiv și are 10-12 ore de matematică și științe pe săptămână, nu ar fi bine să vedem întâi dacă acel copil are dorința, potențialul, capacitatea de a merge pe o asemenea filială de liceu înainte să-l trimitem pe un asemenea profil?
Moderator: Întrebarea este de ce acum elevul care are 10-12 ore de matematică are nevoie de meditații pentru a putea lua Bacalaureatul cu notă mai mare de 7?
Ligia Deca: Oare are nevoie de meditații? Eu cred că soluția aici este investiția în creșterea (…) corpul profesoral va avea alte criterii de intrare în profesie”.
Amintim, potrivit proiectelor legilor Educației, puse în dezbatere publică pe 27 februarie,
Bacalaureatul va avea tot atâtea probe scrise ca acum, în sesiunea de vară/toamnă, iar cele de competențe și o probă complementară vor putea fi date în timpul clasei a XII-a.
Elevii de clasa a XII-a vor susține două probe lingvistice: la limba străină 1 și limba străină 2. La profilul uman, proba complementară va fi susținută la matematică sau științele ale naturii. Elevii de la real vor alege una dintre disciplinele: istorie, logică, filozofie, psihologie, după cum a spus Ligia Deca în conferința de presă de luni, 27 februarie, în care a prezentat proiectele de legi ale Educației. De exemplu, la proba complementară, un elev de la profilul uman ar trebui să poată calcula cât înseamnă o dobândă sau să înțeleagă care împrumut este mai avantajos pentru un tânăr, spune Ligia Deca.
Schimbările ar urma să se aplice elevilor care în anul școlar 2024-2025 vor intra în clasa a IX-a și vor da Bacalaureatul în vara anului 2027, dacă proiectele legilor vor fi aprobate până în toamna acestui an.
Citește și:
Bacalaureatul va avea tot atâtea probe scrise ca acum, în sesiunea de vară/toamnă, iar cele de competențe și o probă complementară vor putea fi date în timpul clasei a XII-a – proiectul legii învățământului preuniversitar
Ce vor primi la Bac elevii de la uman, pentru proba scrisă de competențe de bază la Matematică, prevăzută în proiectul legii Educației? Ministrul Deca: Ar trebui să poată calcula cât înseamnă o dobândă sau să înțeleagă care împrumut este mai avantajos pentru un tânăr
Fostul ministru Funeriu, despre legile promovate de ministra Deca: Merge mult pe soft skills, nu așază educația pe o cale corectă, nu propune o educație bazată pe exigență / O admitere separată la liceu este o greșeală
10 comments
Sunt elev in clasa a 12-a in Bucuresti si anul asta dau bacul. Eu am avut norocul de a avea profesori care chiar isi iau in serios materia si predau in asa fel incat toata clasa, toti cei 30 de copii pot intelege si intelegel. (sunt la real vorbesc de infromatica, matematica si lb. Romana)
Din acest motiv as putea lua note decente la bac(pt mine nota decenta inseamna 7-7.50)
Problema e ca daca vrei sa intri la o facultate buna nu ai cum fara meditatii.
A si apropo, niciun profil nu are mai mult de 6 ore pe săptămână dintr-o singura materie…
Am vazur ca s-a pomenit de economie si cred ca ar fi bine sa ma plang si de aceasta materie in caz de orice. Materia la economie(sau cel putin ce mi s-a predat mie la profil real) nu te invata absolut nimic despre lumea reala. Faci probleme ipotetice si inutile cu calcule, recunosc, simple. Nu se pomeneste dobanda, comisionul, împrumutul, nimic legat de banci etc.
Ca sa inchei, nu cred ca peoblema e in investitia in corpul profesoral. Nu e vina profesorilor niciodata. (la fel cu un copil, daca se poarta urat e vina parintelui care nu l-a educat bine). Sistemul ar trebui sa fie mai strict cu inspectiile si sa existe si niste teste periodice pentru profesori. Pe care sa le evaluam noi elevii. Si care sa fie examinate si de inspectorat. (Daca un profesor nu trece testele acelea sa fie schimbat, sunt sigur ca se poate face asa ceca daca s-ar vrea)
In fine, sper ca frazele mele cu paranteze nu creeaza confuzie doamnei inspector care vad ca se da mare cu jocuri de cuvinte, cand habar nu are despre ce e vorba…
Nu stiu daca o sa citeasca cineva important acest mesaj, dar incerc si eu. (scuze pt lipsa de virgule sau eventuale greseli)
Era bine in acest caz sa fie două examene la final de a 12 a:Bacalaureatul acesta ușor și examenul de maturitate,de ultimul neputând să se treacă așa de ușor,că gașca prin apă…
Nu exista 10 ore de matematica! Sunt maxim 4 la orice profil.
De meditatii este nevoie dintr+un singur motiv: PREA MULTI ELEVI IN CLASE!! Poti sa formezi/deformezi cum vrei profesorii, cum sa te asiguri ca toti cei 30 au inteles tot? Numai cat le verifici tema, trece ora si nici nu termini.
Habar nu aveti pe ce lume traiti!
Sau daca elevul chiuleste si aduce scutiri false? Iar e vinovat profesorul!
Repet, habar nu aveti ce se intampla in sistem!
Voi luati elevul ca pe un robotel pe care profesorul il invarte cu o cheita si gata, trebuie sa stie!
Cu totul de acord!
Ministra a vrust sa spuna mate + stiinte. Habar nu are despre ce vorbeste.
Un simulacru de examen va ajunge prin urmare bacalaureatul, se vor crea “conditii” de a se trece ușor examenul mai ales la giganticele licee tehnologice, unde nivelul la invatatura este, de regula, unul foarte slab (sunt licee unde nu a trecut nimeni bacalaureatul). Cum se vor crea aceste condiții la care favorizează dumnealor referire? Scăzând nivelul de dificultate al examenului, eliminând anul suplimentar de pregătire, în loc sa se reființeze școlile profesionale unde se putea invata o meserie. Se merge pe ideea ca toată lumea sa ia acest examen, sa facă astfel liceele tehnologice atractive, indiferent de cât se învață. Asa se întâmplă când interesele sunt altele decât educationale, dar sunt acoperite cu cuvinte frumoase, cum altfel. Din păcate schimbările nu servesc tinerilor care vor sa învețe o meserie, vor termina liceul și nu vor avea decât o hârtie, care nu va folosi pe piața muncii. După părerea mea, ar trebui desființate jumătate din liceele tehnologice și canalizate resursele către școlile profesionale. Altfel, totul va arata frumos doar pe hârtie, realitatea va fi, cum este deja, alta.
Corpul profesoral este un corp mizerabil,la clasa ioc scoala dar sa vezi ce buni sunt cand le platesti de la 100 in sus pe ora de meditatie asa ca sa ne mai lase ipocrita asta cu legile dulapului ca ale ei nu sunt sigur.
“Schimbările ar urma să se aplice elevilor care în anul școlar 2023-2024 vor intra în clasa a V-a și vor da Bacalaureatul în vara anului 2027, dacă proiectele legilor vor fi aprobate până în toamna acestui an.”
… vor termina gimnaziul si liceul comasat in 4 ani…?
>> când nivelul de la clasă este suficient
>> Oare are de meditații?
>> Eu cred că soluția aici este investiția în creșterea (…)corpul profesoral va avea alte criterii de intrare în profesie”.
Salata asta de cuvinte a doamnei doctor bate spre patologic.
>> înainte să-l trimitem pe un asemenea profil
Ce vrea sa faca asta? Sa-i verifice mostenirea genetica? Cine il trimite?
corect!