Digitalizarea Educației: Dosar din carton cu șină, cu opis și cu toate hârtiile așezate în ordine, cu depunere fizică la secretariat, cerute de Inspectoratul Școlar Ialomița profesorilor care vor să-și echivaleze studiile

14.111 vizualizări
Foto: © Nataliya Lukhanina | Dreamstime.com
O adresă a Inspectoratului Școlar Județean Ialomița către unitățile de învățământ din județ arată cum, în teritoriu, rămâne esențial dosarul din carton cu șină, în pofida tuturor discursurilor rostite de autorități cu privire la digitalizarea sistemului. Pentru că o metodologie nu prevede clar că niște documente pot fi depuse și online, IȘJ cere dosar de carton cu șină, care să includă opis și numeroase documente – marea lor majoritate copii, nu originale – puse într-o anumită ordine.

Prin documentul respectiv, transmis săptămâna aceasta școlilor din Ialomița, Inspectoratul descrie ce trebuie să facă profesorii are vor echivalarea studiilor, conform cu Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învățământului universitar de scurtă durată cu ciclul I de studii universitare de licență.

Adresa IȘJ nu menționează posibilitatea de depunere online a documentelor, care sunt în principal copii după alte documente. Se precizează, însă, că aceștia trebuie să întocmească un “dosar din carton cu șină” care să includă toate documentele. Numele obiectului simbol al birocrației este și scris cu litere îngroșate, semn că este foarte important în comunicarea inspectoratului.

Singurele documente “în original” sunt o cerere tip și două adeverințe care trebuie eliberate oricum de conducerea unității de învățământ unde se depune dosarul. Pe lângă acestea, numai copii – de la cele după buletin, la cele după avize și atestate.

Plus un opis care să le listeze pe toate.

Dosarul trebuie depus la secretariatul școlii, hârtiile trebuie certificate “conform cu originalul” de către director, cu semnătură și ștampilă, iar directorul trebuie să îl depună la Inspectorat cu toate “documentele așezate în ordinea de mai sus” – anume ordinea listării din adresa IȘJ.

Metodologia de echivalare menționează doar depunerea și înregistrarea dosarelor la Inspectorate, nu și posibilitatea ca acest lucru să se facă online, conform practicilor de dinaintea mobilizării pentru digitalizare, determinate de pandemie.

Foto: © Nataliya Lukhanina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. Si in Galati, corespondenta se rezolva la intrare fiind o masa, iar gardianul rezolva toata corespondenta. Lasi si primesti de la mapa. In scoli, stam 8 (OPT) ore, program normal, ajungem in autobuze pline cu calatori si lucram, cu parintii, nu s-a auzit de telemunca macar 1-2 ore, etc.

  2. Anul trecut am intrebat daca le pot trimite via eml-mail actele pentru dosarul in vederea sustinerii examenului de Titularizare. Mi au raspuns ca nu, sa il depun fizic, ca sa nu se piarda acte din el. Say what?! 🙄

    1. Abia am încheiat cursul CRED, online, evident. Am făcut portofoliul, l-am postat pe platformă și…surpriză! Trebuie să îl și tipărim și să îl ducem la inspectorat. De ce, nu îmi explic. Poate nu are vreun evaluator calculator, sărmanul, și nu are acces la portofolii.

  3. Digitalizare in invatamant?😂Nuuu, hârtii multeee, aceleasi cerute pe orizontala, verticala si oblic sau mă rog, listate landscape si portret.Hârtii tocate, multe!

  4. Oricum acesta echivalare este un,,fake” ca tot ce inseamna invatamantul in România.Exemplu un cadru didactic este absolvent de colegiu de 3 ani cu o anumita specializare si este incadrat la plata cu studii superioare de scurta durata , dupa isi face un dosar cu documentele de identitate cu adeverinte de la cursuri absolvite ,,fara continut si valoare”,grade didactice obtinute cu inspectii ,,cu mese” si dupa
    intocmirea acestui dosar,fara niciun efort echivalarea este gata ,obtin o super oferta .Sunt incadrati ca profesori cu studii superioare de lunga durata si creste fara efort intelectual salariul in medie cu 20-25%.Asta este invatamantul din tara pentru profesori.Propunere de super oferta si pentru elevi nu doar pentru ,,profii” lor ,sa facem asa cu elevii nu promoveaza examenele,dar dupa completarea unui dosar sa primeasca orice calificare.Sunt profesori care sunt absolventi de specializari la doua colegii la fara frecventa exemplu institutori engleza si ,,poc” devin profesori invatamant primar si profesor limba engleza cu studii superioare de lunga durata, dobândesc doar prin ,,diplome-hârtii” 3- 4 specializari si pot fi la alegere doar dupa depunerea dosarului de echivalare, profi de matematica,biologie,prof.inv.primar-invatatoare,prof.inv.prescolar-educatoare,limbi straine orice se doreste.

  5. Și în București și peste tot, în învățământ, pentru orice schimbare de statut, nivel profesional, sau pentru admiterea la Concursul Național de Titularizare, încă s-a cerut, a contat dosarul cu șină. De asemenea, ani întregi, aceleași acte se depun ca și cum ele nu ar exista deja în Sistemul digital. În timp ce educația “on line” tinde să devină obligatorie, sistemul administrativ rămâne întreținut artificial în hârțogăraie care nu înseamnă pentru profesori decât timp pierdut, stress și o umilință mai mult.

  6. Si am ajuns din nou sa citim in articol pleonasmul “marea majoritate”. Oare de ce nu putem scapa de el , sa nu-l mai auzim la televizor (din gura reporterilor) in ziare (din mana ziaristilor) despre care se presupune (gresit in acest caz) ca stapanesc limba romana la perfectie.
    Definitia pleonasmului din DEX se explica, nu articole scrise de te miri cine ca sa-si acopere rusinea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel Funeriu: Ce e de făcut? Toți în stradă, să preluăm ștafeta de la profesori care astfel s-ar putea întoarce la clasă, fără însă a ierta mizerabilul binom președinte-guvern. Apoi identificat viitorul președinte al României care să fie un adevărat reformist al educației

„Atât timp cât societatea, în ansamblul ei, nu se „aprinde” pe tema educației, pot să aloce 70% din PIB pe educație, puteți să-l puneți pe Einstein al educației ministru, dar…
Vezi articolul

Lista celor 57 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2024-2025, publicată în Monitorul Oficial. Cei mai mulți studenți care pot deveni profesori – la Babeș-Bolyai, Universitatea din București și „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

57 de universități vor organiza în anul universitar 2024-2025  programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), potrivit unui ordin publicat…
Vezi articolul