Dezbaterile de formă pe legile educației, expuse chiar de ministrul Cîmpeanu. Doar puțin peste 50 de propuneri din cele aproape 1.500 înregistrate în perioada de consultare ar fi fost posibil desprinse în timpul celor 75 de întâlniri din calendarul prezentat de oficial

1.497 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Ministerul Educației a înregistrat în total, până pe 25 august, în urma perioadei de consultări publice pe proiectele de legi ale educației, 1.486 de seturi de propuneri de schimbare a legii, ce reunesc peste 9.000 de amendamente, a anunțat ministrul Sorin Cîmpeanu în conferința de presă de joi. Dar, în momentul în care a precizat cum s-au înregistrat aceste seturi de propuneri, el nu a menționat în niciun fel cele 75 de evenimente pe care instituția spune că le-a organizat în perioada de consultări. Iar un calcul pe baza cifrelor furnizate în privința modalităților de înregistrare arată că, în baza dezbaterilor, ar fi putut fi înregistrate cel mult câteva zeci de seturi de propuneri ca rezultat direct al discuțiilor, considerabil mai puține decât totalul evenimentelor menționate.

Astfel, în conferința de presă, ministrul a precizat că seturile de propuneri au fost înregistrate pe trei căi: pe adresa de e-mail dedicată (vasta majoritate), câteva zeci prin registratură, și tot câteva zeci prin înregistrare la cabinet ministru. El a furnizat aceste date în momentul în care a fost întrebat de Edupedu.ro despre înregistrarea scrisorii deschise semnate de 100 de intelectuali, lăsând de înțeles că aceasta a fost înregistrată la cabinet ministru.

Cum a spus ministrul că s-au înregistrat, la minister, propunerile de schimbare a legii – cele trei căi oficiale:
  • “Căile pe care au fost aceste 1.486 de seturi de propuneri sunt trei. Circa 1.357, dacă nu mă înșel, sunt venite pe adresa de mail consultare.legiaeducatiei@edu.gov.ro. Cam 74, dacă nu mă înșel, sunt venite prin registratură. Sunt, de asemenea, diferența, înregistrate direct la cabinet ministru. Direct la cabinet ministru înseamnă și că ministrul a văzut o scrisoare deschisă (n. red. – trimitere la scrisoarea celor 100 de intelectuali) și a solicitat înregistrare la cabinet ministru. Toate aceste numere, într-un stat român bazat pe reguli, să știți că au înregistrare oficială, care nu poate fi pusă în niciun fel la îndoială.”

“Diferența”, adică seturile înregistrate direct la cabinetul ministrului, ar însemna 55 de seturi propuneri. Unul dintre ele este, din declarațiile ministrului, scrisoarea deschisă, însemnând că rămân 54 de seturi de propuneri printre care la cabinet ar fi putut să se fi înregistrat și schimbări cerute în dezbaterile publice, așa cum s-a întâmplat și cu scrisoarea deschisă.

Acest total de 54 de seturi reprezintă 3,6% din totalul de 1.486 seturi de propuneri. Dacă, calculând în baza extremelor, toate ar fi fost înregistrate în baza măsurilor propuse în cadrul evenimentelor organizate, ar însemna că, în cadrul celor 75 de conferințe și întâlniri, s-ar fi înregistrat în medie 0,72 seturi de propuneri / eveniment.

  • Ministrul nu a menționat sub niciun fel, ca mijloc direct de înregistrare a unor propuneri de schimbare a legii, evenimentele organizate în iulie-august. El nu a precizat nici forma în care au fost înregistrate, procedural, măsuri agreate oficial după discuții cu unii participanți la consultări – vezi, de exemplu, cele anunțate după discuțiile cu sindicatele, aproape de finalul perioadei de consultări.

Dezbaterile au fost deschise oficial în data de 13 iulie și s-au încheiat în data de 24 august. Potrivit ministrului Cîmpeanu, au fost “43 de zile de dezbateri, 75 de acțiuni organizate în aceste 43 de zile”.

Datele oferite de ministru, în conferința de presă, privind totalul seturilor de propuneri și al amendamentelor:

  • “În momentul în care am coborât, acum 10 minute, avem înregistrate 1.486 de seturi de propuneri. În câteva minute vom finaliza procesul, probabil vom avea în jur de 1.500 de seturi de propuneri de îmbunătățire a pachetului legislativ România Educată, înțelegându-se prin asta Legea învățământului preuniversitar și Legea învățământului superior. Cele 1486 de seturi de propuneri totalizează mai mult de 9.000 de amendamente propuse, repet, până astăzi, 25 august, ora 16:00.”
Cele 75 de evenimente organizate în 43 de zile de consultări publice au inclus:
  • întâlniri la minister cu sindicatele, organizații ale elevilor lși studenților, profesorilor și părinților, cu diverse alte organizații interesate de legile educației, cu liderii universitari.
  • Au fost, de asemenea, și multe alte evenimente organizate în alte locuri din București și din țară, precum și evenimente organizate de partid (PNL) – vezi un exemplu aici altul aici.
  • Inclusiv un interviu TV – în care ministrul a fost întrebat “cum să facem ca plagiatele să nu mai poată fi folosite în scopuri politice, cum s-a întâmplat în cazul domnului premier Ciucă?” – a fost prezentat drept dezbatere, după cum Edupedu.ro a semnalat aici.
  • Ultimele două dezbateri s-au desfășurat online, cu participarea oricui dorea, în zilele de 23 și 24 august (detalii din ultima dezbatere).
Citește și:
Cazul Forumului Educației de la Iași: Cum a bifat ministrul Cîmpeanu, pe linie de partid, două “dezbateri” din ținta de 50 prin care urmărește să legitimeze, ca amplă “consultare publică”, proiectele de legi ale educației
Emisiunea TVR în care a fost întrebat “cum să facem ca plagiatele să nu mai poată fi folosite în scopuri politice, cum s-a întâmplat în cazul domnului premier Ciucă?” – contorizată de ministrul Cîmpeanu drept una dintre dezbaterile pentru legile educației

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cât de realizabile sunt promisiunile lui Trump de a schimba curriculumul în școlile americane? Descentralizarea îl va împiedica să facă prea multe, spun unii experți / Alții atrag atenția că respectarea regulilor nu e punctul forte al primului inculpat ales președinte al SUA

Promisiunile făcute de președintele ales al SUA, Donald Trump, în campania electorală, cu privire la sistarea fondurilor federale pentru școlile care promovează teme cu care conservatorii, mai ales cei radicali,…
Vezi articolul

Elevii români încep să învețe competențe digitale la școală mult mai târziu decât majoritatea colegilor europeni, în special ca materie separată, în locul predării transcurriculare – raport

România se numără printre puținele țări europene unde școala începe să predea competențe digitale începând din clasa a V-a, în timp ce majoritatea sistemelor de învățământ introduc predare de profil…
Vezi articolul

Miza blocării doctoratelor de la publicare – Finanţări de peste 240 milioane de lei pe an, indemnizaţie de 50% din salariul minim brut pe lună / Plus: restituirea banilor în instanță, dacă sporul este primit în urma unui doctorat plagiat

Universităţile au primit în anul 2018 finanţări pentru granturi doctorale de peste 240 milioane de lei, potrivit raportului Consiliului pentru Finanţarea Învăţământului Superior (CNFIS). Publicarea tuturor tezelor de doctorat, anunțată…
Vezi articolul

Recorduri de înscrieri la admitere au fost anunțate anul acesta de mai multe universități din țară / Psihologia, studiile economice, medicina și IT&C, cele mai căutate domenii

Universitatea din București, Academia de Studii Economice sau Universitatea Transilvania din Brașov se numără printre instituțiile de învățământ superior care au anunțat, în ultima săptămână, recorduri de înscrieri la admitere,…
Vezi articolul