Dezbateri în Anglia: Numărul de locuri la programele de studii cu abandon universitar mare și după care puțini absolvenți se angajează ar trebui să fie limitate, propune Guvernul

2.834 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Programele de studii de la universitățile din Anglia, pe parcursul cărora mulți studenți renunță și care nu îi ajută pe absolvenți să își găsească un loc de muncă în timp eficient, vor avea un număr limitat de locuri și vor dispărea în timp, după cum propune Guvernul englez, care menționează de cursurile „de slabă calitate”, potrivit BBC.

Noile planuri ale Executivului înseamnă că universitățile din Marea Britanie ar putea fi limitarea în ceea ce privește admiterea de studenți la cursurile de slabă calitate, conform sursei citate. Miniștrii vor cere autorității independente de reglementare, Oficiul pentru Studenți (OfS), să limiteze numărul de studenți la cursurile care nu au “rezultate bune”.

  • Ministrul Educației, Robert Halfon, a declarat că impunerea de restricții ar încuraja universitățile să îmbunătățească calitatea cursurilor.

Premierul Rishi Sunak a declarat că „Marea Britanie găzduiește unele dintre cele mai bune universități din lume, iar studiile pentru o diplomă pot fi extrem de satisfăcătoare. Dar prea multor tineri le este vândut un vis fals și ajung să urmeze un program de proastă calitate pe cheltuiala contribuabililor, care nu oferă perspectiva unui loc de muncă decent la finalul acestuia”.

În același timp, Sunak a spus că „nu ai nevoie de o facultate ca să reușești în viață”.

Este însă neclar „care sunt aceste cursuri de proastă calitate? Sunt unele materii mai susceptibile de a avea rate ridicate de abandon decât altele?”, notează BBC. Departamentul pentru Educație nu poate indica ce cursuri ar fi expuse riscului de a avea limite de recrutare pentru că acest lucru ar trebui să fie determinat de OfS.

Dar acest lucru ridică o altă întrebare, conform sursei citate: Dacă unele cursuri sunt de o calitate atât de slabă, de ce să nu le eliminăm în întregime? Potrivit OfS, aproape 3 din 10 absolvenți de facultate din Anglia nu merg spre locuri de muncă care presupun studii superioare (n. red. în domeniul lor) sau spre studii aprofundate la puțin peste un an de la absolvire, mai scrie BBC.


4 comments
  1. De când a devenit facultatea/universitatea simplu furnizor de forță de muncă?!

    Sigur că cei mai mulți merg la o facultate pentru ca ulterior să se angajeze în domeniul pe care l-au studiat. Dar scopul educației nu este formarea forței de muncă, ci dezvoltarea umană. Cei care aleg un domeniu fără multe locuri de muncă alocate își asumă alegerea, pentru că doresc să studieze acel domeniu și nu cele care sunt ”pentru meserii”.

    Se împinge spre extrem educația de nivel universitar. Dacă n-avem nevoie de minți ”luminate”, de savanți și teoreticieni, hai să nu ne mai încurcăm deloc cu universitatea, și să dezvoltăm doar învățământul profesional. Am rezolvat cu locurile de muncă!

    Ce număr de locuri la astfel de profiluri ar trebui alocat, nu e problema mea. Universitatea/facultatea are un consiliu și un conducător ales, ei să decidă. Dar nu putem pur și simplu închide toate domeniile pentru că ”nu se caută acum”. Poate se vor căuta în 10 ani de acum înainte, cine va mai fi format pentru respectivul domeniu? Universitățile trebuie să planifice pe termen lung și foarte lung, nu de pe azi pe mâine.

    1. La ei asa este structurat sistemul universitar.Si când aplici îți spune câte șanse ai de angajare,câți dintre studenții lor cu acea specializare si-au găsit de lucru în anul anterior,acum doi ani etc.Iti oferă date și perspective reale.

    2. Aveti perfecta dreptate. Vina, daca poate fi folosit un astfel de termen, este a ministerelor eductiei de pana acum care nu au fost in stare sa realizeze strategii cu obiective clare, bazate de prognoze elaborate de structurile de personal, pentru identificarea profesiilor si a nivelurilor de calificare. Astfel, lasate in voia sortii, toate universitatile au apelat la metode de ajutor social pentru cadrele didactice si la o ampla vanatoare de studenti, sabotandu-se reciproc. Invatamantul universitar ar trebui organizat pe prognoze medii si lungi, asa cum fac toti antreprenorii de succes. Pe termen scurt, calificarile pot fi obtinute prin cursuri de formare… Dar de ce simplu cand se poate complicat. A se vedea Top Shanghai 2023 unde Romania nu mai are nicio universitate in top 1000…

  2. O analiză foarte bună! În România se întâmplă fix opusul, sunt fraieriți din anul I că vor lucra în domeniu, dar upsi, ca să vezi, nu se caută în România. Este un cerc destul de vicios în acest sens. În România cel puțin nu văd o rezolvare a acestei probleme. Și se tot forma cohortele de viitori șomeri. Ceea ce se caută în momentul de față pe piața muncii pe aici este… IT, medicina, construcții, media și cam atât… În rest munci necalificate sau absolvenți de Spiru intrați în învățământ pe pile, cunostiinte și relații…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Hărți comparative cu notele de la Titularizare 2021. Cele mai multe note sub 5, în județul Tulcea / În Sectorul 2 al Capitalei, promovare 100%. 15 persoane care doreau să se angajeze profesori în sistemul de învățământ au luat nota 1

Județul cu cel mai mare procent de note sub 5 la concursul pentru angajare în sistemul de învățământ (Titularizare 2021) este Tulcea (36,8%), urmat de Călărași (34,8%) și Mehedinți (28,3%),…
Vezi articolul

Ligia Deca: Fiecare școală ar trebui să aibă dotări noi în clase, în laboratoare, în atelierele de practică, sălile de sport, ba chiar și în cabinetele de consiliere școlară în acest an. Este un an de vârf

În acest an vor fi cele mai mari investiții în școlile din România, potrivit declarațiilor făcute de ministrul Educației, Ligia Deca, la Bistrița, săptămâna trecută. Ministrul a spus că până…
Vezi articolul

Burse de excelență olimpică 2024-2025. Elevii cu premii la olimpiade naționale și competiții internaționale pot primi până la 3.700 de lei pe lună, dacă nu au mai mult de 10 absențe nemotivate – criterii de acordare

Elevii cu premii la olimpiadele și concursurile naționale și internaționale pot primi burse de excelență olimpică de până la 3.700 de lei pe lună, potrivit noilor reguli de acordarea burselor…
Vezi articolul

O nouă lege pentru universități în Spania: angajament de creștere a bugetului la 1% din PIB, sprijin pentru diversitate și egalitate, măsuri pentru evaluarea profesorilor și pentru reducerea masivă a personalului temporar

Creșterea finanțării învățământului superior, o scădere masivă a numărului de cadre didactice aflate temporar pe post și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru profesori, cu măsuri care să sprijine egalitatea și…
Vezi articolul