Dezbatere G4Media și World Vision Romania, vineri, 27 septembrie: „Educație incluzivă și oportunități reale. Prioritățile UE în următorii ani – Ce ar trebui făcut?”

112 vizualizări
Foto: G4Media.ro
G4Media în parteneriat cu World Vision România organizează vineri, 27 septembrie, între orele 10:00 – 12:00 o masă rotundă despre situația actuală și ce perspective se conturează ca inițiative naționale și la nivelul UE în domeniul oportunităților la care au acces copiii și tinerii defavorizați.

România încă se prezintă în statisticile europene cu rezultate dintre cele mai slabe în privința condițiilor sociale și materiale ale unei părți semnificative de copii și tineri, ceea ce are impact asupra performanțelor școlare și profesionale ale acestora. 

Cum putem crește șansele copiilor și adolescenților din medii defavorizate la oportunitățile oferite de o societate modernă, la educație și carieră profesională în țară și în Uniunea Europeană? 

Despre politicile actuale naționale, politicile europene care sunt în implementare și prioritățile conturate pentru europarlamentarii nou aleși și pentru noua Comisie Europeană vom discuta vineri, 27 septembrie, într-un format tip „masă rotundă” alături de jurnaliști, organizații cu activitate consistentă în domeniu, europarlamentari, instituții competente. 

SPEAKERI: 

  • Mihaela Nabăr, Președinte World Vision Romania 
  • Dan Barna, europarlamentar, USR/Renew 
  • Vasile Dîncu, europarlamentar, PSD/S&D
  • Rareș Achiriloaie, președinte ANPDCA 
  • Gabriel Brezoiu, președinte GEYC (Group of the European Youth for Change)
  • Reprezentanți ai Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision România
  • Mihai Peticilă, co-fondator și redactor-șef Edupedu.ro 
  • Moderator: Cristian Pantazi, redactor-șef G4Media.ro

Teme de discuție:

  • Accesul la educație pentru copiii din medii defavorizate: provocări majore legate de accesul la educație pentru copiii și tinerii proveniți din familii vulnerabile, atât în România, cât și la nivelul UE. Ce măsuri concrete ar trebui implementate pentru a reduce inegalitățile în educație?
  • Rolul UE în susținerea programelor de educație incluzivă: analiza inițiativelor europene, precum Fondul Social European și alte programe care sprijină accesul la educație și formare profesională pentru grupurile defavorizate. Ce se poate îmbunătăți în politica UE pentru următorii ani?
  • Integrarea digitală și accesul la tehnologie în educație: cum poate UE sprijini accesul echitabil la tehnologie, mai ales în contextul educației digitale? Ce soluții există pentru a depăși barierele tehnologice cu care se confruntă copiii din mediile rurale sau dezavantajate?
  • Politici naționale și europene pentru combaterea abandonului școlar: evaluarea strategiilor naționale și europene pentru reducerea abandonului școlar în rândul copiilor vulnerabili. Care sunt soluțiile eficiente pentru a încuraja continuarea studiilor și crearea unor oportunități de carieră pentru acești tineri?
  • Colaborarea dintre autorități, ONG-uri și mediul privat: necesitatea unui parteneriat puternic între sectorul public, organizațiile non-guvernamentale și companiile private pentru a crea programe educaționale durabile și incluzive. Cum pot fi valorificate aceste parteneriate la nivel național și european?

Context. Aproape 20 de milioane de copii din Uniunea Europeană erau expuşi anul trecut riscului de sărăcie şi excluziune socială, România înregistrând cel mai ridicat nivel în rândul ţărilor membre UE, arată datele publicate în luna iulie de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat).

De asemenea, ca răspuns la adoptarea recentă a Strategiei naționale pentru protecția și promovarea drepturilor copilului „Copii protejați, România sigură”- 2023-2027, copiii din Consiliul Consultativ, au cerut autorităţilor, la Guvern, să continue traducerea Strategiei pe un limbaj prietenos cu copiii, precum şi să implice copiii în mod formal în procesul de monitorizare a implementării strategiei. 

 Măsurile propuse în „Garanția pentru copii”, ca parte integrantă a Strategiei naționale pentru protecția și promovarea drepturilor copilului, vor fi corelate cu cele pe care a fost construită Strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului ”Copii protejaţi, România sigură” 2023-2027, adoptată pe 12 octombrie de Executiv. 

  • Copiii îşi cer dreptul la protecție în fața abuzurilor: patru din zece elevi din ciclul gimnazial și liceal nu știu dacă în unitatea lor de învățământ se află un consilier școlar cu care să poată vorbi dacă au nevoie, iar 43% dintre adolescenții de la sate văd în comunitățile lor oameni care sunt violenți și consumă alcool. 
  • Copiii îşi cer dreptul la o educație echitabilă: unu din zece copii din mediul rural nu frecventează nicio instituţie de învăţământ. Totodată, elevii din medii dezavantajate, au aspirații educaționale mai scăzute: 1 din 4 nu se așteaptă să termine învățământul superior. 
  • Copiii îşi cer dreptul la participare: Jumătate dintre copii spun că adulţii din jur nu îi implică atunci când se iau decizii.

Persoanele interesate să participe pot contacta echipa de organizare la emailul evenimente@g4media.ro.

Evenimentul face parte din proiectul co-finanțat  de Uniunea Europeană (Parlamentul European prin DG Communication): „EuroVOT: learning from the crises, shaping the future”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Consens între ministrul Sănătății și al Educației ca elevii din anii terminali să vină în continuare la școală, fizic, chiar dacă localitatea este în scenariul roșu. Sorin Cîmpeanu: Azi se va emite hotărârea CNSU, mâine – ordinul de ministru comun, cel mai probabil

Ministrul Educației anunță că a ajuns la un consens cu ministrul Sănătății pentru ca elevii din anii terminali, clasele a VIII-a și a XII-a, să vină în continuare la școală,…
Vezi articolul

Profesoara și lingvista Rodica Zafiu: Școala n-ar trebui deloc să stimuleze învățatul pe de rost, dictatul de comentarii e o formă de plagiat. Dar este greu, pentru că munca profesorilor ar fi de 10 ori mai grea să dea feedback fiecărui elev

Școala ar trebui să le dea tinerilor curajul să spună ceva valabil, cu propria minte, pentru a descuraja practica învățatului pe de rost de comentarii ori de a descărca referate…
Vezi articolul

130 de elevi din Bistrița-Năsăud au rămas cu situația neîncheiată pentru că nu au mai venit la ore / Aproape jumătate sunt de la școli postliceale și au preferat să se angajeze sau să plece la muncă în străinătate, potrivit Inspectoratului școlar județean

La sfârşitul anului şcolar 2021-2022, numărul elevilor cu media finală neîncheiată era de 319, dar dintre aceştia 193 s-au reînscris pentru continuarea studiilor. Aceștia sunt în risc de abandon școlar:…
Vezi articolul