Deutsche Welle: Ce înseamnă școala online în Germania, țară care observă acum că “a rămas în urmă la capitolul digitalizare” – Miliarde de euro disponibili, dotări încă slabe, profesori insuficient pregătiți

3.673 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Germania, țară care a presat în toamnă ca școala să se desfășoare cât mai mult față în față, dar care acum a fost obligată să treacă la predarea online, pare să rămână în urmă în ceea ce privește învățarea la distanță – la mai bine de nouă luni de la închiderea primelor școli în martie 2020, relatează Deutsche Welle într-un reportaj pe tema învățării în regim digital, în pandemie. Sursa citată arată că în prezent, când școala se face temporar online în cea mai mare parte din țară, se vede că Germania a rămas în urmă la capitolul digitalizare.

DW arată că guvernul federal și executivele landurilor au extins în iulie un pact digital încheiat în condițiile pandemiei, prin care au promis școlilor aproximativ 7 miliarde de euro pentru digitalizare. Dar, potrivit Ninei Brandau, reprezentantă a asociației germane de IT și telecomunicații Bitkom, “este nevoie de timp pentru ca aceste fonduri să ajungă la școli. Este vorba de procese incredibil de birocratice”.

Ce înseamnă școala online în Germania?

Ce înseamnă probleme digitale în Germania? Arată sursa citată:

  • “Înainte de pandemie, în școlile germane existau doar șase computere la zece elevi. Cifrele prezentate în 2018 de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare arată că în alte țări industrializate dotarea era superioară – cu o medie de aproape nouă calculatoare la zece elevi.”
  • Problema dotărilor tehnologice nu este singulară. Nina Brandau: ”Avem nevoie de profesori care să poată utiliza instrumentele digitale și care să poată extrage cu adevărat o valoare educațională adăugată din acestea. Acest lucru necesită mai multe oportunități de formare și o pregătire mai bună a profesorilor, încă din timpul formării acestora. Mai sunt multe de recuperat. O altă problemă este lipsa conexiunilor la internet rapide și fiabile. În anumite zone din Germania, cei patru copii ai dvs. nu pot lua parte la lecții hibride în același timp. În plus, multe școli încă nu au conexiuni rapide la internet”.

Deutsche Welle îl citează pe un elev, Eric Grabowski, elev care consideră că e corectă decizia de închidere a școlilor și care face parte din Consiliul elevilor, filiala din landul Renania-Palatinat:

  • ”Acum ar fi trebuit să am franceză. Stau în fața computerului. Însă mai nimic nu funcționează pe platforma de învățare a școlii mele”, condiții în care nu se poate merge mai departe.”Problemele cu serverele trebuie rezolvate, pentru ca predarea online să poată funcționa. Nu știm dacă putem reveni la școală în februarie. Nu știu nici măcar dacă pot susține examenele finale, anul acesta”.

Deutsche Welle trece în revistă și problemele cu care se confruntă alte țări considerate a avea sisteme educaționale dezvoltate și cu accent mai puternic pe digital:

  • “Chiar și țările în care predarea digitală este avansată au fost luate prin surprindere de pandemie, spune cercetătorul danez Jesper Tække de la Universitatea Aarhus. În Danemarca, pandemia a arătat că majoritatea cadrelor didactice încă nu au abilitățile IT necesare pentru o bună predare digitală. (…) Profesorii au table digitale, rețele, computere și alte instrumente similare. Însă au foarte puțin timp la dispoziție pentru pregătirea cursurilor și pentru a veni cu idei pentru educația digitală”.
  • “Potrivit studiilor lui Tække, opt din zece elevi de școală primară din țară nu au făcut lecții cu adevărat digitale în timpul pandemiei. Ei au primit pe email temele, pe care apoi le-au rezolvat singuri.”
  • “Serverele blocate și lipsa echipamentelor pun în mare dificultate țări precum Italia și Grecia. În Marea Britanie, potrivit unui studiu al organizației Teach First, trei din patru directori de școală au declarat că elevii lor nu au acces corespunzător la dispozitive digitale și la Internet.”

Citește articolul complet pe Deutsche Welle

Citește și: Școala reîncepe în Europa, după vacanța de sărbători: Unde se redeschid clasele pentru predare față în față și în ce condiții / Ce se întâmplă în țările unde predarea se face preponderent online

Photo 176651018 © Kontakt5956Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
    1. Ce sa vezi! Ei baga miliarde de euro in a rectifica situatia cat timp noi stam cu mainile in san si batu-n cur asteptand sa se rezolve de la sine si sa pice solutia din cer! Alo geniule, Germania nu are rata de 42% analfabetism functional si nu au 1 milion de elevi fara acces la tablete si sau electricitate si internet. Gunoiul pe care il numim noi “sistemul educational” romanesc (fiind greseli sistemice, nu la nivel de individ/profesor cum spun unii…) deja nu facea fata cand totul era normal si cu prezenta in clasa. Aproape 50% din elevii din România nu sunt capabili sa treaca de bac! Nu ne permitem scoala online, facem copiii si mai prosti decat erau deja! Omule, de la bun inceput am fost prosti la educatie, nu ne permitem sa fim si mai prosti! Vai de noi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O treime dintr-un an școlar fără școală înseamnă o pierdere de 3% pe an a veniturilor viitoare ale elevilor și o creștere economică cu 1,5% mai mică pentru o țară, estimează un raport OECD făcut de Eric Hanushek. Pentru SUA prognoza arată o scădere a PIB de 14 mii de miliarde de dolari

Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) susține, într-un raport propriu dat publicității luna aceasta, prognozele de până acum, potrivit cărora pierderile de învățare de până acum vor cauza o…
Vezi articolul

BREAKING Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: În premieră, cererea de proiecte pentru Erasmus+ așteaptă anul viitor soluții concrete de tehnologia educației care instituie parteneriate public-privat / Comisia Europeană susține maturizarea tehnologiei educației (EdTech) din Europa (Op Ed)

Articol de opinie semnat de Mariya Gabriel, comisarul european pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret: Traversăm în prezent o perioadă dificilă. Mai întâi COVID-19, urmat de un război pe…
Vezi articolul

Maratonul olimpicilor în weekend, pentru elevii care vor participa la mai multe olimpiade puse una după alta de Ministerul Educației. Engleza, Franceza, Matematica și Științele socio-umane, în aceeași zi, cu subiecte centralizate

Etapele județene pentru 4 olimpiade se desfășoară în aceeași zi: sâmbătă, 11 martie, sunt probele Olimpiadelor Naționale de Limba engleză, Franceză, Matematică și Științe socio-umane, conform calendarelor oficiale, iar elevii…
Vezi articolul