Deutsche Welle: Ce înseamnă școala online în Germania, țară care observă acum că “a rămas în urmă la capitolul digitalizare” – Miliarde de euro disponibili, dotări încă slabe, profesori insuficient pregătiți

3.662 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Germania, țară care a presat în toamnă ca școala să se desfășoare cât mai mult față în față, dar care acum a fost obligată să treacă la predarea online, pare să rămână în urmă în ceea ce privește învățarea la distanță – la mai bine de nouă luni de la închiderea primelor școli în martie 2020, relatează Deutsche Welle într-un reportaj pe tema învățării în regim digital, în pandemie. Sursa citată arată că în prezent, când școala se face temporar online în cea mai mare parte din țară, se vede că Germania a rămas în urmă la capitolul digitalizare.

DW arată că guvernul federal și executivele landurilor au extins în iulie un pact digital încheiat în condițiile pandemiei, prin care au promis școlilor aproximativ 7 miliarde de euro pentru digitalizare. Dar, potrivit Ninei Brandau, reprezentantă a asociației germane de IT și telecomunicații Bitkom, “este nevoie de timp pentru ca aceste fonduri să ajungă la școli. Este vorba de procese incredibil de birocratice”.

Ce înseamnă școala online în Germania?

Ce înseamnă probleme digitale în Germania? Arată sursa citată:

  • “Înainte de pandemie, în școlile germane existau doar șase computere la zece elevi. Cifrele prezentate în 2018 de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare arată că în alte țări industrializate dotarea era superioară – cu o medie de aproape nouă calculatoare la zece elevi.”
  • Problema dotărilor tehnologice nu este singulară. Nina Brandau: ”Avem nevoie de profesori care să poată utiliza instrumentele digitale și care să poată extrage cu adevărat o valoare educațională adăugată din acestea. Acest lucru necesită mai multe oportunități de formare și o pregătire mai bună a profesorilor, încă din timpul formării acestora. Mai sunt multe de recuperat. O altă problemă este lipsa conexiunilor la internet rapide și fiabile. În anumite zone din Germania, cei patru copii ai dvs. nu pot lua parte la lecții hibride în același timp. În plus, multe școli încă nu au conexiuni rapide la internet”.

Deutsche Welle îl citează pe un elev, Eric Grabowski, elev care consideră că e corectă decizia de închidere a școlilor și care face parte din Consiliul elevilor, filiala din landul Renania-Palatinat:

  • ”Acum ar fi trebuit să am franceză. Stau în fața computerului. Însă mai nimic nu funcționează pe platforma de învățare a școlii mele”, condiții în care nu se poate merge mai departe.”Problemele cu serverele trebuie rezolvate, pentru ca predarea online să poată funcționa. Nu știm dacă putem reveni la școală în februarie. Nu știu nici măcar dacă pot susține examenele finale, anul acesta”.

Deutsche Welle trece în revistă și problemele cu care se confruntă alte țări considerate a avea sisteme educaționale dezvoltate și cu accent mai puternic pe digital:

  • “Chiar și țările în care predarea digitală este avansată au fost luate prin surprindere de pandemie, spune cercetătorul danez Jesper Tække de la Universitatea Aarhus. În Danemarca, pandemia a arătat că majoritatea cadrelor didactice încă nu au abilitățile IT necesare pentru o bună predare digitală. (…) Profesorii au table digitale, rețele, computere și alte instrumente similare. Însă au foarte puțin timp la dispoziție pentru pregătirea cursurilor și pentru a veni cu idei pentru educația digitală”.
  • “Potrivit studiilor lui Tække, opt din zece elevi de școală primară din țară nu au făcut lecții cu adevărat digitale în timpul pandemiei. Ei au primit pe email temele, pe care apoi le-au rezolvat singuri.”
  • “Serverele blocate și lipsa echipamentelor pun în mare dificultate țări precum Italia și Grecia. În Marea Britanie, potrivit unui studiu al organizației Teach First, trei din patru directori de școală au declarat că elevii lor nu au acces corespunzător la dispozitive digitale și la Internet.”

Citește articolul complet pe Deutsche Welle

Citește și: Școala reîncepe în Europa, după vacanța de sărbători: Unde se redeschid clasele pentru predare față în față și în ce condiții / Ce se întâmplă în țările unde predarea se face preponderent online

Photo 176651018 © Kontakt5956Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
    1. Ce sa vezi! Ei baga miliarde de euro in a rectifica situatia cat timp noi stam cu mainile in san si batu-n cur asteptand sa se rezolve de la sine si sa pice solutia din cer! Alo geniule, Germania nu are rata de 42% analfabetism functional si nu au 1 milion de elevi fara acces la tablete si sau electricitate si internet. Gunoiul pe care il numim noi “sistemul educational” romanesc (fiind greseli sistemice, nu la nivel de individ/profesor cum spun unii…) deja nu facea fata cand totul era normal si cu prezenta in clasa. Aproape 50% din elevii din România nu sunt capabili sa treaca de bac! Nu ne permitem scoala online, facem copiii si mai prosti decat erau deja! Omule, de la bun inceput am fost prosti la educatie, nu ne permitem sa fim si mai prosti! Vai de noi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Mircea Miclea despre cele 3 dimensiuni în care trebuie să investim în viață – profesională, personală și relațională: Costurile faptului că neglijăm o dimensiune pot să fie critice. Adică poți ajunge la 9 din 10 din punct de vedere profesional și copilul tău adolescent bagă droguri în el și nu mai poți corecta, pentru că n-ai reușit să dezvolți o relație cât de cât firească cu el

“Unde este mai înțelept să investesc? Să trec de la 9 la 10 pe axa profesională sau să trec de la 2 la 6 pe axa relațională?”, este întrebarea pusă…
Vezi articolul

Prioritățile pentru educație în viitorul apropiat, în ochii OCDE, organizație la care România dorește să adere: bani și resurse pentru a depăși crizele produse de război și pandemie și schimbările accelerate din digital, energie curată, media 

În urmă cu patru ani, chestiunile de sănătate globală și conflictele internaționale erau temele despre care elevii care participau la ediția de atunci a testelor PISA se declarau a fi…
Vezi articolul

EXCLUSIV Președinta institutului internațional privind frauda academică IRAFPA, în afacerea de plagiat a ministrului Bode, verificată integral doar cu softuri: “Procentul de plagiat identificat cu software nu înseamnă mai nimic” / “Adevărata metodă” e compararea textelor, pe care o pot face doar specialiștii

Programele de detectare a plagiatului ar trebui să aibă un rol limitat investigațiile asupra cazurilor de plagiat și “adevărata metodă constă în compararea textelor asupra cărora planează suspiciuni, iar specialiștii…
Vezi articolul

(P) Tânărul matematician Cezar Lupu, antrenor al olimpicilor americani la Matematică și mentor al juniorilor români pentru Balcaniadă prin Fundația Upper Education: Menirea mea e să-i învăț pe oameni să gândească corect

“Pot afirma cu certitudine că sistemul american de pregătire pentru olimpiadă arată foarte diferit față de cel românesc”, spune Cezar Lupu, postdoc la Universitatea Texas Tech. Cu un traseu educațional…
Vezi articolul