Înlocuirea notelor la Muzică, Desen și Educație fizică cu un set de calificative este una dintre propunerile Consiliului Național al Elevilor, potrivit unui raport primit de Edupedu.ro. Amintim că în această lună au loc discuțiile pentru modificarea ROFUP (Regulamentul cadru de Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar – n.red), după cum a anunțat ministrul Educației.
„Înlocuirea notelor oferite la disciplinele aferente ariei curriculare Arte, respectiv la educație fizică și sport (discipline prin care se pune accent pe aptitudinile elevilor) cu un set de calificative”, conform Consiliului Național al Elevilor.
O altă propunere a reprezentanților elevilor este înlocuirea lucrărilor scrise semestriale (teze) cu alte instrumente de evaluare sumativă, care să permită axarea pe feedback oferit individual fiecărui elev, potrivit sursei citate. Amintim că Sorin Cîmpeanu a declarat că „în luna aprilie vom avea și modificările la ROFUIP în care vom discuta de propunerea pe care am asumat-o, de renunțare la tezele semestriale”. Mai multe detalii aici.
„Pilotarea, la nivel de sistem, începând cu anul școlar 2022-2023, a unor evaluări standardizate transdisciplinare (una la începutul anului școlar, respective una la finalul anului școlar), prin care să fie evaluată deprinderea competențelor-cheie prevăzute de Legea educației naționale”, menționează sursa citată.
- Mai amintim că Ministrul Educației a explicat la sfârșitul lunii martie în ce constă evaluarea standardizată interdisciplinară digitalizată care ar urma să înlocuiască tezele semestriale. El a spus că elevii vor fi evaluați nu de profesorul de la clasă, ci de doi evaluatori care nu se cunosc între ei, iar evaluarea ar urma să fie la nivel de item, pentru a putea cunoaște lacunele.
În privința profesorilor, Consiliul Național al Elevilor consideră că este necesară „implementarea unor programe de formare inițială și continuă a cadrelor didactice, prin care să se pună accent pe modalitățile de utilizare a unor instrumente de evaluare moderne, axate pe evaluarea gradului de deprindere a unor competențe-cheie”.
Iată celelalte propuneri:
- „elaborarea, de către Ministerul Educației și Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, a unor ghiduri metodologice care să sprijine cadrele didactice în elaborarea și utilizarea unor instrumente de evaluare moderne, care să combine evaluarea cunoștințelor elevilor cu abilitatea de a le aplica în diverse spețe teoretice și aplicații practice”;
- „stabilirea clară a unor standarde de învățare, a unor trepte de evoluție și a unor descriptori ai performanței, care să definească nivelul estimat de învățare și caracteristicile activităților ce ar trebui realizate de elevi. Aceste standarde trebuie să definească foarte clar ce ar trebui să știe, să înțeleagă și să poată face elevii și ar trebui să ghideze modul în care profesorii planifică activitatea de predare-învățare-evaluare. De asemenea, pe lângă aceste standarde, este importantă stabilirea scopurilor evaluării pentru fiecare tip de evaluare în parte;
- dezvoltarea comunicării profesor-elev-părinte, astfel încât feedbackul să fie transmis în mod eficient către toți actorii implicați în procesul de educație și pentru a putea identifica cele mai bune măsuri remediale, adaptate nevoilor individuale ale elevilor;
- introducerea unor prevederi privind echitatea în evaluare, prin stabilirea unor standarde de evaluare diferențiate pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, care să permită adaptarea la specificul fiecărui elev;
- promovarea, în rândul managerilor școlari și profesorilor, a folosirii evaluării formative ca mijloc de învățare și ca instrument de măsurare al progresului școlar;”
24 comments
Nu uitați că, în urmă cu câțiva ani discplina-educația fizică era materie de Bac.
Nu uitați că, în urmă cu câțiva ani disciplina-educatie fizică era inclusă ca materie de examen pentru Bac.
Mens sana in corpore sano !
Evaluarea cu calificative la disciplinele vocaționale e un lucru bun, de preferat modului actual de evaluare. Toti elevii au note de 10, rar 9, la religie, muzică, desen si sport. Niciun profesor nu îndrăznește să dea note mici, meritate, dacă vrea să evite conflictele cu părinții.
Ce vorbești? Dacă e de preferat, atunci de ce nu e face așa și la matematică, fizică etc. pentru copiii buni la materiile vocaționale?
Este un aspect de apreciat la C.E. avand in vedere ca pana acum nu a venit decat cu contraoferte neargumentate la ceea ce propunea ministerul. A evalua cu note o aptitudine care nu este data de Dumnezeu la toti ( voce sau ureche muzicala) este chiar o aberatie, sa nu vorbim de evaluarile celor neprofesionisti care predau in mediul rural ca si completate de norma ( ei fiind, de kulte ori, chiar mai afoni decat elevii). La Ed. fizica cred ca e binevenita evaluarea cu calificative sau cu un simplu Admis/ Corigent dar sa fie conditionata de o prezenta/ participare la ore de cel putin 80% din nr total de ore/ semestru sau maxim 6 absente nemotivate/ semestru.
O disciplină apreciată cu calificative își pierde din importanță,nota are o alta valoare și poate fi acordata corect de către profesorii pregătiți.Ora de educație fizică este diferită cu mult de celelalte și se poate desfășura în armonie,plăcere și sa respecte metodologia de predare.Elevii vin cu deschidere și drag la primele lor ore de sport,iar rolul profesorului este(dacă are har!)sa-i facă sa nu renunțe niciodată la aceste ore .Elevii mei respecta regulile pe care le prezint lucram cu zâmbetul pe fața și nu am elevi care se scutesc fără motive întemeiate.De ce sa schimbam ceva ce e așezat și bine gandit?Notele stimulează nu te inhibă,de la 6 ani copiii învață asta!Sunt pentru note,iar cei care susțin puncte de vedere limitate,nu știu concret ce se întâmplă în lumea scolii!Era un proiect cu evaluări naționale,în diferite etape,pai dacă scade interesul și frecventa la ore,nu se corelează,ce vom evalua,lipsa deprinderilor?
Președintele consiliului național al elevilor frecventează orele de desen, muzică și de educație fizică? Întreb pentru un prieten. Și ce note are? Sau ce aptitudini are de îl deranjează notele. și de educație fizică 😁😁😁😁
Cei de la consiliul elevilor nu ar putea sa facă niște propuneri și pentru elevi ptr comportamentul lor sa se ia niște masuri ca nu mai pot fi controlati. Profesorul nu mai are nici o pârghie de a lua masuri pe elevi nu le maipasa de nota mica de nota de la purtare. Nuau nici un stres ca li sau permis multe. Costea
O propunere inutila, doar ca sa faca rau elevilor care chiar vor sa se bucure si sa invete si la aceste discipline.
Văd că nimeni nu zice nimic cum și de ce s-au luat 10 zile din vacanta copiilor. Motive de genul că în Germania în nu știu ce landuri au vacanta 6 săptămâni, ba că vacanta lunga scade performanta, că așa e trendul UE bla bla bla. Serios? Înainte de 89 așa funcționăm, școală era o plăcere, era grozav. Trimestrele erau bine structurate, manualele bine gândite, rezultatele grozave. Îmi aduc aminte că la BAC un singur elev nu luase. Și era wow, ne miram de îți. La BAC nu am reușit să copii un rand, dar nici nu a fost nevoie, eram toți pregătiți să luam. După 30 de ani de reforma, de batjocură a legislației din învățământ, suntem praf.
Suntem de toata rușinea daca am ajuns si la orele de ed fizica sa iei 4 sau la muzica,desen atunci ce sa mai zicem de matematica, chimie etc
Este rusinea profesorului in prag de examen cls VIII ,dupa doi ani de online,toti îsi arata prostia cat de exigenti sunt ei,
Aparte ca doar in sistemul nostru de invatamant sunt atate materii câți draci în iad.Nici un copil nu ar trebui sa ramana de caruta sa fii profesor nu este suficient
Nu este nicio rușine. Profesorul de sport face evaluarea pe baza unor standarde aplicate la nivel național. Un anumit timp pentru nota 10 la alergarea de viteza, o anumită distanță la săritura în lungime, la aruncare,etc. Sunt copii care, datorită greutății corporale, de cele mai multe ori independent de voința lor nu vor putea lua note maxime la sport. Și asta le afectează media. În schimb, sunt olimpici la alte discipline. Eu, ca profesor, am propus de mult asta. Cei care vor, vor face performanță și în sport. Care nu vor, oricum vor găsi o portiță de scăpare. Dar care nu pot, deși ar vrea, sunt cei mai afectați. La fel și la celelalte materii în discuție, care implica anumite dexterități, talente, pe care le ai, nativ, sau nu le ai. Așadar, calificative!
+ RELIGIE, sau ce o fi această materie!!!
S-a trezit și nea Ion că este și el om (prost)! Văd că toți “specialiștii”, care au fost “premianti” isi dau cu părerea! Îi invit pe acești indivizi “premianti” să predea o lună, cu salariul aferent și apoi să vorbească pe subiect, concret! Ți se face lehamite, nu alta!
Cea mai bună pedeapsă pentru această generație de tineri care, practic, nu vor nimic va veni la vârsta maturității, când semenii lor îi vor căsăpi prin spitale, le vor construi case care se vor prăbuși peste ei și le vor oferi exact ce au cerut: lene, dezinteres și neseriozitate.
Am mai scris un comentariu la un articol referitor la marile “reforme” ale ministrului Câmpeanu și l-ați cenzurat! Mă întreb de ce…
În spiritul “reformelor” care se petrec acum în învățământ, sugerez ministrului sănătății sa-si revizuiască protocoalele din spitale, prin consultarea pacienților. Sa spună ei ce și cum vor sa fie diagnosticați și tratați!
Mama ei de țară! Parcă își doresc să plecăm cu toții!
Total de acord!!!
Incredibil…
Profesorii de educatie fizica si de arte pun nota nu in functie de talent, ci de bunavointa elevului.
Elevi care chiulesc de la educație fizica sau vin fara echipament la sală, si cei care nu efectueaza nici o plansa la desen, deaigur ca iau note mici cand vin la orele de curs.
Cine invata la alte obiecte de studiu, este de obicei constiincios si la desen, si la educatie fizica.
In principiu sunt cu schimbarea caci societatea evoluează și școala odata cu ea. Dar ma intreb, daca profesorii de desen, muzica si orice alta materie trebuie sa renunte la a mai da note elevilor, pai eu zic ca si la examenele lor, ale profesorilor, sa li se dea tot calificative si nu note. Moralmente, in opinia mea, nu este normal ca profesorilor sa li ceara prea mult iar elevilor, prea putin. Si apoi s-ar crea in timp si o segregare profesionala intre profesori. Aia superiori, care conteaza, dau note iar, ceilalti, plebea, da…calificative. Si mediile generale ale elevilor cum se vor face?
Cum pot niște elevi să își dea cu părerea despre educație, despre învățământ, să propună măsuri care depășesc cu mult nivelul lor de pregătire, care nu au nici un fel de calificare? Dacă oameni fără bacalaureat pot impune standarde în educație, atunci de ce mai cereți profesorilor studii universitare, de ce îi mai frecați cu atâtea examene(titularizare, definitivat, grad II, grad I etc.)? De ce nu propuneți direct desființarea evaluării, nu o mai dați cotită cu calificativele, spuneți fățiș că nu vreți evaluare și gata!
Disciplina „Desen” nu există. Aveți habar despre ce vorbiți? Sunteți analfabeți funcțional.
Sunt de acord ca profesor. Muzica si desenul sunt niste arte, nu pot fi evaluate obiectiv in acest context. Dar ar trebui sa existe niste standarde de invatare. Spre exemplu: nu primesti admis daca nu stii culorile primare sau nu cunosti notele muzicale, nu cunosti pictori sau muzicieni de valoare etc.
Nu cred că sunteți profesor. Ce propuneți dvs există deja în programa școlară actuală. Probabil că n-ați pus niciodată mâna pe un manual de clasa a V-a. Chiar sunteți profesor?
Credeam că educația fizică, ca și disciplină are sau avea niște competențe generale,dezvoltare fizică armonioasă, întărirea stării de sănătate și nu înțeleg de ce vor calificative,oare ei cunosc metodologia notarii ,se ține cont de anumiți indicatori, nu că la 1.90 ai nota 8.
P.S.Elevii olimpici au 10 la educație fizică și nu lipsesc, credeți-mă
Doamne,cum se pricep elevii aceștia din Consiliu la orice!