Desființarea intrării separate pentru profesori, din școli, propusă de Consiliul Național al Elevilor pentru noul statut / Sondaj: doar un sfert din 15 mii de elevi susțin că au primit alocații forfetare pentru navetă

14.409 vizualizări
Foto: Reddit
Consiliul Național al Elevilor (CNE) a realizat raportul anual privind implementarea statutului elevului, iar la consultare au participat cadre didactice și elevi, din mediul urban și rural și din toate formațiunile de studiu. Printre problemele semnalate sunt probleme legate de asigurarea transportului gratuit al elevilor la școală, încălcarea dreptului la educație dar și de modul în care au fost sancționați elevii pe parcursul anului școlar. În raportul de 52 de pagini elevii și profesorii au fost întrebați și cât de ușor s-au adaptat sistemului nou de notare și structurii pe module a anului școlar. Elevii cer, printre altele, să nu mai existe o intrare a profesorilor separată, elevi „ambasadori antibullying” sau introducerea în noile programe, inclusiv în cele de examen, a mai multor opere redactate de către autoare feminine.

La consultare au participat, cumulativ, 17.425 de respondenți, dintre care 15.133 sunt elevi, iar 2.292 cadre didactice. Aceștia provin din toate formațiunile de studiu și diferite tipuri de unități de învățământ: de la colegii naționale, până la școli și licee mici, atât din mediul urban, cât și din cel rural, de pe tot teritoriul României.

Documentul de 52 de pagini, ce poate fi consultat la finalul articolului, este împărțit în două. Prima parte conține chestionare legate de implementarea statutului elevului în școli și licee din perspectiva elevilor și profesorilor, și a doua parte conține recomandări pentru modificarea statutului elevului.

Principalele concluzii:

16,6% dintre respondenți susțin că le-a fost încălcat dreptul la educație, prin faptul că le-a fost refuzat accesul în școală sau la orele de curs.

Majoritatea elevilor declară că s-au adaptat ușor sau foarte ușor la noua structură a anului școlar, pe module.

47,7% dintre elevii consultați afirmă că, în decursul anului școlar, au existat situații în care nu au făcut anumite ore de curs, fără un motiv întemeiat.

Un procent covârșitor de 73,4% din totalul de elevi navetiști (37,4% din total) participanți la consultare susțin că au beneficiat doar parțial/nu au beneficiat deloc de sume forfetare pentru decontarea cheltuielilor de transport;

În ceea ce privește noua structură a anului școlar, 44,1% dintre respondenți susțin că s-au adaptat fără probleme noii structuri. 24,3% dintre ei s-au adaptat cu ușurință. În același timp, 19,4% afirmă că s-au adaptat, într-o măsură acceptabilă, noului sistem, iar 7,5% susțin că au întâmpinat dificultăți în adaptare. De asemenea, 4,7% dintre elevii care au răspuns chestionarului nostru afirmă că s-au adaptat noii structuri cu greutate.

Profesorii au răspuns și ei la această întrebare: Pe o scară de la 1 la 5. Aproximativ jumătate
dintre profesori (49,7%) au indicat o adaptare ușoară, iar 28,4% au considerat că s-au
adaptat bine. Totuși, 13,5% au avut o adaptare medie, iar 8.4% au avut dificultăți semnificative (1 și 2).

Aproape jumătate dintre elevii chestionați (43,4%) au răspuns că s-au adaptat cu
ușurință noului sistem anual de notare, în timp ce 27,7% s-au adaptat. Totuși, 20%
afirmă că au întâmpinat unele probleme cu sistemul de notare
, în timp ce 5,7% au avut diverse probleme cu noul sistem, iar 3,3% au susținut faptul că nu s-au adaptat cu ușurință
sistemului de notare.

Profesorii au evaluat adaptabilitatea la noul sistem de notare pe o scară de la 1 la 5.

57,2% au acordat scorul maxim (5), indicând o adaptare foarte ușoară. 28,1% au acordat scorul 4, reflectând o adaptare bună. 9,8% au acordat scorul 3, indicând o adaptare medie. 2,9% au acordat scorul 2, semnalând o adaptare dificilă. 2% au acordat scorul minim (1), evidențiind o adaptare foarte dificilă la noul sistem de notare.

Elevii au mai fost întrebați dacă au beneficiat de sume forfetare pentru decontarea cheltuielilor de transport.

Având în vedere faptul că 36,3% dintre respondenți sunt elevi navetiști, aceștia au fost
întrebați dacă au beneficiat, în ultimul an școlar, de sume forfetare pentru decontarea
cheltuielilor de transport. Astfel, doar 26,5% dintre aceștia au avut dreptul respectat în totalitate, pe când 43,5% parțial și 29,9% deloc.

Majoritatea cadrelor didactice care susțin că au observat persoane care dețin
asupra lor obiecte interzise spun că au fost introduse în unitățile de învățământ țigări, inclusiv cele electronice (77,3%), băuturi alcoolice (6,9%), materiale cu tentă pornografică (5%), cât și alte obiecte interzise.

Dintre cadrele didactice care au suprins introducerea de obiecte interzise în mediul școlar, majoritatea susțin că acestea erau aduse de către elevi (73,2%). Totuși, 20% afirmă că responsabili de aceste fapte erau cadrele didactice, iar 6,8% susțin că personalul auxiliar avea astfel de obiecte.

Și elevii au răspuns la această întrebare, iar procentul celor care spun că elevi au introdus în școli țigări este similar.

Majoritatea elevilor respondenți care susțin că au deținut asupra lor obiecte
interzise spun că au introdus în unitățile de învățământ țigări, inclusiv cele electronice
(67,9%),
băuturi alcoolice (8%), spray-uri lacrimogene sau paralizante (5,1%), cât și alte
obiecte interzise.

La capitolul sancțiuni, 35,3% dintre respondenți atestă că le-a fost trecută absență în catalog deși erau prezenți la ora de curs, pe când 64,7% susțin că nu s-au aflat într-o astfel de situație în care drepturile să le fie încălcate.

Pentru aproximativ 2000 de elevi, motivul pentru care accesul la educație le-a fost restricționat a fost faptul că au întârziat la orele de curs.

Recomandări pentru noul statut al elevului

Recomandările Consiliului Național al Elevilor (NCE) conțin 14 capitole. Enumerăm câteva dintre idei:

  • Legat de violența școlară, Consiliul Național al Elevilor recomandă introducerea în noul Statut al Elevului a unor noi funcții în cadrul consiliilor școlare ale elevilor, cu statut de directori de departamente, elevi ambasadori antibullying, cu scopul de a crește încrederea pe care elevii o au în colegii lor care îi reprezintă.
  • Elevii mai cer prin noul Statut al Elevului să nu mai existe intrări/ieșiri separate din unitatea de învățământ, destinate exclusiv profesorilor, elevilor fiindu-le restricționat accesul în mod ilegal în prezent.
  • Elevii vor și o procedură prin care cei majori să poată părăsi unitatea de învățământ în timpul programului școlar, printr-o declarație pe proprie răspundere semnată de către aceștia.
  • Despre sistemul de evaluare, elevii vor introducerea unor noi standarde de evaluare, dezvoltate în paralel cu noile planuri-cadru și reglementarea dreptului de a beneficia
    de un plan individualizat de învățare, axat pe feedbackul obținut în urma evaluărilor ritmice de clasă, fiind adaptate specificului elevului.
  • Organizarea unor ședințe cu elevii reprezentanți la nivel județean, operatorii de transport și reprezentanții administrației publice locale privind transportul elevilor.
  • Activarea Comisiei Naționale pentru Desegregare Școlară prin organizarea unor sesiuni de lucru periodice alături de experți și de reprezentanții elevilor și ai părinților.
  • Realizarea noilor planuri-cadru adaptate elevilor cu cerințe educaționale speciale și punerea la dispoziție a unor noi materiale pentru aceștia și pentru profesorii care le predau.
  • Sporirea numărului profesorilor de sprijin, astfel încât orice elev cu cerințe educaționale speciale să poată avea dreptul de a beneficia de astfel de sprijin.
  • Organizarea unei dezbateri de follow-up asupra implementării noii metodologii de acordare a burselor, pentru a soluționa eventualele sincope apărute în procesul de acordare;
  • Introducerea în Statutul Elevului a noilor tipuri de bursă de care elevii au dreptul să beneficieze;
  • Dezvoltarea programelor individualizate de consiliere a elevilor, fiind urmărită evoluția recurentă a elevilor. Statutul elevului a fost modificat de Ministerul Educației, iar una dintre modificările publicate în Monitorul Oficial este cea care prevede posibilitatea scăderii calificativului la purtare pentru elevii din învățământul primar. Statutul elevului, varianta 2023, a fost aprobat prin ordinul de ministru nr. 3.797 din 8 martie 2023 și a fost publicat abia 14 zile mai târziu
  • Introducerea în noile programe, inclusiv în cele de examen, a mai multor opere redactate de către autoare feminine și problematizarea gravității actelor misogine în literatura prezentă în programele școlare.

Amintim că Statutul elevului a fost modificat de Ministerul Educației anul acesta cu câteva reglementări în special la clasele primare. Una dintre modificările publicate în Monitorul Oficial este cea care prevede posibilitatea scăderii calificativului la purtare pentru elevii din învățământul primar. Statutul elevului, varianta 2023, a fost aprobat prin ordinul de ministru nr. 3.797 din 8 martie 2023 și a fost publicat abia 14 zile mai târziu.

DOCUMENT DESCARCĂ Raportul de implementare a statutului elevului:
Citește și:
Statutul elevului 2023, proiect pus în dezbatere publică / Scăderea notei la purtare cu un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate pe an, una dintre propuneri

34 comments
  1. Ce aveti (si) cu scara profesorilor?
    Vor avea elevii performante mai bune daca vor folosi scara profesorilor?! Greu de crezut! Elevii care invata, invata cu sau fara utilizarea scarii respective, iar cei care nu invata si care, de multe ori sunt si vocali si obraznici vor deveni si mai si, avand impresia ca se pot “trage de sireturi” cu profesorii.
    In afara faptului ca toti oamenii sunt …oameni (inclusiv profesorii si elevii), nimic altceva nu pune vreo egalitate intre elev si profesor.

    Dupa ce le-ati luat profesorilor cam orice drept si orice mijloace de a actiona PROFESIONIST, acum le luati si acea scara separata?! Nu are nici o logica!
    Oricum scara profesorilor nu e doar a lor, ci e gandita si pt situatii precum a persoanelor greu deplasabile etc.

    Ce alte chichite mizerabile veti mai gasi ca sa desfiintati STATUTUL profesorului si sa-l privati de orice element care poate impune respect fata de meserie si de om?!
    Acesta e, din pacate, Inca un atac pt distrugerea invatamantul si a societatii.

  2. Sunt de acord, elevul sa între pe aceeași întrare cu profesorul. Nu aici este problema. Dar sa se ridice acele bariere care împiedică elevul sa repete anul.

  3. Voi vreți respect de la elevi dar nu oferiți respect. Vreți salariile cât mai mari posibil dar va doare undeva de elevi si ceea ce învața la școala.Veniți și va tipati la noi ca așa aveți voi chef in ziua aia,ca v-a înșelat barbatu’ sau femeia cu nu stiu care. Nu ne interesează. Sunteți plătiți sa ne predați.
    Și da,trebuie sa fim politicosi,dar dragi profesori,respectul se castiga. Va deranjeaza ca aveți aceeași intrare ca elevii? Dar ce? Noi nu suntem tot oameni?
    Sa nu mai zic ca majoritatea sunteți niște comuniști care trebuia sa ieșiți de mult la pensie,dar nu vreți ca nu e la fel de mare pensia ca salariul.
    Dacă va cerem ajutorul,nu ne ajutați ca cică aveți viața personală. Dar noi nu avem?
    Cred ca e timpul sa evoluam ca societate și sa mai ieșiți la pensie ca mai aveti unii o sambata și dați colțul.

    1. Domnului Elev Anonim! (Sau Domnișoarei, mă rog).
      Punctual la observațiile tale:
      1.„Voi vreți respect de la elevi dar nu oferiți respect”. (Mai întâi ca formă, și apoi la conținut: Poate cu Dvs. că nu am fost nici colegi de facultate ș nici de armată). Generalizați/generalizezi aici, că nu ai de unde să știi/să știți că alți profi de la alte clase, școli cum se comportă. Nu-ți place la o școală, transferă-te la alta.
      2.„… va doare undeva de elevi si ceea ce învața la școala.” Chiar mă doare, când văd că unii elevi cum își distrug viața sau sănătatea. Dar de multe ori degeabă faci observații, că pentru unii sunt vorbe în vânt… În limita timpului și ce permite programa școlară, mai fac selecție și introduc și cunoștințe aplicabile. Dar programa școlară este obligatorie, pentru pacurgerea ei sunt (suntem) plătiți (cum suntem).
      3.„Veniți și va tipati la noi ca așa aveți voi chef in ziua aia,ca v-a înșelat barbatu’ sau femeia cu nu stiu care. Nu ne interesează. Sunteți plătiți sa ne predați.” Cine vorbește (se comportă) așa la ore, se descalifică ca și profesor.
      4.Referitor la întrebare: NU MĂ DERANJEAZĂ PERSONAL. Toți suntem oameni, însă trebuie să fim (să fiți și voi) nu doar politicoși, ci și demn de statutul de elevi și de OM!
      5.„Sa nu mai zic ca majoritatea sunteți niște comuniști .” Mai ușor domnul meu cu ETICHETĂRI. Pun pariu că nici măcar nu poți defini singur de la tine termenii comunist și comunism. (Dacă nu înțelegi ce înseamnă etichetare, să cauți în DEX).
      6.Depinde și ce ajutor și de la cine. Și noi avem atribuții limitate. Nu avem voie să vă facem observații, nici să ne apropiem mult prea aproape de„educabili”, etc. Și voi mai aveți și părinți și prieteni. Mai apelați și la ei. (Dacă probleme sunt de o anumită națură există psiholog școlar, diriginte, etc.
      7.„Cred ca e timpul sa evoluam ca societate”. Cu prima parte de acord. Cred că această cauză servește școala ca instituție. (Iar progresul presupune muncă, efort. De la toată lumea.) Din finalul comentariului tău reiese, că totuși îți lipsesște ceva. (Poate cei 7 ani de acasă.)
      Un prof din provincie

    2. Ce vreți voi, măi? Sunteți niște mucoși, cărora nici măcar nu le-a dispărut cașul din colțul gurii. Mergeți la școală ca să învățați, nu să faceți parada modei, să vă povestiți despre cuceririle amoroase, să vă etalați mașinile și ultimele gadgeturi sau să doriți să vă trageți de șireturi cu profesorii. Când veți avea cei 7 ani de-acasă, când veți învăța să vă respectați dascălii, când veți conștientiza că sunteți în acea instituție pentru altceva decât doriți voi, atunci să aveți pretenții!

  4. Sumele forfetare de navetă pt anul trecut au fost o anomalie (un fel de burse monoparentale sociale indiferent de venit).

    Normal că unii vor din nou banii fără justificări. Așa aveau unii dintre ei bani de tutun sau alte nimicuri.

  5. Qui prodest?

    Care e scopul final al acestor cereri?

    Nu cumva nivelarea socială, în care profesorii sunt redusi la niște bieți supraveghetori tolerati, goliți de orice autoritate morală si insignifianți în mecanismul societății?

    Toată această acțiune începută sub spectrul președinților CNE aserviți si manipulati politic (Avram devenit consilier, Croitoru fiică de inspector școlar, etc) este doar falanga prin care indirect educația se dorește a fi redusă la o instituție de decor, inutilă și ineficientă (adică retragi toate pârghiile instituționale de la profesori apoi ii identifici ca țapi ispășitori vinovați pt. ,,distrugerea învățământului” )

    Rețeta nemarxistă perfectă.

  6. Să înțeleg că deja trăim într-o țară anormală,anapoda,nu? Acum decide elevul ce trebuie să facă și să respecte profesorul in școală,nu? Serios? Până unde naiba mergem cu dileala asta dereglată? Elevii NU au pic de respect pentru cadrele didactice,și chiar pentru părinții lor! Trebuie reintrodusă in scoli Disciplina,Respectul și Bunul Simț, altfel NU ai ce să cauți în aceste instituții!!! La colegiile de afară NU există așa ceva! Studenți trebuie sa respecte cu sfințenie Instituția de învățământ și cadrele didactice! Altfel OUT, fără excepție!!!

    1. Și cum vrei sa introduci disciplina în școli? Cu parul? Din simpla ta exprimare trag concluzia ca ți-a plăcut la școală în “iepoca de aur” când îți rupea palmele un “profesor” care te disciplina.

      1. draga Tudor
        multi am ajuns departe cu școală din epoca de aur și nimeni nu ne a rupt palmele. Regretăm sa te dezamăgim!

      2. Stimate Tudor, în ”iepoca de aur” pe care o invoci (nu știu ce mă face să cred că pe vremea aceea nu existai nici în scrisori), profesorii nu ne rupeau palmele ca să ne disciplineze, pentru că părinții ne învățau să fim respectuoși și disciplinați, și înțelegeam foarte bine la ce folosesc toate astea. Știam că trebuie să fim foarte buni ca să putem ajunge cu o treaptă mai sus decât părinții noștri și să mâncăm o pâine mai albă. Respectul pentru oamenii cu carte îl aveam în ADN. Era concurență reală și loială între noi elevii, nu știam ce-i ăla bullying și nu intram în depresie dacă profesorii ne atrăgeau atenția că n-am făcut chiar ceea ce trebuie sau cum trebuie. Cea mai mare durere era să fie chemați părinții la școală. Și ne luam răsplata cu vârf și îndesat, preventiv, înainte de a afla ei pentru ce trebușoară trebuie să se prezinte la școală și apoi după întrevederea cu profesorul/învățătorul.
        Nimănui nu-i trecea prin cap că treptele de la scara profesorilor l-ar face mai deștept, ca atare puneam mâna pe carte, pe dicționar (nu aveam internet cu referate/proiecte ”la gata”) și munceam de ne săreau capacele. Părintele era responsabil pentru atitudinea și prestația copilului.

  7. Spre ce ne îndreptăm? Profesorii vor ajunge să ceară permisiunea să intre în școală, să intre la ore și dacă nu este “cool” posibil va rămâne pe dinafară. Un popor needucat va fi ușor de manipulat, de aceea li se acceptă elevilor toate aberațiile astea.

  8. Pai daca nu avem aceeasi intrare nu au cum sa ne sufle in fata tutunul si bacilii de TBC din plamanii lor fragezi!
    Nu au cum sa demonstreze limbajul lor – redus exclusiv la cuvinte vulgare – de comunicare uzuala.
    Cum sa ne scuipe cu seminte, fara sa fie acuzati de bullying impotriva profesorilor?
    Cum sa ne arate dispretul, ca ei pot sa iasa cand vor din scoala, ca pot sa fumeze si pe holul mare, dispretuind legea care interzice fumatul in institutiile din Uniunea Europeana! Cand le spui de lege, replica lor consecventa este: “sa ti-o bagi in c*r”! Asta daca nu scot cutitul ori jungherul ca sa-ti arate ca daca vor te pot trimite si la spital, fara sa o ceri, ca asa este el /ea … galant/a.
    Sa nu mai pomenim de parintii de tip smardoi si smardoaice, care vin cu amenintari!
    Bine c-am iesit la pensie!
    Profesorii de azi ar trebui sa obtina prin lege injumatatirea efectivelor de elevi cu frecventa la zi. Restul, care si asa absenteaza, la fara frecventa!
    Nu inteleg dece nu vor sa faca liceul la fara-frecventa, daca tot vor sa intre si sa iasa din clasa cand vor ei!?

  9. Și chiar dacă mai exista, nu înțeleg care e problema! Cred ca mi-am câștigat dreptul de a intra pe o ușă separata, măcar și pentru faptul că nu risc să fiu îmbrâncită de “prea educații elevi”. Se ajunge la exagerări din dorința de a evita discriminări prost înțelese.

  10. Ai rămâne surprins ca încă exista.
    Înseamnă că nici tu ca inspector nu ai mai dat pe la școală și pe lângă mai ai și 3 norme(sic!!)

    1. directorul sa nu mai aibă birou…sa și țină audiențele Intr o clasa,in pauza,cu elevii molfăind guma împrejur …secretarele sa nu mai aibă secretariat ci sa lucreze Intr o sala de clasa,în ultimă banca….asistenta scolii,la fel …
      își cam depășesc atribuțiile pustii din CE …:))

      1. CNE nu ar trebui sa aiba atributii in ce priveste invatamantul, scoala, profesorii!

        CNE este, in forma actuala, o emanatie bolnava a unor minti care au inteles gresit ideea de “democratie.”

        Scoala nu este locul unde vin elevii ca sa faca parada modei, ca sa faca schimb de tigari si alte … substante, nu e locul unde vin ca sa fie “fericiti” si nici ca sa “socializeze” etc.

        Toate aceste consilii “moderne”, al elevilor, al parintilor … nu ar trebui sa aiba nici in cuvant de spus in ce priveste organizarea si desfasurarea activitatii educationale si a scolii, ci doar, cel mult, sa se pronunte in cazuri de abuz CU DOVEZi, nu dupa cum are vreunul o rafuiala cu altul.

  11. Intrare separată a profesorilor nu mai există de cel puțin 15 ani. Înțeleg că tot de atâta vreme cetățenii din CNE nu au mai dat pe la școală :)))

  12. Nu cumva măria sa elevul ar vrea să între cu dascălul și la wc!??
    “Director de departamente”!!!
    “Ambasadori antibuling”!!!
    Dar femeie de serviciu NU!!
    Cu cei 7 ani de acasă și cu statutul fiecărui component al ceea ce înseamnă ÎNVĂȚĂMÂNT se rezolva totul!! Prea l-ea crescut nasul unora dintre elevi!! De părinți nu este cazul să deschidem discuția!! În marea majoritate sunt principalii vinovați!! La mulți ani de Ziua Națională!!

  13. Problema nu e ADAPTAREA la noua tâmpenie de organizare a anului școlar. Problema este cum afectează ea procesul educativ.

    Și îl afectează foarte mult. Nici nu începi bine anul școlar (cu recapitulări, mai ales că anul trecut greva a fost la final de an), că hopa! Vacanță! Nici nu revii bine din vacanță – hopa! zile libere (naționale!) Nici nu se termină bine pauza din mijlocul modulului – ups! Vacanța de iarnă! Iar apoi – ups, de schi! Și de Paști. Și alte zile libere (naționale). Și săptămâni verzi și altfel, numai de școală nu. Și practică, pentru cei de la tehnologic. Și simulări, pentru anii terminali.

    Dacă are cineva (din afara sistemului) impresia că e foarte bine și așa, că pauzele lungi și dese, cheia marilor succese – NU funcționează duma asta în învățământ. Întreruperile dese și fără nicio noimă (nu se finalizează nimic, nu sunt medii, elevul și părintele habar n-au cam cum stau la final de fiecare modul) NU ajută elevul să se concentreze și să progreseze. Cei mai mulți învață să îngrașe porcul de Crăciun (să ia note mai mari sau remediale prin modulul 5) și aia e. De pregătiri pentru examen (în școală, gratis, cum se fac dintotdeauna, dar nu se vorbește prea mult, că e mai cool să condamni meditațiile în privat) nici vorbă, elevii nu-și gestionează timpul bine, au impresia că e destul timp, că doar nici mediile nu s-au încheiat!

    PS În ce privește CE, să-și vadă de problemele lor, strict ale elevilor, și să lase discuțiile pe lângă subiect. Am avut aceeași intrare cu elevii încă din perioada pandemiei și mult după. Efectiv doar anul acesta s-au separat iar. Nu puteai intra în școală fără să te împiedici de elevi care stăteau la caloriferul de la intrare cu cafeaua lângă ei, strigând către colegi din celălalt capăt al coridorului ca să poată comenta ultimele informații în automobilistică, certându-se sau glumind (cu apelativele biologice de rigoare, gen ”bă, coa*e!*, adăugând în loc de punct de final afirmații precum ”să-mi bag p*la”, ”p*la mea!* – fete și băieți la grămadă – , sau ”’zda mă-sii!”), comentând foarte sonor despre îmbrăcămintea, încălțămintea sau machiajul oricărui străin de școală care dorea să intre la secretariat sau oriunde la birouri, etc.

    Și da, în oră nu folosesc astfel de cuvinte. Doar pe coridor, pentru că e democrație, iar politețea e aruncată pe fereastră imediat ce au impresia că nu vor exista consecințe dacă vorbesc murdar sau se comportă ca niște huligani. Iar de învățat, le învață pe stradă și acasă. Din nou – e democrație, fac ce vor.

    Așa că mai bine să intre pe unde nu stânjenesc pe nimeni din accesul la birourile dorite, unde nu jignesc persoane străine doar pentru că sunt străine (în special părinții care vin la școală cu probleme), și unde-și pot folosi limbajul colorat în deplină libertate. Cam ca pe stradă.

  14. Parasirea scolii in timpul orelor chiar daca este pe o declaratie proprie nu este oportuna daca are un accident tot scoala raspunde. Daca vine un parinte sau ruda sa il ia este altceva. Intrarea comuna ale elevilor cu profesorii nu este indicata. Cel putin la noi. Elevii inca nu au educatia respectului fata de profesori. Multi nu isi respecta nici parintii.

    1. mai elevi consilieri nationali!intrati pe horn ca tot va place sa fiti nașpa. da’ cultura si istoria românească, din ce in ce mai absente in scoala nu va trezeste interesul de a fi combativi si creativi.? Nu ati bagat de seama ca nici pe geam nu mai pot intra ca sa ajunga la mintea si sufletul vostru? Stati in banca voastra,dupa ce veniti frinti de la bibliotecă, Sinteti intr-o serioasa optiune pentru a va acoperi de ridicol,dragii mei cosilieri scolari nationali! Poate vreti sa ii evaluati voi pe profi,cu multa voastra știință tiktoceasca(fara aluzie la toceala)sau cea oferita oferita cu darnicie prietenul goagăl!
      Vrednici discipoli ai lui Vanghelie.

      1. Încerc să înțeleg dacă există persoane care, deși nu sunt de acord cu desființarea intrării separate pentru profesori în școli, au experimentat vreodată nevoia de a evacua o școală într-o situație de urgență, cum ar fi un incendiu. Personal, am avut o experiență de acest gen și îmi amintesc clar haosul creat în timpul evacuării, când ne-am călcat în picioare pe scara destinată elevilor, deoarece eram obișnuiți să folosim doar acea cale de acces. Mă întreb, cât de importante sunt aceste simulări de evacuare? În momentul incidentului, profesoara care era cu noi în clasă a fugit prima, lăsându-ne în urmă. Cred că desființarea intrării separate pentru profesori ar putea oferi elevilor o șansă mai bună de a ieși nevătămați din clădire în astfel de situații. Trebuie să depășim preocupările legate de statutul social și să ne concentrăm mai mult pe siguranța copiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Preşedintele Iohannis a atacat la CCR prevederea din legea educației care permite rectorilor să rămână în funcție pe viață. Articolul a fost modificat de PSD și votat de toți senatorii PNL

Preşedintele Klaus Iohannis a trimis, luni, Curţii Constituţionale a României (CCR) o sesizare de neconstituţionalitate asupra Legii privind mandatul nelimitat al rectorilor. Actul normativ, care a fost trimis la promulgare…
Vezi articolul