Desegregarea să rămână la nivel de concept, susține secretarul de stat pentru echitate și egalitate de șanse din Ministerul Educației

1.849 de vizualizări
Foto: Antoaneta Bolchiș – Facebook.com
Secretarul de stat pentru echitate și egalitate de șanse din Ministerul Educației (ME), Antoneta Bolchiș, a făcut apel pe pagina oficială de Facebook la păstrarea „desegregării” ca un concept și nu o realitate. Gafa a fost semnalată de site-ul educatieprivata.ro.

Afirmația a fost făcută după ce a participat la un eveniment organizat de Federația Națională a Părinților, pe teme educaționale.

”Efort, voință și manifestare activă a actorilor naționali pentru un învățământ ancorat realității și nevoilor reale ale elevilor. Numai astfel, absenteismul, abandonul școlar, analfabetismul funcțional, desegregarea pot rămâne la nivelul de concepte, și nu de Realități!”, a scris Antoneta Bolchiș.

Desegregarea înseamnă înlăturarea segregării.

Potrivit Ministerului Educației, instituția pe care o reprezintă Antoneta Bolchiș, segregarea este o formă gravă de discriminare şi are drept consecinţă accesul inegal al copiilor la o educaţie de calitate, încălcarea exercitării în condiţii de egalitate a dreptului la educaţie, precum şi a demnităţii umane.

Segregarea poate fi de mai multe feluri, potrivit ordinului de ministru 6.134 din 2016:

Segregarea școlară pe criteriu etnic înseamnă separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparţinând unui grup etnic în unitatea de învățământ preuniversitar / grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilităţi, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparţinând grupului etnic respectiv din totalul elevilor din unitatea de învățământ preuniversitar / grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / alte facilități este disproporţionat în raport cu procentul pe care copiii aparținând grupului etnic respectiv, îl reprezintă în totalul populaţiei de vârstă corespunzătoare unui ciclu de educație în respectiva unitate administrativ-teritorială”.

Constituie segregare școlară pe criteriul dizabilității sau al cerințelor educaționale speciale separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale în grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilități din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci sau altă facilitate a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu
dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o altă grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / altă facilitate din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel.

Constituirea de grupe sau clase cu antepreșcolari, preșcolari sau elevi cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale într-o unitate de învățământ preuniversitar de masă reprezintă segregare școlară și este interzisă.

Constituie segregare școlară pe criteriul statutului socio-economic al părinților / familiilor separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socio-economic în grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilități din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socioeconomic dintr-o grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci sau altă facilitate a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socio-economic dintr-o altă grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / altă facilitate din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel. Evaluarea statutului socio-economic al părinților / familiilor antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor se va face în baza unuia sau a mai multor indicatori cuprinși în metodologia de monitorizare a segregării școlare pe criteriul statutului socio-economic al părinților / familiilor (cum ar fi nivelul de studii al părinților, nivelul veniturilor familiilor, altele).

Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor prin constituirea de grupe / clase în funcție de performanțele școlare ale antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu un anumit nivel al performanțelor școlare, la constituirea unei grupe sau clase, este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu același nivel al performanțelor școlare din alte grupe / clase, de același nivel.

Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare și separarea fizică a copiilor în clasa pregătitoare în funcție de frecventarea sau nefrecventarea unui ciclu de educație timpurie.

Constituie segregare școlară pe criteriul mediului de rezidență separarea fizică a elevilor din învățământul secundar superior prin constituirea de clase unde procentul elevilor care provin dintr-un anumit mediu de rezidență este disproporționat în raport cu procentul elevilor care provin din același mediu de rezidență dintr-o altă clasă, de același nivel.

Antoneta Bolchiș (membru PSD Maramureș) a fost numită secretar de stat la Ministerul Educației pe 13 aprilie 2022. Aceasta este psiholog școlar la Liceul Teoretic „Ioan Buteanu” din Șomcuta Mare, conform site-ului unității de învățământ.


4 comments
  1. Ce ar mai fi de spus, când doamna nu știe nici ce post ocupa în unitatea școlară?
    Se declara profesor psiholog. În scoli exista consilieri școlari. Diferența dintre segregare și desegregare e mai complicata.

  2. Vorbe goale! Doamna este un politician numit de domnul cu țuica de la Maramureș .
    Educație ,echitate și excelenta …nu prea exista in ME.

  3. Tanti asta se intrece in debitarea de pretiozitati cu tatucu Campeanu. Un intelectual mult mai fin aceasta cucoana …

    V-a scapat asta cu “nevoile copiilor speciali”. De “nivelele de sprijin” ce ziceti?

    Asimilare? Deci, nu doar debitam prostii pretioase, visam si la cai verzi pe pereti?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere online World Vision România - Edupedu.ro

Viitorul este al copiilor. Dar vocea lor contează în deciziile pentru viitor? Raluca Turcan, ministrul Muncii, europarlamentarii Dragoș Pîslaru și Victor Negrescu, alături de Consiliul Consultativ al Copiilor și Consiliul Elevilor discută online marți, 16 noiembrie, de la ora 10:00

Are nevoie școala românească să știe ce gândesc elevii? Ne trebuie vocile copiilor? Care sunt efectele, în societate, ale consultării elevilor și ale exersării abilității de a-și construi o opinie…
Vezi articolul

Copiii refugiați din Ucraina beneficiază de cazare gratuită în internatele școlare. Vor avea alocație de hrană și rechizite asigurate / Se suplimentează locurile în universitățile românești pentru studenții ucraineni

„Pentru elevii și studenții refugiați cazați în spațiile unităților de învățământ preuniversitar de stat și private și instituțiilor de învățământ universitar de stat și private, se acordă o subvenție pentru…
Vezi articolul

Aviz negativ pronunțat în Comisiile de ITC și Știință pentru Monica Berescu, propunerea USR pentru postul de ministru al Cercetării și Dezvoltării în guvernul Cioloș. Ea a primit 17 voturi pentru, 17 împotrivă și 8 abțineri

Monica Berescu, deputat USR nominalizat pentru portofoliul Cercetării, Inovării și Dezvoltării în guvernul propus de Dacian Cioloș, a primit 17 voturi pentru, 17 voturi împotrivă și 8 abțineri în urma…
Vezi articolul