Descoperire surprinzătoare despre ChatGPT făcută de un informatician român de la Stanford: a devenit mult mai slab la operațiuni matematice de bază. Cum se explică ”derapajul” Inteligenței Artificiale

828 de vizualizări
Foto: computerworld.com
Roboții de chat cu inteligență artificială au stârnit temeri că ar putea scăpa de sub control, dar ei suferă și de un tip de deteriorare numit „drift” (derapaj), arată o analiză Wall Street Journal. O echipă de cercetători din care face parte și româno-canadianul Matei Zaharia a demonstrat că noua versiune ChatGPT se descurcă mai prost la matematica de bază decât prima sa versiune, scrie G4Media.ro.

Matei Zaharia este informatician româno-canadian specializat în big data, machine learning și inteligență artificială. El este co-fondator și CTO al Databricks și profesor asociat de informatică la Universitatea Stanford.

Instrumentele de inteligență artificială au generat teama că își vor îmbunătăți constant performanțele și vor amenința omenirea. Dar cercetarea publicată săptămâna trecută de echipa din care face parte Matei Zaharia dezvăluie o provocare fundamentală a dezvoltării inteligenței artificiale: ChatGPT, dezvoltat de startup-ul OpenAI și cumpărat de Microsoft, a devenit mai slab la efectuarea anumitor operații matematice de bază.

Cercetătorii de la Universitatea Stanford și de la Universitatea din California, Berkeley, au declarat că deteriorarea este un exemplu al unui fenomen cunoscut de dezvoltatorii de inteligență artificială sub numele de drift, în care încercările de a îmbunătăți o parte a modelelor de inteligență artificială extrem de complexe fac ca alte părți ale modelelor să aibă performanțe mai slabe.

„Schimbarea într-o direcție poate înrăutăți situația în alte direcții”, a declarat James Zou, profesor la Stanford, afiliat la laboratorul de inteligență artificială al școlii și unul dintre autorii noii cercetări. „Acest lucru face foarte dificilă îmbunătățirea constantă”.

Citește mai mult pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara și lingvista Rodica Zafiu: Școala n-ar trebui deloc să stimuleze învățatul pe de rost, dictatul de comentarii e o formă de plagiat. Dar este greu, pentru că munca profesorilor ar fi de 10 ori mai grea să dea feedback fiecărui elev

Școala ar trebui să le dea tinerilor curajul să spună ceva valabil, cu propria minte, pentru a descuraja practica învățatului pe de rost de comentarii ori de a descărca referate…
Vezi articolul

Google anunță schimbări majore în pachetul său pentru educație: Elevii nu vor mai putea intra înaintea profesorilor în ședințe Meet / În Classroom vor putea fi integrate aplicații din surse terțe / Va exista opțiunea de a-i “ține pe mut” pe toți participanții la videoconferință

Google va introduce în lunile următoare peste 50 de schimbări și opțiuni noi în pachetul său de programe pentru educație, care își schimbă numele din G Suite for Education în…
Vezi articolul