DESCARCĂ Fișe cu secvențe de lecție pentru clasele primare / Profesoara Ionela Leonte: Am adoptat această tehnică pentru a face mai plăcută și mai pe înțelesul copiilor terminologia aceasta bancară – video

Foto: Edupedu.ro

O discuție captivantă despre viață, cu termeni de educație financiară, sub îndrumarea învățătoarei Ionela Leonte a avut loc la Școala Gimnazială Mitropolit Iacob Putneanul din Putna, județul Suceava. Împreună cu elevii săi, de clasa a IV-a, activitatea de la clasă a fost centrată pe tema banilor, care a oferit cadrul pentru clarificarea nevoilor și a dorințelor, a comportamentului financiar responsabil.

După ce le-a prezentat elevilor o pușculiță confecționată de ei la ora de arte vizuale, din materiale reutilizabile, cum ar fi un borcan, învățătoarea a încurajat copiii să reflecteze asupra economisirii și utilizării banilor. David, unul dintre elevi, a menționat că „noi punem în pușculiță bani, banii sunt economii”, iar alți copii au adăugat că este bine să depozitezi banii într-o bancă, pentru a beneficia de dobândă, în timp. Această introducere simplă în noțiuni bancare a fost menită să facă mai accesibilă și plăcută pentru copii terminologia financiară.

Mihaela, o elevă activă în discuție, a explicat că bugetul reprezintă „o sumă de bani pe care o poți împărți în 50% nevoi, 30% dorințe și 20% economii”. Proporția aceasta este recomandată de specialiștii în gestionarea finanțelor personale.

Prin intermediul unui „lapbook cu informații”, copiii au identificat diverse exemple de nevoi, cum ar fi haine, încălzire, apă și alimente, subliniind importanța gestionării cheltuielilor de bază. Discuția a continuat cu explorarea dorințelor, cum ar fi achiziționarea unei mașini mai scumpe, a unui laptop performant sau a unui telefon modern, și chiar a unei călătorii, ilustrată simbolic printr-un avion lipit în secțiunea dorințe.

„Am utilizat în cadrul disciplinelor școlare activități de educație financiară într-o manieră integrată. Am adoptat această tehnică pentru a face mai plăcută și mai pe înțelesul copiilor terminologia aceasta bancară, care este destul de dificil de înțeles chiar și pentru noi, adulții. Iar copiii au fost foarte încântați, au participat cu interes și plăcere la activitățile propuse și să știți că ei cunosc foarte multe informații despre bani. Operează cu bani, mai ales cu noțiunile de shopping online”, spune Ionela Leonte, profesor pentru învățământ primar la Școala Gimnazială Mitropolit Iacob Putneanul, Putna, județul Suceava.

Ciprian Florentin Crețan, directorul școlii, a explicat că această abordare integrată a educației financiare face parte dintr-un proiect educațional amplu, care include și formarea cadrelor didactice, este vorba despre LifeLab by BCR, în care școala sa a participat în acest an școlar, fiind una dintre cele 10 noi unități de învățământ care au intrat în programul pilot. Profesorii au beneficiat de sprijinul platformei școaladebani.ro, unde au găsit resurse educaționale avizate de experți – fișe cu secvențe de lecție gata de aplicat la clasă. Acest demers este o modalitate de a oferi copiilor o responsabilitate timpurie în gestionarea banilor, pregătindu-i pentru viața adultă, spune managerul unității de învățământ.

Activitățile de educație financiară au inclus și noțiuni despre banii online și utilizarea aplicațiilor bancare. Copiii au învățat că, pentru a accesa banii dintr-un cont bancar, este necesar un card de credit sau de debit, prin intermediul căruia se pot efectua tranzacții bancare.

Elevii au fost atrași de discuție, implicați în timpul orei, iar acest lucru a evidențiat importanța educației financiare încă de la vârste fragede, oferind copiilor nu doar cunoștințe despre bani și economii, ci și un sentiment de responsabilitate financiară.

Proiectul LifeLab by BCR nu doar aduce cunoștințele financiare în școli, ci inspiră și motivează elevii să-și exploreze potențialul și să-și construiască propriul drum către succesul financiar și personal. Prin colaborarea între profesori, elevi și comunitate, acest program își dorește să creeze o generație mai pregătită și mai încrezătoare în abordarea aspectelor financiare ale vieții.

Proiectul îmbogățește curriculumul și oferă elevilor abilități esențiale pentru viața cotidiană, consolidându-le astfel șansele de succes în carieră și viața personală. Integrând noțiuni financiare concrete în materiile predate, profesorii contribuie la dezvoltarea unor competențe valoroase care vor ajuta elevii să navigheze cu succes în lumea financiară a viitorului.

Despre LifeLab

Programul LifeLab marchează un pas important pentru generațiile de elevi care vor fi mai bine pregătiți pentru provocările financiare ale viitorului, deschizând noi orizonturi în educația financiară prin abordarea interdisciplinară și colaborativă.

LifeLab 2.0. Cele 10 școli care au dezvoltat în acest an școlar programul sunt:

Petiție pentru introducerea discuțiilor despre bani în toate disciplinele școlare

Inițiatorii programului au lansat și o petiție pentru introducerea educației financiare la fiecare materie predată la școală, care a strâns deja aproape 20.000 de semnături. Aceasta reprezintă o șansă în plus pentru toți elevii din România de a beneficia de educație financiară interdisciplinară.

Citește și:
VIDEO Dacă permanent vom face lucrul acesta, sigur că va fi un plus pentru educația copiilor – Aurica Chidoveț, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Mitropolit „Iacob Putneanul” din Putna, județul Suceava
VIDEO Cum să menții atenția elevilor la clasa pregătitoare o oră întreagă – metodă inter și transdisciplinară / Profesoara Corina Dudilă: Am fost plăcut surprinsă să aflu că au foarte multe informații legate de bani / Profesoara Carla San: Acest curs m-a ajutat și pe mine să îmi sedimentez anumite cunoștințe și să le pot preda mai departe
VIDEO Excursie în Europa în clasa a II-a. Elevii învățătoarei Nina Pop și-au planificat singuri cazarea, ce să viziteze, transportul și bugetul, după ce deja de un an au „banii clasei” și pentru anul viitor plănuiesc să facă și investiții
VIDEO Implicarea elevilor crește la orele de Limba și literatura română, atunci când discutăm despre bani, spune profesoara Alexandra Dălălău, de la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, școală LifeLab 2024
VIDEO Nu putem lăsa hazardul să ne conducă în viața noastră. Altminteri am fi niște bărci purtate de valurile mării acesteia agitate în zone necunoscute – profesorul Ioan Streza de la Colegiul Național „Radu Negru” Făgăraș, despre cum face educație financiară inclusiv la disciplina Istorie
VIDEO Mihai Boș, profesor de Matematică: Nu mergem pe conținuturi din manuale, trebuie să formăm competențe, iar acestea se pot forma prin conținuturile alese de noi
VIDEO Discuții aplicate și utile despre bani, la ora de Informatică. Fișă cu secvență de lecție pentru clasa a VII-a: structura liniară în Turbo Pascal – descarcă fișe pentru toate disciplinele și ciclurile de studiu
VIDEO Un coș plin cu mere, material didactic la clasa a IV-a / Director: Este o secvență pe care o putem integra la orice disciplină, validă atunci când tu, dascălul, rezonezi cu nevoile copilului
VIDEO Ultima noapte de cheltuială, lecția predată la clasa a XI-a pe care orice profesor o poate aplica – descarcă fișa / Daniel Burlacu, directorul Liceului Tehnologic Ciorani: Foarte mulți elevi își doresc foarte mulți bani rapid, fără să știe ce presupune parcursul acesta
Exit mobile version