Derularea activităților online va fi stabilită de către Ministerul Educației și Cercetării, prevede Decretul pentru prelungirea Stării de Urgență la articolul 78 din Anexa 1. Față de primul decret, care avea inclusă doar o frază despre școli, acest al doilea act semnat de Președinte are un capitol separat pentru Educație și Cercetare. Faptul că ministerul va reglementa, adică va impune reguli clare, un cadru normativ prin care se vor desfășura asemenea activități este o noutate.
Decizia ca ministerul să stabilească activitățile online pentru profesori și elevi vine în contextul în care, de la suspendarea cursurilor și închiderea școlilor, din data de 11 martie, ministerul Educației nu a dat niciun ghid sau vreun regulament oficial cadrelor didactice pentru pregătirea, susținerea și prezentarea lecțiilor și activitățiilor online. Toate actele emise de minister au fost note, adrese, recomandări, scrisori, potrivit unei analize Edupedu.ro asupra acestor documente.
Ce prevede Decretul pentru prelungirea Stării De Urgență:
”Art. 77. – Pe durata stării de urgență, se suspendă toate activitățile didactice ce impun prezența fizică a ante-preșcolarilor, preșcolarilor, elevilor și studenților în unitățile și instituțiile de învățământ.
Art. 78. – Pe durata stării de urgență, unitățile de învățământ preuniversitar organizează, în măsura posibilităților, desfășurarea de activități din planurile de învățământ, în format online. Derularea acestor activități, precum și modul de recuperare a elementelor care nu pot fi parcurse în această perioadă se stabilesc de către Ministerul Educației și Cercetării.”
Noul decret are chiar un capitol pentru Educație și Cercetare, în condițiile în care în primul decret pentru starea de urgență despre Educație era doar un articol în Anexa 1, la Capitolul Alte măsuri:
„Capitolul VII – Alte măsuri
Art. 49 – Pe durata stării de urgență, cursurile din toate unitățile și instituțiile de învățământ se suspendă.”
Prevederea actuală, de stabilire de către minister a activităților online, vine în contextul în care vineri, pe 10 aprilie, la 30 de zile de la închiderea școlilor, ministerul a anunțat într-un comunicat, după o video-conferință cu sindicatele și organizațiile de părinți, elevi și rectori, că „a fost agreată cu partenerii educaționali necesitatea conceperii de către Ministerul Educației și Cercetării a unor ghiduri de realizare a activității didactice în mediul online, în care să fie inclusă și monitorizarea acestei activități”.
Ministrul Monica Anisie a declarat pe 6 aprilie că urmează să reglementeze cursurile online:
„Suntem conștienți că nu toți elevii au posibilitatea de avea acces la învățatrea online și studiile pe care le-au făcut chiar reprezentanții elevilor, dar și cele realizate de Ministerul Educației și Cercetării arată că peste 60% dintre elevi își continuă învățarea de acasă în spațiul acesta online. Este adevărat, este o provocare, dar pe aceasată cale țin să mulțumesc tuturor că s-au mobilizat și iată că suntem solidari. M-am sfătuit și cu reprezentanții părințilior, și cu cei ai elevilor, și cu reprezentanții sindicatelor și am convenit că este necesar ca din partea Ministerului Educației să se relizeze un act normativ și pentru învățarea online.”
FOTO:Business photo created by yanalya – www.freepik.com