Definirea de standarde clare pentru ceea ce considerăm a fi ”o școală bună” – inclusă în prioritățile pe termen scurt ale Ministerului Educației din fișa de buget

Foto: Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com

Definirea de standarde clare pentru ceea ce considerăm a fi ”o școală bună” este inclusă în prioritățile pe termen scurt ale Ministerului Educației, potrivit fișei de buget pusă în dezbatere publică. Definirea acestor standarde face parte din capitolul A6 – Modernizarea curriculumului și evaluării.

Descarcă de aici fișa de buget propus pentru Ministerul Educației în anul 2021. În document sunt enumerate prioritățile pe termen scurt.

Care sunt celelalte priorități de la capitolul „modernizarea curriculumului și evaluării”:

O serie de rapoarte europene și naționale au vorbit despre acest concept de „școală bună”. De exemplu, „Guvernanța democratică a școlilor”, o lucrare din 2007 sub egida Consiliului Europei, apărută în limba română în 2014, trata acest concept:

„Putem spune că scopul unei şcoli într-o societate democratică este acela a le oferi copiilor posibilitatea să îşi maximizeze potenţialul – din punct de vedere academic; să îşi dezvolte abilităţi de viaţă şi capacitatea de a-şi îndeplini rolul într-o societate democratică. Cu toate astea, dacă o şcoală este bună din punct de vedere academic, dar eşuează în celelalte două aspecte, atunci nu poate fi considerată o şcoală bună.”

Tot în bugetul pe 2021 este inclusă și dotarea laboratoarelor, cabinetelor și atelierelor școală cu mobilier, echipamente și mijloace didactice moderne.

Fundația World Vision România a remarcat pe de altă parte că în acest proiect de buget fondurile alocate pentru grădinițe sunt mai mici decât cele din 2019.

De asemenea, aprobarea profilului cadrului didactic este revăzută pentru acest an.

Foto: Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil

Exit mobile version