Decizia de a deschide doar after school-urile și grădinițele private pe timpul verii e “discriminatorie” – reprezentantul asociațiilor de părinți, Iulian Cristache

1.391 de vizualizări
Iulian Cristache / Foto: Facebook.com

Decizia autorităților de a deschide pe timpul verii doar after school-urile și grădinițele private este profund discriminatorie și lasă foarte mulți părinți fără posibilitatea de a își lăsa copiii în grija unei astfel de instituții, pentru a putea merge la serviciu, a declarat, vineri, pentru EduPedu.ro Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar. Întrebat în legătură cu declarațiile recente ale ministrului Sănătății, Nelu Tătaru, potrivit căruia și grădinițele de stat ar putea fi deschide de autoritățile locale, el a răspuns că nu știe să existe o astfel de măsură.

“Din punctul meu de vedere, decizia trebuie să aparțină Ministerului Sănătății, așa încât ministrul Educației să nu-și asume unilateral o decizie” de asemenea greutate, a apreciat Iulian Cristache.

Potrivit acestuia, există o diferență: foarte multe grădinițe de stat nu au posibilitatea să țină acești copii în curtea școlii, pe când, la grădinițele private, prin normative copiii vor putea avea activități în curtea școlii. “Sunt doar patru ore, mare lucru nu rezolvă” acest interval scurt, a apreciat Cristache, afirmând că “ar fi trebuit să dea posibilitatea celor de la stat, în primul rând, să deschidă pe timpul verii”.

În plus, a apreciat el, “nu văd ca un after school să ia mai puțin de 2.000 de lei pe lună pentru așa ceva, mai ales în condițiile actuale”, când trebuie să ia măsuri stricte de igienă și sanitare. De aceea, afirmă Iulian Cristache, era important “să dea drumul grădinițelor de stat, eventual cu program prelungit, puteau chiar să ceară bani de la părinți” – câteva sute de lei.

“Primesc zeci de mesaje de la părinți care pur și simplu plâng că își pierd serviciul”, a spus reprezentantul asociaților de părinți.

Pe 9 iunie, președintele Klaus Iohannis a anunțat că după 15 iunie va fi posibilă redeschiderea after school-urilor, grădinițelor și creșelor private. În aceeași zi, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, declara la TVR că și grădinițele de stat pot fi deschise de autoritățile locale acolo unde, la fel ca în alți ani, pe vară rămâneau deschise pentru a fi folosite de părinții care nu aveau cu cine să lase copiii, în orele de serviciu. Joi, premierul Ludovic Orban a anunțat că redeschiderea grădinițelor și after school-urilor a fost aprobată în ședința de guvern și spunea, fără să menționeze dacă e vorba despre instituții de stat și/sau private, că:

  • “Sigur, recomandarea noastră este să facă tot ce-i posibil să găsească soluții în cadrul familial pentru a putea avea grijă de copii, dar dacă nu vor exista astfel de soluții, permitem în condiții extrem de stricte care vor fi reglementate prin ordin comun al ministrului Sănătății și al ministrului Educației, permitem redeschiderea grădinițelor, și activităților de tip after school care funcționează de obicei pe perioada verii”.
  • NOTĂ: Campania #solidaritateCOVIDedu este un proiect al Edupedu.ro susținut de Fundația eMAG
  • Stakeholderii care cred în educație și vor să se alăture inițiativei #solidaritateCOVIDedu sunt invitați să ne scrie pe comunicare@edupedu.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce tablete cumpără statul pentru 250 de mii de elevi și profesori: de 10 inch, din aluminiu, rezistente la cădere accidentală, procesor octa-core 1.8 GHz cu sistem de monitorizare a activității preinstalat

Tabletele pe care statul vrea să le cumpere trebuie să fie de 10 inch, să aibă conexiune 4G, cartelă SIM inclusă și o configurație de bază detaliată în procedura publicată…
Vezi articolul

OECD: Sprijiniți educatorii cu exemple clare despre cum să pună în aplicare curriculumul nou și investiți mai mulți bani în educația timpurie. România este ultima în Europa la procentul din PIB alocat

Învățământul preșcolar din România are enorm de recuperat față de cel al altor țări europene, mai ales când vine vorba de nevoile și necesitățile copiilor, părinților și personalului didactic. Concluzia…
Vezi articolul