„Subiectele de la Evaluare Națională au prezentat un grad de dificultate mai ridicat decât anul trecut, ceea ce i-a pus în dificultate pe elevii care se află cumva în a doua jumătate a clasamentului, a declarat secretarul de stat Florian Lixandru pentru Euronews România, astăzi 28 iunie”, unde a explicat cauzele care au dus la rezultatele de la Evaluarea Națională 2023.
„Rata elevilor cu medii sub cinci este mult mai mare anul acesta față de anul trecut, deoarece elevii fie n-au avut posibilitatea să se pregătească pentru examen datorită pandemiei, fie au acumulat aceste goluri care sunt foarte greu de recuperat în viitor”, a susținut Florian Lixandru.
„În schimb, elevii care s-au pregătit au avut posibilitatea să obțină rezultate pe măsura efortului depus și iată că numărul notelor de 10 și numărul elevilor care au obținut medii peste opt este mai mare decât cel din anul trecut”, a adăugat Florian Lixandru.
- Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2023 este 76,2 – în scădere cu șase puncte față de anul trecut, dar similar cu 2020. În mediul rural, 2 din 5 elevi sunt sub media 5, iar 70% nu iau nici măcar media 7, conform analizei Edupedu.ro.
Intervenția lui Florian Lixandru la Euronews România: Rata de promovabilitate la Evaluarea Națională este mai mică decât cea de anul trecut, însă sunt mai multe note de 10 și medii peste 8
„Dacă anul trecut aveam un procent de 82% dintre absolvenții de clasa a VIII-a care au obținut medii peste cinci la Evaluarea Națională, anul acesta procentul a scăzut la 76,2, practic cu șase procente mai puțin decât în anul școlar trecut.
Trebuie să vedem care sunt cauzele care au generat aceste rezultate și cred că cel mai important aspect de luat în considerare este faptul că acești elevi au trecut prin 2 ani de pandemie.
Pandemia a afectat parcursul educațional atât în clasa a V-a cât și în clasa a VI-a, ani de studiu în care programa cuprinde o serie întreagă de conținuturi care ar fi trebuit bine fundamentate și se pare că acest lucru nu s-a întâmplat cu precădere în mediul rural pentru că, dacă analizăm dosarul de presă, o să vedeți că rata cea mai mare de ne-promovare este înregistrată în mediul rural,
Totodată, dacă analizăm cifrele, o să constatăm că la mediile peste 8 înregistrăm o creștere față de anul trecut, atât în valoare absolută, cât și procentual, însă rata elevilor cu medii sub cinci este mult mai mare anul acesta față de anul trecut, ceea ce înseamnă că foarte mulți dintre elevii absolvenți de clasa a VIII-a fie n-au avut posibilitatea să se pregătească pentru examen datorită pandemiei, fie au acumulat aceste goluri care sunt foarte greu de recuperat în viitor și atunci este foarte greu să depășești acest neajuns.
La nivel național, anul acesta avem 429 de candidați care au obținut 10 la ambele discipline, atât la limba și literatura română, cât și la matematică. Înregistrăm creșteri ale notelor de 10 și pe discipline. La Limba și literatura română, dacă anul trecut înregistrăm 810 candidați cu nota 10 la limba română, anul acesta numărul lor a crescut la 1.454. Iar în ceea ce privește disciplina matematică, dacă anul trecut aveam 2.966 de elevi cu media cu nota 10, anul acesta avem 3.066 de elevi.
Practic, putem spune că subiectele de la Evaluare Națională au prezentat un grad de dificultate mai ridicat decât anul trecut, ceea ce i-a pus în dificultate pe elevii care nu s-au pregătit suficient, pe elevii care se află cumva în a doua jumătate a clasamentului. Drept dovadă numărul foarte mare de elevi care nu au reușit să obțină media la acest examen. In schimb, elevii care s-au pregătit au avut posibilitatea să obțină rezultate pe măsura efortului depus, pe măsura muncii depuse. Și iată că numărul notelor de 10 și numărul elevilor care au obținut medii peste opt este mai mare decât cel din anul trecut.”
14 comments
Subiectele sunt din ce in ce mai simple, noi in general suntem din ce in ce mai prosti si vom fi din ce in ce mai prosti cu asa salarii in invatamant, si da, este cu inertie mare acest fenomen. Atata timp cat o asistenta, un sofer pe ambulanta sau un politist comunitar au salariul mai mare ca un profesor, v-a fi tot mai rau. Daca privim cine ne conduce e clar care este directia, îndobitocirea.
TRAIASCA PENSIILE SPECIALE, CEL MAI CORECT SI LEGAL LUCRU DE LA NOI DIN TARA!!!
Mai nou ” educatia se face acasa”. Fara meditatii si fara un profesor bun la scoala este foarte greu pentru un copil sa ia o nota buna la evaluare.
Nu peste tot. Cunosc scoli, și nu puține, unde profesorii de la clasa sunt extrem de dedicați profesiei lor.
Corect. La noi in scoala profesoara de limba romana a fost extraordinara, a lucrat cu copiii si in ultima sapramana, exact cum ati spus… dedicata. Copilul a luat 9.30! In schimb la matematica materia a fost predata acasa deoarece profesoara de mate era bolnava de cancer, deci a tot lipsit in decursul a 2 ani.. a fost materie nepredata pt copii. Iar in cls VIII a venit un debutant, primul an in invatamant, care avea masterul de facut… si lipsea…. ca de are si el dreptul la invoiri cum ni s-a spus. Plus pademia care i-a zapacit exact in cls 5 si 6 dar acum nu s-a mai tinut cont! Asadar copilul a luat 8.40 avand o medie de 8.85 cu pregatire la mate in ultimul an de 2 ori pe saptamana. Fara meditator nu se ridica la aceasta nota deoarece a avut mult de recuperat!
Prin urmare stiu ca sunt SI profesori dedicati
O marinareasa si contabilul asta s in fruntea ministerului ?
Sunt si profesori care nu pot rezolva ei subiectele plus ca la noi e tipic sa se dea subiecte grele care nu fac decat sa incurce candidatul . Priblema ca si la corectat s a gresit la greu . La repartizarea compiterizata se va gresi in favoarea unora . 😜
Note mari au obținut cei care s-au pregătit în privat ,meditatii pe bani multi sa nu ne ferim sa spunem adevărul.As vrea sa vad un sondaj pe această temă.
si eu as vrea, de curiozitate. dar cine are interes sa faca un asemenea sondaj?
la scoala copilului meu se facea lobby inca de la clasa pregatitoare pentru niste clase de engleza. Pot sa imi imaginez ce interese are scoala cu acele clase (directoarea fiind profesoara de engleza!), dar sunt supozitii si oricum nu e relevant pentru ce vreau sa povestesc. Dat fiind ca parintii au fost incurajati/presati sa isi dea copiii la clasele respective, cam toti copiii din clasa au dat testul pentru intensiv. cei care au facut engleza in privat (la scoli private, unii de la 6,7 ani, sau chiar cu profesoara de la clasa!!) au luat note de 8, 9, 10… cele cateva persoane care nu au facut engleza suplimentar au luat… 3.7 si 2.7! Asta era nivelul de engleza de la clasa!!
Expertul contabil Lixandru si-a dat cu parerea? Ar trebui intrebat pe ce se bazeaza. Mai mult ca sigur nu are habar cum se stabileste dificultatea unor subiecte de examen.
ați fost conștienți că,acești copii totuși au trecut 2ani de pandemie și nici nu s au mai ținut cont de notele din cei 4 ani de școală și tot ați făcut subiecte mai grele decât în anii precedenti
Subiectele au fost usoare.
Să se verifice camerele din fiecare școală!
Ciudata interpretare “ subiecte mai grele “ când notele peste 9 sunt in creștere .
Ministerul trebuia sa recunoască ca materia neparcursa in pandemie nu s-a recuperat și trebuia sa o scoată din programa de evaluare .
Ei s-au “ umflat in pene “ ca se revine la programa integrala .
Nu subiectele au tot mai dificile ci elevii mai puțin pregătiți .
Nu e greu de dedus ca cei care s-au pregătit individual au trecut lejer de 9 , pe când ce fără sprijin nu au trecut de 5.
Adevarat. Si numai pandemia, in timpul grevei o ora de pregatire nu s-a facut. Chiar am sperat sa le dea mai usor luand in considerare anii online cand ba se tinea ba nu se tinea, trist